یوسمیتی کالیفرنیا پس از آتش سوزی بازگشایی می شود

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
یوسمیتی کالیفرنیا پس از آتش سوزی بازگشایی می شود

پس از وقوع آتش‌سوزی ناگهانی در بخشی از پارک ملی معروف یوسمیتی در کالیفرنیا که موجب تعطیلی این پارک پرطرفدار شد، بخشی از این منطقه بازگشایی می‌شود.

دره‌ی یوسمیتی در تاریخ ۲۵ ژوئیه و در پی وقوع وحشتناک‌ترین آتش‌سوزی که این ایالت در سرتاسر کالیفرنیا شاهد آن بوده است، به روی بازدیدکنندگان بسته شد. تعطیلی موقت پارک ملی معروف یوسمیتی که یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی در کل ایالات متحده است، اولین تعطیلی این پارک ملی در ۲۸ سال گذشته بوده است.

اکنون، اداره‌ی خدمات پارک‌های ملی (NPS) اعلام کرده است که علاقه‌مندان به بازدید ازن پارک ملی یوسمیتی می‌توانند یک بار دیگر از جاده‌ی ال پورتال (بزرگراه ۱۴۰)، جاده‌ی بیگ اوک فلت (بزرگراه ۱۲۰) یا جاده تیوگا (بزرگراه ۱۲۰) به پارک مذکور سفر کنند. البته هنوز هم به دلایل ایمنی، چند مسیر به سمت این پارک، مانند جاده واوانا (بزرگراه ۴۱)، همچنان بسته باقی می‌مانند که به خاطر انجام عملیات اطفای حریق و ایمن‌سازی توسط آتش‌نشانان است.

کسانی که تمایل دارند از این پارک بازدید کنند باید از این موضوع با خبر باشند که هنوز هم دود زیاد و آتش‌های فعالی در این منطقه وجود دارد و رانندگان باید با احتیاط کامل در مسیر رانندگی کنند. مسافران، همچنین، باید آگاه باشند که امکان تاخیر در خدمات‌رسانی در امکانات پارک و نیز، ایجاد محدودیت‌هایی در خصوص ساعت‌های بازدید و مانند آن وجود دارد.

یوسمیتی کالیفرنیا

ماری پوزا گراو، پارک ملی یوسمیتی، کالیفرنیا

درختستان ماری پوزا با درختان غول‌پیکر سکویا نیز به روی همه بازگشایی خواهد شد و می‌توان از طریق ورودی جنوبی به این نقطه دست یافت؛ امکانات پارکینگ در منطقه‌ی جدیدی مهیا شده است. به تازگی، برنامه‌ی بازسازی سه ساله‌ای در سطح وسیع در این درختستان در حال اجرا است و در نتیجه، این منطقه تنها برای مدتی کوتاه در ماه ژوئن به روی عموم باز بود. این پروژه برای محافظت از ۵۰۰ درخت اسکوئای کهن و غول پیکری انجام شده است که در آن منطقه رشد می‌کنند و در زمره‌ی بزرگ‌ترین موجودات زنده‌ی زمین محسوب می‌شوند.

پروژه‌ی ترمیم برای کمک به حفظ این درختان ارزشمند، شامل ساختن مسیرهای جدید برای پیاده‌روی جنگلی و معرفی یک سرویس شاتل برای دور نگه داشتن اتومبیل‌ها از منطقه است. اتوبوس‌های شاتل نیز دوباره شروع به کار خواهند کرد و ماموریت خود را هر روز از ساعت ۹ صبح آغاز می‌کنند.

کسانی که قصد بازدید از پارک ملی یوسمیتی را دارند، باید وضعیت جاده‌ها و شرایط آب و هوایی روز موردنظر برای مسافرت خود را به‌طور کامل و دقیق بررسی کنند. این اطلاعات در وب سایت و صفحه‌ی فیس بوک پارک ملی یوسمیتی موجود است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه