استراسبورگ در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
استراسبورگ در یک نگاه

استراسبورگ در فرانسه قرار دارد و گردشگران علاوه بر بخش تاریخی مرکز شهر که به ثبت یونسکو رسیده است، می‌توانند از جاذبه‌های متعدد تاریخی و فرهنگی آن نیز دیدن کنند.

استراسبورگ (Strasbourg) به لطف کلیساهای دیدنی، معماری‌های جذاب، خیابان‌های سنگ‌فرش و کانال‌های تماشایی، مقصدی عالی در تور فرانسه به حساب می‌آید. این شهر هفتمین شهر بزرگ فرانسه و مرکز ناحیه آلزاس است و در ناحیه گرانت است قرار دارد. استراسبورگ در مرز شرقی فرانسه با آلمان قرار گرفته است و کوه‌های Vosges در ۲۰ کیلومتری غرب شهر و جنگل سیاه (Black Forest) در ۲۵ کیلومتری شرق آن قرار دارد. در ضمن فاصله این شهر با شرق پاریس، حدود ۴۰۰ کیلومتر است.

موقعیت ویژه جغرافیایی این شهر باعث شده است که به‌عنوان مرکز قانون‌گذاری اروپا نظیر پارلمان اروپا، مرکز مشاوره اروپایی و مرکز دادگاه حقوق بشر اروپا برگزیده شود. طبق آمار سال ۲۰۱۴، جمعیتی بالغ بر ۲۷۶ هزار نفر در مساحت ۷۸ کیلومتر مربعی این شهر اروپایی زندگی می‌کنند. هنگام سفر به این شهر مطلع باشید که واحد پول رسمی آن، یورو است.

استراسبورگ

بخش تاریخی اولد تاون استراسبورگ (Strasbourg old town)، به ثبت میراث فرهنگی جهانی یونسکو رسیده است و فعالیت فرهنگی بسیار غنی مانند کنسرت، تئاتر، سینما و غیره در این شهر برگزار می‌شود. فرهنگ آلمانی-فرانسوی این شهر در سراسر تاریخ آن به چشم می‌خورد، چراکه برای قرن‌ها پل فرهنگی فرانسه و آلمان بوده است. استراسبورگ به‌لحاظ اقتصادی، مرکز مهم تکنولوژی و تولید و همین طور قطب حمل‌و‌نقل جاده‌ای، راه‌آهن و رودخانه‌ای کشور به حساب می‌آید.

آب و هوای این شهر در تابستان گرم و نسبتا آفتابی است، به‌طوری که ژوئیه و اوت گرم‌ترین ماه‌های سال هستند و در زمستان سرد و ابری است. در هر صورت گردشگران اوایل زمستان را به‌عنوان بهترین زمان سفر به استراسبورگ انتخاب می‌کنند. از آنجا که استراسبورگ در دره راین قرار دارد، تهویه طبیعی به‌خوبی در آن جریان ندارد و به همین دلیل یکی از آلوده‌ترین شهرهای فرانسه محسوب می‌شود.

استراسبورگ

ارزان‌ترین و راحت‌ترین حمل و‌ نقل عمومی در شهر استراسبورگ استفاده از قطار شهری است. برای استفاده از این قطارها و همین طور اتوبوس می‌توانید از بلیط‌های تک سفره استفاده کنید که هزینه آن حدود ۱ یورو و ۷۰ سنت است. هزینه وروردی تاکسی حدود ۵ یورو و هر یک کیلومتر ۲ یورو به آن اضافه می‌شود.

از جاهای دیدنی استراسبورگ می‌توان به کلیسای جامع نوتردام استراسبورگ (Cathédrale Notre-Dame de Strasbourg)،کاخ اروپا (Palais de l'Europe)، پارک اورانژری (Parc de l'Orangerie)، موزه تاریخی (Historical Museum)، موزه هنر مدرن (Musée d'Art Moderne & Contemporain)، موزه آلزاس (Musée Alsacien)، کاخ روآن (Palais Rohan)، خانه کار نتردام (Maison de l'Oeuvre Notre-Dame)، کلیسای سن پیرلوژون (Saint-Pierre-le-Jeune)، خانه کمرزل (Maison Kammerzell) و... اشاره کرد.

گالری عکس‌های استراسبورگ

مطالب مرتبط:

دیدگاه