مهر ورود به ایران در گذرنامه گردشگران خارجی درج نخواهد شد

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
مهر ورود به ایران در گذرنامه گردشگران خارجی درج نخواهد شد

برای رفع دغدغه گردشگران خارجی و مقابله با تحریم‌های آمریکا گذرنامه آن‌ها برای ورود به ایران مهر نخواهد خورد.

 علی‌اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت:

برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و دغدغه برخی از گردشگران خارجی درخواستی با امضای وی و وزیر صنعت با موافقت ناجا و وزارت امور خارجه به دولت ارایه شده که گذرنامه آن‌ها برای ورود به ایران مهر نخورد .

 از دلایل درج نشدن مهر ورود در گذرنامه گردشگران ورودی بر اساس اظهارات علی اصغر مونسان برای این است که اگر این افراد برای ورود به ایران به خاطر تحریم‌های امریکا دچار دغدغه هستند بدون نگرانی به ایران سفر کنند.

مونسان افزود:

با این پیشنهاد موافقت نیروی انتظامی و وزارت امور خارجه کرده‌اند و منتظر مصوبه دولت برای اجرایی شدن آن خواهیم بود.

معاون رییس جمهوری در ادامه سخنان خود گفت تعداد گردشگران اروپایی با وجود افزایش ۳۸ درصدی آمار گردشگران ورودی در ماهه اول سال ۹۷ بنابر آمار پلیس مهاجرت کاهش پیدا کرده و این مساله روی کارکرد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره ما آثار بدی داشته است اما این دوره گذرا را با اتخاذ تصمیات لازم سپری خواهیم کرد.

مونسان تاکید کرد:

درحال تدارک بسته حمایتی هتل‌ها برای تقویت چرخه گردشگری برای آنان هستیم.

ایشان درباره افزایش ناگهانی قیمت بلیت هواپیماها بیان کرد که برای گردشگری داخلی و خارجی ما افزایش ناگهانی قیمت بلیت هواپیماها مشکلات جدی ایجاد کرده و اثر نامطلوبی بر فعالیت‌های آژانس‌ها و هتل‌ها و دیگر بخش‌های گردشگری داشته است که درخواست تشکیل فوری کمیته‌ای برای تعیین قیمت بلیت طی نامه‌ای به معاون اول رییس جمهوری هواپیماها را داده‌ایم.

مونسان یکی از دلایل افزایش قیمت قطع یارانه ارزی بیان کرد و گفت که پیگیر حل این مساله هستیم.

مونسان گفت:

۸۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری براساس توافق‌نامه با سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته که بخشی از این بودجه مربوط به بازسازی، ساخت و توسعه هتل‌ها خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه