لیون در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
لیون در یک نگاه

لیون از شهرهای فرانسه است که از بناهای تاریخی گرفته تا آثار دوره‌ی رنسانس و از آثار قرن ١٧ تا ١٩ گرفته تا آسمان خراش‌های مدرن را پیشکش نگاه گردشگران می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

لیون سومین شهر بزرگ فرانسه است که در شرق این کشور و در ناحیه اوورنی-رون-آلپ قرار دارد. این شهر اروپایی یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود که بین پاریس و مارسی قرار دارد و به‌عنوان پایتخت فرانسه در خوش‌گذرانی، مشهور شده ‌است. لیون با بیش از ۱۵۵ هزار دانشجو، یکی از مهم‌ترین مراکز دانشجویی در فرانسه و اروپا به حساب می‌آید. علاوه‌بر این، یک مرکز بزرگ صنعتی و مرکز شیمیایی، دارویی و زیست‌شناسی در سطح فرانسه است و در عین حال، از قطب‌های تولید نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این شهر باید گفت که پایتخت ابریشم جهان به‌شمار می‌رود و مقر شبکه خبری یورونیوز نیز در همین شهر است.

لیون فرانسه

این شهر به وسیله‌ دو رود بزرگ رون و سون و همچنین تپه‌های  La Croix-Rousse و Fourvière  به دو ناحیه‌ی متفاوت تقسیم شده است. در اهمیت تاریخی لیون می‌توان گفت که همه‌ی شهر به‌عنوان میراث تاریخی سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در مساحت ۴۸ کیلومتر مربعی آن، جمعیتی بالغ بر ۵۰۶ هزار نفر زندگی می‌کنند که به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و واحد پول‌شان، یورو است.

لیون معمولا زمستان‌هایی با دمای یک رقمی دارد که هرگز به زیر صفر درجه‌ی سانتی‌گراد نمی‌رود. بهار و پاییز در لیون بهترین زمان سفر هستند، هر چند به اندازه ماه‌های ژوئیه و اوت، گردشگر خیلی زیادی را به خود نمی‌بیند.

لیون فرانسه

وسایل حمل‌و‌نقل عمومی در لیون شامل مترو، تراموا، اتوبوس و تاکسی می‌شود. اتوبوس یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل‌و‌نقل عمومی در لیون محسوب می‌شود که بلیط آن یک یورو است. یکی از مدرن‌ترین خطوط تراموای دنیا را نیز می‌توانید در لیون ببینید.

جاهای دیدنی لیون را به هیچ عنوان در تور فرانسه از دست ندهید که از آن میان می‌توان به موزه باستان‌‌شناسی (Musée de la Civilisation Gallo-Romaine)، منطقه پرسکیل (Presqu'ile District)، کلیسای نوتردام دی فوویه (Basilique Notre-Dame de Fourviere)، کلیسای جامع سنت جان باتیست (Cathédrale Saint-Jean Baptiste)، پارک دو لا تت دو (Parc de la Tête d'Or)، موزه هنرهای زیبا (Musée des Beaux Arts)، محله‌های سنت جان و سنت جرج (Quartier Saint-Jean and Quartier Saint-Georges) و... اشاره کرد.

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه