افزایش ورود گردشگران خارجی به لبنان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان شنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
افزایش ورود گردشگران خارجی به لبنان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

آمارهای رسمی خبر از افزایش حضور گردشگران خارجی در لبنان می‌دهند. سال ۲۰۱۷ بهترین سال از نظر حضور گردشگران خارجی در این کشور بوده است.

در حالی که رهبر مارونی‌های لبنان، کاردینال بشاره الراعی، در سفر چندی پیش خود به قطر اعلام کرده بود به زودی شاهد مسافرت گردشگران قطری به لبنان خواهیم بود؛ گردشگران حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان، در حال بررسی رفع ممنوعیت مسافرت  به لبنان و صدور مجوز سفر اتباع خود به این کشور در هفته‌های آینده هستند.

وزیر جهانگردی لبنان، «اوادیس کیدانیان»، نیز اظهار کرده است که امسال شاهد بالاترین حضور گردشگران خارجی در لبنان، از سال ۱۹۵۲ تاکنون خواهیم بود.

بنا بر آمار رسمی منتشر شده از از سوی مرکز مطالعات و اسناد وزارت جهانگردی لبنان، تعداد گردشگران خارجی لبنان در فصل نخست ۲۰۱۸ بالغ بر ۳۶۲ هزار و ۳۹۸ نفر بوده که نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد ۹۹٫۴ درصدی داشته است. ۳۴۵ هزار و ۱۶۸ نفر تاکنون نسبت به دوره مشابه سال قبل به لبنان سفر کرده‌اند که این آمار افزایش ۳۹٫۲۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ و ۲۳٫۱۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد.

به‌طور مشخص، در سال ۲۰۱۷ ۱۲۶ هزار و ۵۲۵ بازدیدکننده عرب، ۱۰۷ هزار و ۱۲۹ بازدیدکننده اروپایی، ۴۶ هزار و ۹۳۳ بازدیدکننده آمریکایی و ۳۰ هزار و ۱۱۳ نفر بازدیدکننده آسیایی به لبنان سفر کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۸ تا کنون، ۱۱۷ هزار و ۵۲۳ بازدید کننده عرب، ۱۲۸ هزار و ۲۳۱ بازدیدکننده اروپایی، ۵۱ هزار و ۳۶۲ بازدیدکننده آمریکایی و ۲۹ هزار و ۲۰۵ نفر بازدیدکننده از کشورهای آسیایی از لبنان دیدن کرده‌اند. 

در این آمار، بازدیدکنندگان عرب ۱۱٫۷ درصد و بازدیدکنندگان آسیایی ۳ درصد کاهش داشته، اما در نقطه مقابل بازدیدکنندگان اروپایی ۷٫۱۹ درصد و بازدیدکنندگان آمریکایی ۴۴٫۹ درصد افزایش داشته‌اند. در مجموع بازدیدکنندگان عرب ۴۲٫۳۲ درصد، بازدیدکنندگان اروپایی ۳۸٫۳۵ درصد و بازدیدکنندگان آمریکایی ۱۷٫۱۴ درصد از کل جمعیت بازدیدکنندگان را تشکیل می‌دهند.

بازدیدکنندگان آفریقایی نیز در فصل نخست سال ۲۰۱۸، ۷۴٫۵ درصد از کل جمعیت بازدیدکنندگان از لبنان را تشکیل داده‌اند.

از میان تمام کشورهای اروپایی، فرانسوی‌های بیشترین با ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ گردشگر، یعنی ۲۲٫۹ درصد، بالاترین آمار را نسبت به دیگر کشورهای قاره داشته‌اند. پس از فرانسه، به ترتیب آلمان با ۷۱ هزار گردشگر، انگلستان با ۴۸ هزار و ۵۰۰ گردشگر، سوئد با ۲۸ هزار و ۸۰۰ گردشگر، ایتالیا با ۲۲ هزار و ۴۰۰ گردشگر و ترکیه با ۱۹ هزار و ۴۰۰ گردشگر، بالاترین آمار حضور گردشگران اروپایی در لبنان را به خود اختصاص داده‌اند.

مطابق آمار، بیشترین بازدید گردشگران اروپایی از موزه‌ها، آثار باستانی و اماکن تاریخی بوده‌ است.

عکس: مهر نیوز

مطالب مرتبط:

منبع مهر نیوز

دیدگاه