حمل و نقل عمومی سانتورینی؛ یونان

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
حمل و نقل عمومی سانتورینی؛ یونان

سانتورینی جزیره‌ای در دریای اژه در خاک کشور یونان است که در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی این کشور قرار دارد. رنگ خانه‌های سانتورینی سفیدرنگ است و یکی از دلایل محبوبیت این جزیره زیبا رنگ خانه‌های آن است.

سانتورینی جزیره‌ای در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی خاک یونان است که در گذشته با نام ثیرا خوانده می‌شد. سانتورینی حدود ۳۶۰۰ سال پیش شاهد یک فوران بسیار عظیم آتشفشانی بود و در سال‌های بعد بسیاری از روستاهای سانتورینی بر لبه آتشفشان‌ها بنا شد. دلیل محبوبیت سانتورینی خانه‌های سفیدرنگ آن است که تصویر آن را در بسیاری از کارت‌پستال‌ها دیده‌ایم. این شهر امروز به یکی از نمادهای یونان تبدیل شده است و بسیاری از گردشگران برای بازدید از خانه‌های سفید این منطقه به یونان سفر می‌کنند.

سانتورینی

در این مطلب به سراغ حمل و نقل عمومی سانتورینی رفته‌ایم تا با وسایل حمل و نقل این شهر بیشتر آشنا شویم؛ با ما همراه باشید:

اتوبوس

اتوبوس سانتورینی

اتوبوس یکی از وسایل حمل و نقل پرطرفدار در سانتورینی است. مسیر حرکت اتوبوس‌های سانتورینی بسیار متنوع است و تقریبا تمام بخش‌های جزیره را پوشش می‌دهد. اگر قصد دارید تا از تمام نقاط توریستی سانتورینی بازدید کنید، نقشه شهر را تهیه‌کرده و با اتوبوس از این جاذبه‌ها بازدید کنید.

تاکسی

سانتورینی

تاکسی وسیله‌ای است که در هر نقطه‌ای از سانتورینی پیدا می‌شود. تاکسی‌های سانتورینی در فرودگاه و میدان‌های اصلی ایستگاه دارند و بدون شک کرایه تاکسی گران‌تر از اتوبوس است. تاکسی‌های اینترنتی به یونان و سانتورینی هم راه پیدا کرده‌اند و می‌توانید از هر نقطه‌ای از سانتورینی تاکسی آنلاین بگیرید.

کرایه ماشین و دوچرخه

سانتورینی

کرایه ماشین یا دوچرخه پیشنهادی بسیار عالی برای گردش در سانتورینی در روزهای گرم تابستانی است. آژانس‌های کرایه خودرو زیادی در سطح شهر سانتورینی وجود دارند که به‌راحتی می‌توان از آن‌ها خودرو کرایه کرد، البته باید به این مسئله توجه داشت که برای رانندگی در سطح شهر باید گواهینامه بین‌المللی داشت. دوچرخه هم وسیله بسیار ایده‌آلی برای گشت و گذار در سطح شهر سانتورینی است، استفاده از نقشه و اپلیکیشن های راهنما در خیابان‌های پیچ‌درپیچ سانتورینی توصیه می‌شود.

قایق

سانتورینی

برای گردش در جزیره‌های نزدیک سانتورینی قایق وسیله بسیار مناسبی است و قایق‌هایی برای اجاره و با راننده در بندرهای سانتورینی دیده می‌شود.

الاغ

سانتورینی

شاید دیدن این اسم در لیست وسایل حمل و نقل عمومی یک شهر بسیار عجیب باشد، ولی درست دیده‌اید، الاغ! در بسیاری از بخش‌های سانتورینی خانه‌ها روی صخره‌های مرتفعی قرار دارند. در مسیر بندرهای قدیمی تا مرکز شهر باید از الاغ استفاده کرد و هیچ وسیله حمل و نقل مدرنی به این بخش شهر راه پیدا نکرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه