وقف ۴۰ سال زندگی برای خلق یک جنگل در هند

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
وقف ۴۰ سال زندگی برای خلق یک جنگل در هند

مردی در کشور هند ۴۰ سال است که به امید خلق یک جنگل، هر روز یک درخت می‌کارد. برای آشنایی بیشتر با او در این مقاله با ما بخوانید.

به‌عنوان یک شاهد زنده از این حقیقت که حتی یک نفر هم می‌تواند در کره زمین تغییر ایجاد کند، در این مقاله می‌خواهیم شما را با مردی از هند آشنا کنیم که از سال ۱۹۷۹ با کاشتن یک درخت در ساحل شنی بی‌ثمر نزدیک محل زندگیش، یک جنگل خلق کرده است.

جنگل مولای، برگرفته از نام خالق آن، جاداو مولای پاینگ (Jadav ‘Molai’ Payeng)، با مساحت ۱۳۶۰ هکتار، حدود ۱٫۶ برابر پارک مرکزی و شامل چند هزار گونه از درختان است.

وقف ۴۰ سال زندگی برای خلق یک جنگل در هند

یک مرد با کاشتن یک نهال درخت در ۳۹ سال گذشته، یک جنگل خلق کرده است. عکس از فاتن سکدی سکول فانتو

پاینگ که در سال ۱۹۶۳ متولد شده، اهل قبیله میشینگ (Mishing tribe) از شهر جرهت (Jorhat) در ایالت آسام (واقع در منتهای شمال شرقی آن کشور، میان برمه و بنگلادش و در دامنه‌های هیمالیای شرقی) است. زمانی که وی ۱۶ ساله بود، از دیدن مارهای مرده‌ای که در طول سیل به ساحل شنی جزیره ماجولی (Majuli Island) آمده بودند، بسیار ناراحت می‌شد. آن‌ها به این علت می‌مردند که نمی‌توانستند سایه‌ای برای فرار از گرمای شدید در ساحل جزیره پیدا کنند؛ ساحلی که بیش از نیمی از وسعت خود را در طول ۵۰ سال به علت فرسایش از دست داده بود.

وقف ۴۰ سال زندگی برای خلق یک جنگل در هند

ماجولی یک جزیره بزرگ و طویل در رودخانه براهماپوترا است. عکس از عامر گروور

پاینگ با فداکاری و عزم باور نکردنی تصمیم گرفت تا هر روز با کاشتن یک نهال در زمین بی‌ثمر آن منطقه، یک جنگل خلق کند. وی در زمان رشد، آن‌ها را آبیاری و هرس و همچنین مورچه‌های قرمز را از روستای خود جمع‌آوری و آن‌ها را به ساحل منتقل می‌کرد.

هم‌اکنون پس از ۳۹ سال، این جنگل با تلاش وی، خانه هزاران گونه از درختان است. ساحل شنی بی‌ثمر گذشته حالا تنوع بی‌نظیری از حیات وحش از جمله فیل‌ها، خرس‌های وحشی، گوزن، کرگدن‌ها، خزندگان، کرکس‌ها و حتی ببرهای سلطنتی بنگال را به سمت خود جذب می‌کند.

وقف ۴۰ سال زندگی برای خلق یک جنگل در هند

زنان محلی در جزیره ماجولی، بر سرشان چوب حمل می‌کنند. عکس از جاناتان استوکس

پاینگ که هم‌اکنون ۵۵ ساله است، همراه همسرش بینیتا و سه فرزندشان در یک کلبه کوچک در جنگل زندگی می‌کند. او در مزرعه خود گاو و بوفالو دارد و برای امرار معاش شیر می‌فروشد.

به افتخار این فداکاری در سال ۲۰۱۵، نشان پادما شری (Padma Shri)، چهارمین جایزه بزرگ دولتی در هند، به پاینگ اعطا شد. او به ان پی آر (رادیوی عمومی ملی) گفت تا آخرین نفس به کاشتن جنگل خود ادامه می‌دهد و آرزوی او، پر شدن دوباره جزیره ماجولی و جرهت با جنگل‌ها است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه