هیجان‌ انگیزترین سرسره‌ های آبی در سراسر جهان (قسمت اول)

مینا صادقی فرد
مینا صادقی فرد سه شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هیجان‌ انگیزترین سرسره‌ های آبی در سراسر جهان (قسمت اول)

یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای افرادی که عاشق هیجان هستند، سرسره‌های آبی پرپیچ و خم و مرتفع در مشهورترین پارک‌های آبی جهان هستند.

مسیرهای آبی واقع شده در پارک‌ها و استخرهایی که موج‌های مصنوعی دارند، حقیقتا فوق‌العاده‌اند، اما هیچ چیز مانند هیجان لیز خوردن از یک سرسره‌ی آبی مشهور در سطح جهانی نیست. پارک‌های آبی هر ساله سرسره‌‌های هیجان‌انگیزی که ترشح آدرنالین در افراد را سبب می‌شوند، به راه می‌اندازند. در ادامه نمونه‌هایی از هیجان‌انگیزترین آن‌ها آورده شده‌اند.

اینسبروک، اتریش

تپه‌هایی که در دامنه‌ی کوه‌های آلپ اتریش در نزدیکی «اینسبروک» (Innsbruck) قرار دارند، بهترین مکان برای برپایی پارک آبی هستند. اولین سرسره‌‌ی آبی دوحلقه‌ای جهان، داخل پارک «دنیای آبی ورگل» (woergler wasserwelt) جای گرفته است. سرسره‌های «ال ۲» از ارتفاع ۲۵ متری آغاز می‌شوند و شناگران در ارتفاع ۱۲ متری ملزم به انجام سقوطی آزاد و کسب تحربه‌ای جسورانه از میان حلقه‌های دوگانه و رسیدن به سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت هستند.

اینسبروک اتریش

اینسانو، ساحل پورتو داس دوناس، برزیل

«اینسانو» (Insano) که در پارک آبی «بیچ پارک» (Beach Park) در ساحل پورتو داس دوناس (Porto das Dunas Beach) برزیل واقع شده است، مرتفع‌ترین سرسره‌ی آبی مستقل جهان است. سرسره‌بازان پس از بالا رفتن از ارتفاعی نزدیک به ۴۲ متر، از اینسانو لیز می‌خورند و ضمن طی کردن مسیر خود می‌توانند از منظره‌ی اقیانوس و پارکی که زیر پای آن‌ها است، لذت ببرند تا سرانجام پایین بیفتند. سرعت آن‌ها در این مسیر برابر با ۱۰۵ کیلومتر در ساعت است.

اینسانو برزیل

پوزئیدونز ریونج، دبی، امارات متحده عربی 

«پوزئیدونز ریونج» (Poseidon's Revenge) جاذبه‌ی طلایی پارک آبی «آکوآ ونچر» (Aquaventure) در آتلانتیس دبی در امارات متحده‌ی عربی است. سرسره‌بازان سفر خود را با ایستادن در مکانی سرپوشیده آغاز می‌کنند، اما ناگهان زمین زیر پای آن‌ها ناپدید می‌شود. آن‌ها به مسیری خیس و خشن فرستاده می‌شوند که سرعت‌شان را به ۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رساند و حتی در بخشی از مسیر سر و ته می‌شوند.

دوبی امارات

بوئینگ ۷۴۷، مک منویل، اورگن 

اگر تا به حال به هواپیمایی نگریسته و با خود فکر کرده‌اید که سر خوردن از آن در حالی که لباس شنای خود را به تن دارید، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش است، حتما عاشق «وینگز اند ویوز» (Wings and Waves) خواهید شد. سقف این پارک آبی سرپوشیده که در «مک منویل» (McMinnville) اورگن (Oregon) واقع شده، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ واقعی است که سرسره‌ای به آن متصل شده است. این سفر، سرسره‌سواران را در کسری از ثانیه از آسمان‌های دوستانه به شلپ‌شلوپ در استخر می‌کشاند.

اورگن بوئینگ

تاور آف پاور، تنریف، اسپانیا

پارک آبی «سیام» (Siam) که در «تنریف» (Tenerife) اسپانیا واقع شده است، با معماری خیره‌کننده‌ی خود گردشگران را به جنوب شرقی آسیا می‌کشاند، اما این «تاور آف پاور» (Tower of Power) است که سرسره‌سواران را به شهر آدرنالین می‌آورد. سرسره‌بازان پیش از آن‌که با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت به پایین پرتاب شوند، سفر خود را از ارتفاع ۱۵ متری شروع و از میان آکواریومی عبور می‌کنند که مملو از کوسه و ماهی است.

تنریف اسپانیا

اهو بریک اوی فالز، اورلندو، فلوریدا

پارک آبی «آکوآتیکا» (Aquatica) در «سی ورلد» (Sea World) خانه‌ی پرشیب‌ترین سرسره‌ی آبی اورلندوی فلوریدا است. سه سرسره‌باز هم‌زمان با یکدیگر وارد کپسول‌های سه‌گانه رنگارنگ «اهو بریک اوی فالز» (Ihu's Breakaway Falls) می‌شوند و روبه‌روی هم قرار می‌گیرند تا سرانجام یکی از آن‌ها ناپدید شود. این سرسره‌بازان از ترتیب لیز خوردن خود باخبر نیستند و همین نکته هیجان آن‌ها را چندین برابر می‌کند.

اورلاندو فلوریدا

لیپ آف فیت، جزیره پارادایس، باهاما

معبد باشکوه مایایی‌ها در «پارک آبی آکواونچر آتلانتیس باهاما» (Aquaventure Water Park at Atlantis Paradise Island)، کشور باهاما تبدیل به نمادی از پارک آبی شده است و بهترین راه برای بازدید آن از نزدیک، پایین آمدن از سرسره‌ی معروفش، «لیپ آف فیت» (Leap of Faith) است. پیش از آن‌که از راه تونلی که از ساحلی پرکوسه می‌گذرد به داخل استخر پر از آب بیفتید، سقوط از ارتفاع ۲۰ متری را تجربه خواهید کرد.

پارادایس باهاما

سامیت پلامت، اورلندو، فلوریدا

برجسته‌ترین سواری که در «پارک آبی دیزنی بلیزارد بیچ» (Disney’s Blizzard Beach) در «سامیت پلامت» (Summit Plummet) وجود دارد، سرسره‌سواران را از شیبی ۳۶ متری رها می‌کند. با یک شیرجه‌ از ارتفاع ۱۲ متری، سرسره‌بازان از تونلی تاریک که تنها آن‌ها را در انتظار رسیدن به مقصد نهایی نگه می‌دارد، می‌گذرند تا به استخری که در آن آب پرتلاطمی روان است، برسند.

سامیت پلامت

بولت بول، پکن، چین

پس از المپیک تابستانی  ۲۰۰۸ در پکنچین، «مرکز ملی ورزش‌های آبی پکن» (Beijing’s National Aquatics Centre) شدیدا به دنبال هدفی تازه بود. پارک آبی «مکعب جادویی شاد» (Happy Magic Water Cube که در فضای بسته قرار دارد، در میان محلی‌ها و گردشگران جاذبه‌ای موفقیت‌آمیز به‌شمار می‌آید) توانسته است بدل به سرسره‌ی محبوب همه شود. دو سرسره‌باز برای گذراندن مسیری پرپیچ و خم، به‌طور هم‌زمان وارد یک کاسه می‌شوند و سرانجام از طریق حفره‌ای که در انتهای این گذرگاه است، در استخری آرام جای می‌گیرند.

پکن چین

 سیکلون، ادمونتون، کانادا

مرکز خرید «وست ادمونتون» (The West Edmonton Mall) یکی از مراکز تفریحی غرب کانادا یعنی ادمونتون (Edmonton) است و بدون شک «سیکلون» (Cyclone)  یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌‌ها در پارک آبی وسیع و سرپوشیده‌ی آن است. اما چه چیزی سیکلون را تا این اندازه متمایز می‌کند؟ این پارک آبی، ترشح آدرنالین ناشی از یک سرسره‌بازی پرسرعت را با پیچ و تاب‌هایی که گویی خلاف جهت جاذبه‌ی زمین هستند، گره می‌زند تا به نحو دل‌پذیری دل و روده‌ی گردشگران را به‌هم بریزد.

ادمونتون کانادا

وایلد بیست، سانتا کلاز، ایندیانا

«وایلد بیست» (The Wildebeest) همان‌طور که از اسمش پیدا است،‌ حیوانی کاملا متفاوت است! این سرسره‌ی آبی یا رولر کوستر که در ایندیانا واقع شده است، با سوار شدن روی یک حامل آغاز و در نهایت به سقوط از ۱۳ متر منجر می‌شود. سپس موتورهای پیشرفته کمک می‌کنند تا این قایق‌های چهارنفره به بالای تپه‌ها و داخل تونل‌های تاریک بروند. مزیت دیگر وایلد بیست این است که تجربه‌ی آب‌بازی در آن بیش از دو دقیقه به طول می‌انجامد که این زمان در دنیای سرسره‌های آبی، مانند بی‌نهایت است.

وایلد بیست

ولکینو اکسپرس، کاپولی، هاوایی 

پارک آبی «وت اند وایلد» (Wet ‘n’ Wild) مختص مسابقه‌دهندگان است. در سواری هیجان‌انگیز «ولکینو اکسپرس» (Volcano Express) در «کاپولی» (Kapolei) هاوایی، چهار سرسره‌باز مسیر خود را از ارتفاعی چهل متری و از میان صخره‌های سنگی آغاز می‌کنند و سپس در تونلی پیچ و تاب می‌خورند تا سرانجام مسیر خود را به پایان برسانند. جالب این‌جاست که سواران تمام این مسیر را در حالتی طی می‌کنند که با سر خود پایین می‌آیند.

کاپولی هاوایی

 

 

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه