راهنمای سفر به ساموت پراکان

ساموت پراکان در کشور تایلند و در نزدیکی بانکوک قرار دارد. از جمله دیدنی‌ های ساموت پراکان می‌توان به موزه سیام باستان، معبد وات آسوکارام و باغ وحش و مزرعه کروکودیل ساموت پراکان اشاره کرد.

ساموت پراکان را بیشتر بشناسید:

درباره ساموت پراکان

تاریخچه ساموت پراکان

آب و هوای ساموت پراکان

راهنمای سفر به ساموت پراکان

سوغات ساموت پراکان

جاهای دیدنی ساموت پراکان

درباره ساموت پراکان

ساموت پراکان (Samut Prakan) مرکز استان ساموت پراکان در کشور تایلند، واقع در قاره آسیا است. این شهر در نواحی مرکزی کشور و در همسایگی با استان‌های بانکوک و چاچوئنگسائو قرار دارد و در حدود ۳۰ کیلومتری بانکوک، پایتخت تایلند واقع شده است.

جمعیت ساموت پراکان بیش از ۵۳۷ هزار نفر و مساحت آن حدود ۱۹۰ کیلومتر مربع است. دین بیشتر ساکنان این شهر را بودیسم تشکیل می‌دهد و درصد بسیاری کمی از جمعیت به اقلیت‌های مسلمان و مسیحی تعلق دارد. زبان رسمی ساموت پراکان، تایلندی است.

ساموت پراکان

ساموت پراکان مانند دیگر شهرهای کشور، تحت حکومت یک‌پارچه تایلند قرار دارد. نوع حکومت، پادشاهی مشروطه است و سیستم اداره کشور به سیستم پارلمانی وست‌مینستر شباهت دارد. دولت تایلند از ۱۷ شورا و ۳ قوه‌ مقننه، مجریه و قضایی تشکیل می‌شود و در راس حکومت کشور، سران ارتش قرار دارند.

تاریخچه ساموت پراکان

اولین بار در دوره پادشاهی آیوتایا، استان ساموت پراکان با مرکزیت پراپادائنگ، ساخته شد. از این منطقه به‌عنوان یکی از بندرگاه‌های سیام (تایلند امروزی)، با قلعه‌ها، خندق‌ها و دیوارهای شهر محافظت می‌کردند و درمجموع ۶ قلعه در اطراف رود چائو پرایا و یک پاگودا به نام پرا ساموت چدی در جزیره‌ای روی رودخانه بنا شد. نیروهای نظامی این شهر در جنگ فرانسه و سیام، در سال ۱۸۹۳ با ارتش فرانسوی درگیر شدند که این درگیری در نهایت به محاصره بانکوک انجامید.   

ساموت پراکان

آب و هوای ساموت پراکان

آب و هوای ساموت پراکان استوایی به شمار می‌رود و میزان بارندگی در فصل تابستان بیشتر از زمستان است. متوسط دمای هوای در طول سال از ۲۵٫۵ تا ۳۰٫۱ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارندگی سالانه حدود ۱٫۴ هزار میلی‌متر برآورد شده است.

راهنمای سفر به ساموت پراکان

نزدیک‌ترین فرودگاه به ساموت پراکان، فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی است که در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر قرار دارد و در آن پروازهایی از/ به مسکو، آلماتی، پکن، بمبئی، توکیو، سئول، لندن، سنگاپور، دبی، فرانکفورت، تهران، ملبورن و بسیاری دیگر از مقاصد داخلی و خارجی برقرار است. با استفاده از اتوبوس می‌توانید در زمانی کوتاه و با هزینه کم از بانکوک به این شهر دسترسی داشته باشید. برای جابه‌جایی‌های درون‌منطقه‌ای، اجاره موتور سیکلت گزینه خوبی محسوب می‌شود.

سوغات ساموت پراکان

ساموت پراکان

گیاهان دارویی تایلندی، زیورآلات و صنایع دستی بومی از سوغاتی‌های ساموت پراکان به شمار می‌روند. شما برای خرید می‌توانید به «مرکز خرید ایمپریال ورلد سامرونگ» (Imperial World Samrong)  سر بزنید.

جاهای دیدنی ساموت پراکان

از مهم‌ترین جاهای دیدنی ساموت پراکان می‌توان «موزه سیام باستان» (Ancient Siam)، «موزه اراوان» (Erawan Museum)، «مرکز تفریحی بانگ پو» (Bang Pu Recreation Centre) و «باغ وحش و مزرعه کروکودیل ساموت پراکان» (Samutprakarn Crocodile Farm and Zoo) را نام برد.

دیگر دیدنی‌ های ساموت پراکان شامل «موزه کشتیرانی» (Naval Museum)، «معبد وات دان سامرونگ» (Wat Dan Samrong)، «معبد وات آسوکارام» (Wat Asokaram) و «پارک لات پو» (Lat Pho Park) می‌شود.

نویسنده: صنم وفقی

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map