موزه کریستیانو رونالدو، نمایشگاهی از جوایز تا نامه طرفداران

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان یکشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
موزه کریستیانو رونالدو، نمایشگاهی از جوایز تا نامه طرفداران

 کریستیانو رونالدو یکی از گران‌ترین و بهترین بازیکنان فوتبال دنیا است که موزه‌ای شخصی را با نام CR7 به جوایز خود اختصاص داده است.

موزه CR7 (عدد ۷ به شماره این بازیکن در تیم‌های منچستر یونایتد و رئال مادرید اشاره دارد) که در شهر فونچال جزیره مادیرا در پرتغال واقع شده، حاوی جوایز و افتخاراتی است که کریستیانو رونالدو در دوران بازی خود در حرفه فوتبال به ارمغان آورده است. بخش‌های این موزه شامل کفش طلایی، توپ طلای اروپا، جوایز باشگاهی، نامه‌های طرفداران، لحظات حساس بازی‌ها و واقعیت مجازی است. این موزه که در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۳ افتتاح شده، در زمینی  L مانند، به مساحت ۴۰۰ متر مربع و در کنار هتلی با نام Pestana CR7 قرار گرفته است.

موزه کریستیانو رونالدو در خیابان Rua Princesa Dona Amelia قرار دارد و نمای بیرون آن را رنگ‌های مشکی و قرمز پوشانده است. در بیرون فضای موزه مجسمه‌ای برنزی از رونالدو وجود دارد که در زیر آن خطاب به رونالدو نوشته شده: «ملهور جوردن دو موندو» خطاب به رونالدو نوشته شده: «بهترین بازیکن جهان»

مجسمه کریستیانو رونالدو

 پس از ورود، در بخش ابتدای موزه چارتی قرار دارد که از کف زمین تا سقف، از عکس‌های کریستیانو رونالدو، از کودکی تا کنون، پوشیده شده است. مدیر موزه، نونو مندز درباره این بخش می‌گوید:

در میان این عکس‌ها، عکس شبی وجود دارد که زندگی رونالدو را برای همیشه تغییر داد. در آن شب تیمی که رونالدو در آن بازی می‌کرد، در سال ۲۰۰۳ منچستر یونایتد را ۳ به هیچ برد و الکس فرگوسن او را دید و فردای آن روز با او قرارداد بست.

مندز همچنین درباره اهمیت این موزه گفته است:

رئیس‌جمهور پرتغال به رونالدو یک مدال داده و او را نماد پرتغال برای تمام دنیا دانسته است.

پس از پله، رونالدو تنها بازیکنی است که یک موزه اختصاصی برای خود دارد، و قطعا در سن ۲۹ سالگی جوان‌ترین بازیکنی است که از چنین قابلیتی برخوردار است.

بخش فروشگاه این موزه در کنار تی‌شرت‌های شماره ۷ رونالدو، لوازم دیگری از قبیل لیوان، تزئینات آهن‌ربایی، جاکلیدی وجاسیگاری را برای فروش به علاقه‌مندان فراهم کرده است.. در این موزه همچنین برخی از تی‌شرت‌های رونالدو که در بازی‌های فوتبال از آن‌ها استفاده کرده است نیز قرار داده شده‌اند.

موزه رونالدو

از جمله جوایز داخل این موزه، جایزه بهترین بازیکن در تیم محلی Andorinha بوده که رونالدو در سن ۸ سالگی دریافت کرده است. در میانه سالن این موزه  و در بین کاشی‌های مشکی، قفسه‌های سفید رنگی وجود دارد که بیش از ۱۴۰ جایزه رونالدو را در خود جای داده است. از مهم‌ترین جایزه‌های رونالدو می‌توان به توپ طلای سال ۲۰۰۸ و سال ۲۰۱۳ اشاره کرد. تعداد بی‌شماری عکس از رونالدو در داخل و خارج از زمین در طول ۲۰ سال گذشته، مانیتورهایی که می‌توانند فوتبال با رونالدو را برای بازدیدکنندگان شبیه‌سازی کنند و مجسمه‌های مومی از رونالدو، قسمت‌های مختلف این موزه را تشکیل داده‌اند. به عبارت دیگر، هر چیزی که طرفداران رونالدو بخواهند، حتی چیزهای که تصورش را هم نمی‌کرده‌اند، در این موزه وجود دارد. در کنار اشیا داخل موزه، دو مجسمه رونالدو با لباس تیم پرتغال وجود دارد که فرصت مناسبی را برای عکاسی بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

موزه کریس رونالدو

عکس: گوگل مپ

ایده اولیه این موزه از برادر بزرگتر رونالدو، هوگو، که هنوز در فونچال زندگی می‌کند و مدیریت موزه را نیز در اختیار دارد، سرچشمه گرفته است. او برای نخستین بار این پیشنهاد را به رونالدو می‌دهد که جوایزش را در یک مکان مشخص جمع‌آوری کرده و برای طرفدارانش به نمایش گذارد. رونالدو چند سال پیش یک ساختمان ۵ طبقه را در تپه‌های فونچال خریداری کرده بود و تصمیم داشت تا آن را به رستوران تبدیل کند، اما با پیشنهاد برادرش در نهایت آن را برای مکان موزه در نظر گرفت.

آخرین قفسه که پیش از خروج از موزه قرار داده شده، شامل نامه‌ها و تصاویری است که طرفداران رونالدو برای او فرستاده‌اند، در این میان، نامه‌های کودکانی وجود دارد که به سادگی نقاشی او را کشیده‌اند در در زیر آن نوشته‌اند: بهترین بازیکن دنیا رونالدو است، نه لیونل مسی.

جوایز و شرح زندگی رونالدو در موزه CR7 به شرح زیر دسته‌بندی شده‌اند:

کفش طلایی

رونالدو در طول فعالیت ورزشی خود، چهار بار برنده جایزه «بهترین گل‌زن اروپا» شده است. نشان افتخار این جایزه یک کفش طلایی است که در موزه رونالدو نگهداری می‌شود.

توپ طلای اروپا

رونالدو نه تنها توانسته است پنج بار عنوان «بهترین بازیکن دنیا» را از آن خود کند، بلکه به‌عنوان «بهترین بازیکن پرتغالی» در طول تاریخ نیز شناخته شده است.

موزه رونالدو

جوایز باشگاهی

در این بخش تمام جوایز دریافت شده توسط رونالدو، از جمله ۵ جایزه لیگ قهرمانان اروپا، قرار داده شده است.

موزه رونالدو

نامه‌های طرفداران

طرفداران کریستیانو رونالدو از سرتاسر دنیا برای او نامه نوشته، طراحی یا نقاشی فرستاده و آن‌ها را به موزه اهدا کرده‌اند.

موزه رونالدو

لحظات حساس بازی‌ها

در این بخش مانیتور بزرگی وجود دارد که  مهم‌ترین و حساس‌ترین لحظه‌های بازی رونالدو، از جمله گل‌هایش را، به نمایش می‌گذارد.

موزه رونالدو

واقعیت مجازی

در این بخش بازدید‌کنندگان می‌توانند از طریق یک برنامه، به‌صورت مجازی با کریستیانو رونالدو عکس بگیرند.

 عکس: ساچین ناکرانی/ مجله گاردین

عکی کارو: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه