افزایش ورود گردشگر به همدان

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
افزایش ورود گردشگر به همدان

آمار ورود گردشگران به استان همدان طی ۴ ماهه نخست امسال رو به رشد بوده که این افزایش با توجه به برگزاری رویداد ۲۰۱۸ در استان و تبلیغات صورت گرفته قابل پیش‌بینی بوده است.

با توجه به شرایط آب و هوایی استان همدان و رویداد همدان ۲۰۱۸ ورود گردشگران به این استان افزایش یافته است. همانند سال‌های گذشته غارعلیصدر درصدر جدول و بعد ار آن آرامگاه بوعلی سینا جزء پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری همدان به‌شمار می‌آیند.

مکان‌هایی که برای بازدید از آن‌ها نیاز به تهیه بلیط است قابل ثبت در آمار بازدیدها است، اما مکان‌هایی مانند گنجنامه که نیازی به تهیه بلیط ندارند، غیرقابل ثبت هستند و اطلاعات دقیقی از تعداد بازدیدکنندگان نمی‌توان کسب کرد.

‌علی خاکسار ‌معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان درباره محل اقامت مسافران در استان، بیان کرد:

عمدتا واحدهای اقامتی در استان توسط بخش‌های خصوصی در قالب هتل‌ها، مجتمع‌های اقامتی و هتل‌آپارتمان‌ها اداره می‌شوند که خوشبختانه تعداد زیادی از این مراکز با تمام ظرفیت یا ۸۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند اما باز انتظار می‌رود مسافران برای اقامت به‌سمت این مراکز اقامتی بروند که با توجه به تنوع معیشتی مردم شهرداری همدان نیز برای اقامت مسافران ۴ منطقه را مناسب مسافران تهیه کرده است.

چهار منطقه مناسب برای اقامت مسافران عبارت‌اند از: بوستان نماز، بوستان ورودی شهر همدان، بوستان ایرانیان و بوستان ارم. این مکان‌ها مجهز به تمامی امکانات بهداشتی اعم از حمام و سرویس‌های بهداشتی بوده و از طریق بیلبوردها و نصب‌ بنر در سطح شهر به اطلاع مسافران می‌رسد.

خاکسار افزود:

در ۴ ماهه ابتدای سال درمجموع ۴ میلیون و ۵۰ هزار نفر به‌عنوان گردشگر وارد استان شدند همچنین با توجه به بلیط‌های فروخته شده در اماکنی که برای بازدید از آن‌ها نیاز به بلیط است، ۴ هزار و ۲۸۱ گردشگر خارجی به همدان آمدند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه