گردشگران خارجی در مرداد ماه امسال ۹۴ درصد افزایش یافته‌اند

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۹
گردشگران خارجی در مرداد ماه امسال ۹۴ درصد افزایش یافته‌اند

در تابستان امسال بازدید گردشگران از ایران افزایش پیدا کرده است.

گردشگران خارجی در دو هفته ابتدایی تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۹۴ درصد رشد پیدا کرده‌اند و در حدود ۶۰ هزار نفر از این گردشگران عراقی بوده‌اند.

یوسف بیدخوری سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص دو نرخی شدن بلیت اماکن تاریخی برای گردشگران خارجی با اشاره به اینکه سیاست کلی کشور بر این است که مرزها را باز نگه‌داریم، عنوان کرد:

از این جهت زمانی که یک گردشگر برای بازدید مکانی تاریخی حدود ۲ برابر قیمت بپردازد برای کشور منفعت چندانی ندارد اما اگر تعداد گردشگر بیشتر شود منافع کشور بیشتر و به اقتصاد کشور کمک شایانی خواهد کرد. هم‌اکنون دستور کاری از سازمان به جهت دو نرخی شدن اماکن تاریخی برای گردشگران خارجی اعلام نشده است همچنین به عقیده بنده این کار در حال حاضر در اولویت‌ها نیست.

به گفته وی در بسیاری از کشورهای خارجی بلیط اماکن تاریخی دو نرخی است اما باید داست که ایران سال گذشته حدود ۵ میلیون نفر میزبان گردشگر خارجی بوده است که این تعداد قابل مقایسه با میزان گردشگران کشورهای اطراف نیست لذا در حال حاضر بایستی سیاست‌های مشوق در عرصه گردشگری را لحاظ کنیم.

,واحدهای اقامتی زمانی دو نرخی بود اما اکنون این دو نرخی بودن برای گردشگران خارجی استفاده نمی‌شود از این جهت با توجه به سیاست جذب گردشگر خارجی در شرایط فعلی؛ این سیاست مطرح نخواهد بود.

در استان خراسان رضوی و همچنین به طور ویژه در شهر مشهد واحدهای مناسبی به منظور اقامت گردشگران وجود دارد از این جهت گردشگران بایستی از واحدهای مجازی که دارای پروانه بهره‌برداری و نرخ‌نامه هستند، استفاده کنند. واحدهای غیرمجازی وجود دارد که نسبت به واحدهای مجاز قیمت‌های کمتری را ارایه می‌کند اما گردشگران بدانند این واحدها برای آنها مشکل به وجود می‌آورد و بهتر است که مسافران از واحدهای مجاز استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه