مراکز خرید و اوت لت های لیون، فرانسه

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید و اوت لت های لیون، فرانسه

لیون، یکی از شهرهای توریستی فرانسه، فرصت‌های زیادی برای خرید دارد. مراکز خرید مدرن، مهم‌ترین مجموعه‌های تجاری این شهر دیدنی را که بهشتی برای دوستداران خرید است، تشکیل می‌دهند.

لیون، سومین شهر بزرگ فرانسه  دومین شهر پرجمعیت این کشور است که مساحتی برابر با ۴۷ کیلومتر مربع دارد.

لیون، یکی از بزرگترین شهرهای فرانسه و یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی این کشور دیدنی است. این شهر از نظر خرید، هیچ کمبودی ندارد و بهشتی واقعی برای علاقه‌مندان به خرید است. فرصت‌های زیادی در لیون برای خرید کردن وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به بازارچه‌ها و بوتیک‌های مستقل و مراکز خرید بزرگ و مدرن اشاره کرد.

لیون تعداد قابل‌توجهی مرکز خرید و اوت‌لت دارد که در ادامه چند مورد از مشهورترین مراکز خرید شهر را معرفی می‌کنیم. این مراکز خرید، فقط برای خریدوفروش و عرضه‌ی کالاهای مختلف از برندهای برتر دنیا نیستند، بلکه به‌عنوان یک مجموعه‌ی تفریحی کامل شناخته می‌شوند و امکانات تفریحی مختلفی مثل سینما، سالن بولینگ، باشگاه ورزشی، محوطه مخصوص بازی و سرگرمی بچه‌ها و رستوران و کافه دارند.

مرکز تجاری و اوت‌لت The Village

مراکز خرید لیون

اوت‌لت ویلیج در سال ۲۰۱۷ افتتاح شده و یکی از جدیدترین مراکز تجاری شهر برای خرید ارزان و به‌صرفه است. این مجموعه در یک طبقه و با پارکینگی با ظرفیت ۱۵۰۰ خودرو، اولین اوت‌لت فکتوری در منطقه‌ی شهری لیون است. این مرکز در بزرگراه A43 قرار دارد که به گردشگاه‌های اسکی آلپ، منتهی می‌شود. این مجموعه ۲۵ هزار مترمربع وسعت دارد و دارای ۱۲۰ فروشگاه‌ از لوکس‌ترین و برترین برندهای دنیا است. بنای این مجموعه، نمادین و زیبا و کاری از معمار ایتالیایی، جیانی رانولو است. فضای منحصربه‌فرد و ویژگی‌های خاصی مثل حفاظت از منابع انرژی دارد.

در این مجموعه، برندهای لوکس مثل ورساچه، دیور، شنل و... محصولات فصل گذشته‌ی خود را با تخفیف‌های ۳۰ تا ۷۰ درصد عرضه می‌کنند.

مرکز خرید ست شومن (Sept Chemins)

مرکز خرید Sept Chemins در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و جزو مراکز تجاری نسبتا باسابقه‌ی شهر است. این مجموعه در یک طبقه و با پارکینگی با ظرفیت ۱۶۰۰ خودرو آماده‌ی استقبال از خریداران و گردشگران است. این مرکز خرید محلی، در سال ۲۰۱۰ گسترش پیدا کرد و بازسازی شد. فضایی جدید، مدرن و هماهنگ با سلیقه‌ی روز دارد و برای خرید روزمره بسیار مناسب است. نمای این مجموعه و فضاهای فروشگاهی آن تماما بازسازی شده است. محوطه‌ای برای استراحت و تفریح و فضای سبز جذابی دارد که باعث می‌شود خرید کردن در این مجموعه، تجربه‌ای خوشایند و لذت‌بخش باشد. سالانه ۲٫۹ میلیون نفر از این مرکز بازدید می‌کنند. نمای بنا، با ظاهر متالیک و رنگ مسی، به زیبایی طراحی شده است.

طبقه‌ی همکف آن، به زیبایی با نور طبیعی روشن می‌شود. رنگبندی‌ها و طراحی سقف این مجموعه، به شکلی است که فضایی گرم و آرام برای خرید ایجاد کرده است. در بخش‌های مختلف این مرکز، قسمت‌هایی برای استراحت بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است

مرکز خرید لا پار‌دیو (La Part-Dieu)

مراکز خرید لیون

مرکز خرید لا پاردیو یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین مراکز تجاری در لیون است. این مجموعه در سال ۱۹۷۵ افتتاح شد و ۵ طبقه به‌همراه پارکینگی با ظرفیت ۴۷۵۶ خودرو دارد. مرکز تجاری مدرن و جذاب لا پاردیو یک مرکز خرید بسیار بزرگ و وسیع است که در آن هرآنچه که نیاز داشته باشید، پیدا می‌کنید و یک مجموعه‌ی کامل برای تفریح و گشت‌وگذار است. از لباس و اکسسوری گرفته تا محصولات چرمی، محصولات زیبایی در این مجموعه عرضه شده است که توجه همه اقشار و سنین را جلب می‌کند.

علاوه بر فروشگاه‌های مستقل، یک شعبه‌‌ی بزرگ از دپارتمان استور گالری لافایت در این مرکز وجود دارد. به غیر از پوشاک و متعلقات مرتبط با مد، محصولات دیگری مثل لوازم منزل، لوازم دکوری و تزیینات، فروشگاه‌های مرتبط با کتاب و موسیقی، لوازم ورزشی، اسباب‌بازی و کالای دیجیتال نیز در فروشگاه‌های این مرکز عرضه شده است.

به غیر از سوپرمارکت بزرگ Carrefour، فروشگاه‌های مواد غذایی متعددی در سراسر این مرکز قرار دارند. برای سرگرمی بازدیدکنندگان نیز امکانات متعددی در نظر گرفته شده است؛ سینما، کافه و رستوران، سالن بولینگ و پارکینگ رایگان از دیگر امکانات این مجموعه است.

این مرکز خرید، دسترسی بسیار راحتی دارد و این یکی از بهترین ویژگی‌های آن است. ایستگاه مترو پار دیو درست داخل مرکز خرید قرار دارد. سالانه ۳۳٫۷ میلیون نفر از این مرکز خرید بازدید می‌کنند.

مرز خرید لا پاردیو در سال ۲۰۱۳، پربازدیدترین مرکز تجاری در فرانسه شد

مرکز خرید لا پار دیو، درست در مرکز لیون واقع شده است. دسترس به آن راحت است، گشت‌وگذار در آن لذت‌بخش است و در آن هر چیزی که فکر کنید، پیدا می‌شود و تنوع محصولات و فروشگاه‌های آن بسیار زیاد است. این مجموعه در سال‌های اخیر با هزینه‌ی ۳۰۰ میلیون یورو، بازسازی شده است و دیگر ظاهر قدیمی ندارد. در منطقه‌ای به نام پار دیو در لیون واقع شده است و در شرق رود رن قرار دارد.

این مجموعه‌ی تجاری یکی از بزرگترین مراکز خرید در کل اروپا است. در سال ۲۰۱۳، پربازدیدترین مرکز تجاری در فرانسه شد و تعداد بازدیدکنندگان آن به ۳۴ میلیون نفر رسید. وسعت این مجموعه ۱۲۷ هزار و ۳۰۰ مترمربع است.

به غیر از فروشگاه‌ها و مراکز خرید، این مجموعه دارای رستوران‌های زیاد و بسیار باکیفیتی است. برعکس سایر مراکز خرید فرانسه که به خاطر کمبود جا معمولا در مرکز شهرهای قرار ندارند، این مرکز درست در قلب منطقه‌ی ۳ لیون واقع شده است؛ یعنی در یکی از پرجمعیت‌ترین و شلوغ‌ترین محله‌های شهر.

این مرکز تجاری بیش از ۲۶۰ فروشگاه دارد که در بین آن‌ها برندهای مشهور دنیا را خواهید دید. مونوپری، زارا، گالری لافایت، مک دونالد، کرفور، برگر کینگ، اپل استور، پریمارک، لاش، هوگو باس، لیوایز، لاکوست، نورث فیس و... از جمله برندهای محبوب این فروشگاه است. طبقه‌ی چهارم این مرکز به سوپرمارکت کرفور اختصاص یافته است.

رستوران‌های فراوان این مجموعه نیز با غذاهای متنوع از سراسر دنیا، آماده‌ی پذیرایی از بازدیدکنندگان است. در بین آن‌ها نام رستوران‌های زنجیره‌ای معروف دنیا نیز دیده می‌شود.

همیشه قبل از سر زدن به این مرکز تجاری، وب‌سایت آن را چک کنید چون معمولا همیشه با پیشنهادها ویژه‌ای مواجه می‌شوید.

ساعت کار این مجموعه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۸ و نیم شب و یکشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۷ شب است.

مرکز خرید Ecully Grand Ouest

 مجموعه‌ی تجاری Ecully Grand Ouest جزو مراکز خرید قدیمی و باسابقه‌ی شهر است. این مرکز در سال ۱۹۷۲ افتتاح شده و یک طبقه دارد. پارکینگ با ظرفیت ۳۱۰۰ خودرو از امکانات آن است. این مرکز در سال ۲۰۰۹ کاملا بازسازی شده است و ظاهری مدرن و جدید پیدا کرده است. برای جذب مشتریان و گردشگران، رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های خرید فراوانی در این مرکز برپا می‌شود. با استفاده از اتوبوس خط‌های ۱۹، ۸۹، سی۶ و اس۱۵ می‌توانید خود را به این مرکز تجاری برسانید. سالانه ۶٫۱ میلیون نفر از این مجموعه بازدید می‌کنند. این مرکز خرید هم امکاناتی برای تفریح و سرگرمی بچه‌ها در نظر گرفته است.

مرکز خرید کنفلوآنس (Confluence)

مراکز خرید لیون

مرکز خرید Confluence در سال ۲۰۱۲  افتتاح شد. این مرکز در سه طبقه و با پارکینگی با ظرفیت ۱۵۰۰ خودرو آماده‌ی استقبال از خریداران است. این مرکز خرید و تفریح، بخشی از پروژه‌ی توسعه‌ی منطقه‌ی Confluence است. در مجموعه‌ای به وسعت ۵۳ هزار مترمربع، صدها فروشگاه قرار گرفته‌اند که شامل فروشگاه‌های مواد غذایی، هایپرمارکت، فضای تفریحی و سرگرمی، سینما، رستوران، سالن بولینگ و... است.

با اتوبوس می‌توانید به‌راحتی خودتان را به این مرکز خرید برسانید. خط اس۲ اتوبوس در ایستگاه پور رمبو (Port Rambaud) و ایستگاه Confluence برای دسترسی به این مرکز خرید است. از طریق ترام خط تی۲ و ایستگاه Hôtel de Région-Montrochet و ایستگاه‌های قطار GARE DE PERRACHE و LYON TGV PERRACHE نیز می‌توانید به این مرکز سر بزنید.

این مرکز تجاری سالانه ۶٫۹ میلیون بازدیدکننده دارد.

مرکز خرید Confluence در سال ۲۰۱۲  افتتاح شد

این مجموعه‌ی تجاری در مرکز یکی از مدرن‌ترین مناطق لیون قرار دارد. فروشگاه‌های شیک، سینما و حتی باشگاه ورزشی دارد. در واقع یک مرکز تجاری ساده نیست و آن را می‌توان مجموعه‌ی تجاری تفریحی نامید. بیش از ۱۰۰ برند مشهور در این مجموعه، نمایندگی دارند. غذاهایی از سراسر دنیا را در رستوران‌ها و فست‌فودهای متعدد آن می‌توانید امتحان کنید. از بین برندهای مشهور دنیا که در این مرکز نمایندگی دارند می‌توان به گس، زارا، لیوایز، تام تیلور، آدیداس، مونوپری و... اشاره کرد. یک اسباب‌بازی فروشی بسیار بزرگ هم در این مرکز قرار دارد که ژوئه کلاب نام دارد و بدون شک مورد توجه بچه‌ها قرار می‌گیرد.

سوپرمارکت بزرگ کرفور و اپل استور از دیگر بخش‌های مهم این مرکز خرید است. در فست‌فودهای این مجموعه می‌توانید بهترین ساندویچ، پیتزا، همبرگر، استیک، تاکو و نودل را نوش جان کنید. این مرکز خرید هر روز غیر از یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز است. رستوران‌ها هر روز حتی یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز هستند. سینما تا ساعت ۱۲ و نیم شب فعالیت می‌کند. با اتوبوس‌های شماره ۶۳ و اس ۱ می‌توانید خود را به این مرکز تجاری برسانید.

مرکز خرید کره دو سوا (Carré De Soie) 

مرکز خرید Carré De Soie در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده است و دو طبقه دارد. پارکینگ این مجموعه ظرفیت ۳۶۰۰ خودرو را دارد. این مجموعه با هدف ترکیب شهر و طبیعت  در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و در واقع یک مرکز تجاری و تفریحی است که در آن رویدادهای ورزشی، سرگرمی و فرهنگی زیادی برپا می‌شود و این رویدادها و امکانات متعدد، علاوه بر فضای فروشگاهی  و مغازه‌های متعدد آن است. در این مجموعه ساعت‌ها می‌توانید با همه اعضای خانواده به خرید و تفریح مشغول شوید، بدون اینکه احساس خستگی کنید. حتی اگر خسته شوید، امکاناتی برای استراحت و تفریحتان وجود دارد.

از طریق خط A مترو و ده خط اتوبوس می‌توانید خود را به این مرکز تجاری برسانید. محوطه‌ی مخصوص سرگرمی و یک مجموعه‌ی سینمایی شامل یک سینمای آیمکس دارد.

مرکز خرید 2 Vallées

مراکز خرید لیون

مرکز خرید 2 Vallées یکی دیگر از مراکز خرید باسابقه‌ی شهر است. این مجموعه در سال ۱۹۷۶ افتتاح شده و یک طبقه است. پارکینگ این مرکز تجاری برای ۲۱۵۴ خودرو ظرفیت دارد. این مجموعه‌ی تجاری در مرکز شهر قرار ندارد و با مرکز شهر لیون ۲۰ دقیقه فاصله دارد. در این مجموعه، بیش از ۴۰ فروشگاه مختلف در مساحتی معادل ۱۲ هزار مترمربع، بهترین محصولات خود را عرضه می‌کند. یک هایپرمارکت اخیرا به این مجموعه اضافه شده است.

با خط اتوبوس TCL شماره‌های ۸۰ و ۸۲ می‌توانید خودتان را به این مجموعه‌ی تجاری برسانید. سالانه ۴٫۱ میلیون نفر از این مرکز خرید بازدید می‌کنند. آخرین بار در سال ۱۹۹۷ بازسازی کلی شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه