راهنمای سفر به اوبون راتچاتانی

اوبون راتچاتانی در تایلند واقع شده است و یکی شهرهای بزرگ منطقه ایسان در این کشور به شمار می‌رود. معبد وات پرا تات نونگ بوا، موزه ملی اوبون راتچاتانی و باغ وحش اوبون راتچاتانی از دیدنی‌ های اوبون راتچاتانی محسوب می‌شوند.

اوبون راتچاتانی را بشناسید:

معرفی اوبون راتچاتانی

تاریخچه اوبون راتچاتانی

آب و هوای اوبون راتچاتانی

راهنمای سفر به اوبون راتچاتانی

سوغات اوبون راتچاتانی

جاهای دیدنی اوبون راتچاتانی

معرفی اوبون راتچاتانی

اوبون راتچاتانی (Ubon Ratchathani) مرکز استان اوبون راتچاتانی در کشور تایلند، واقع در قاره آسیا است. این شهر در ساحل شمالی رودخانه مون قرار دارد و در فاصله ۶۱۵ کیلومتری از بانکوک، پایتخت تایلند واقع شده است.

جمعیت اوبون راتچاتانی بیش از ۱۰۶ هزار نفر و مساحت آن حدود ۲۹ کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان این شهر را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند و درصد کمی از جمعیت به اقلیت‌های مسلمان و مسیحی اختصاص دارد. زبان رسمی اوبون راتچاتانی، تایلندی است.

اوبون راتچاتانی

اوبون راتچاتانی تحت حکومت یک‌پارچه‌ تایلند قرار دارد. حکومت تایلند از نوع پادشاهی مشروطه است و شامل سه قوه‌ی مقننه، قضایی و مجریه می‌شود. هر سه قوه در پایتخت کشور، بانکوک قرار دارند و سیستم دولتی تایلند به سیستم پارلمانی وست‌مینستر نزدیک است.

تاریخچه اوبون راتچاتانی

اولین بار، این شهر در قرن ۱۸ توسط تائو خام فونگ پایه‌گذاری شد. در سال ۱۷۹۲، استان اوبون راتچاتانی شکل گرفت که در آن زمان به‌عنوان بزرگ‌ترین استان کشور تایلند از نظر مساحت شاخته می‌شد. در سال ۱۹۴۰، این شهر در تلافی حمله‌ نیروهای تایلندی به شهرهای هندوچینی فرانسه، مورد حمله نظامی‌های فرانسوی قرار گرفت و در طول جنگ جهانی دوم، با جابه‌جایی‌ زندانی‌های جنگ از کانچانابوری توسط ارتش ژاپن، به‌شدت گسترش یافت.

اوبون راتچاتانی

آب و هوای اوبون راتچاتانی

آب و هوای اوبون راتچاتانی گرمسیری خشک و مرطوب به شمار می‌رود و زمستان‌هایی بسیار گرم و خشک دارد. متوسط دمای هوای در طول سال از ۲۲٫۱ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه حدود ۱,۵۸ هزار میلی‌متر برآورد شده است.

راهنمای سفر به اوبون راتچاتانی

فرودگاه اوبون راتچاتانی (Ubon Ratchathani Airport) در نزدیکی شهر قرار دارد و در آن پروازهایی از/ به بانکوک و اودون تانی برقرار است. با استفاده از اتوبوس می‌توان به شهرهایی مانند بانکوک، پاتایا، چونبوری و رایونگ دسترسی داشت. ایستگاه قطار اوبون راتچاتانی در جنوب شهر واقع شده است و روزانه از این شهر قطارهایی به مقصد بانکوک، سی ساکت، بوریرام و ناخون راتچاسیما حرکت می‌کند. برای جابه‌جایی‌های درون‌شهری توک‌توک، اتوبوس، ماشین، موتور سیکلت‌ و دوچرخه‌های اجاره‌ای و تاکسی گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند.

سوغات اوبون راتچاتانی

سوسیس شیرین تایلندی، محصولات کتانی، محصولات ابریشم تایلندی، سبدهای حصیری و ظروف برنجی از سوغاتی‌های اوبون راتچاتانی به شمار می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به «بازار شبانه راچابوت» (Rachabut Night Market) و «مرکز خرید سنترال پلازا اوبون راتچاتانی» (CentralPlaza Ubonratchathani) سر بزنید.

اوبون راتچاتانی

جاهای دیدنی اوبون راتچاتانی

از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اوبون راتچاتانی می‌توان به «معبد وات پرا تات نونگ بوا» (Wat Phra That Nong Bua)، «معبد وات بان نا موانگ» (Wat Ban Na Mueang)، «معبد وات نونگ پاه پونگ» (Wat Nong Pah Pong)، «پارک تونگ سی موانگ» (Thung Si Mueang) و «باغ وحش اوبون راتچاتانی» (Zoo Ubon Ratchathani) را نام برد.

دیگر دیدنی‌ های اوبون راتچاتانی شامل «مرکز فرهنگی اوبون راتچاتانی» (Ubon Ratchathani Cultural Center)، «موزه ملی اوبون راتچاتانی» (Ubon Ratchathani National Museum) و «معبد وات پاه ناناچات» (Wat Pah Nanachat) می‌شود. همچنین «فستیوال شمع اوبون راتچاتانی» (Ubon Ratchathani Candle Festival) هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به این شهر می‌کشاند.

نویسنده: صنم وفقی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map