قرارگیری استان اردبیل در رتبه چهارم تعداد پروازهای کشور

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر پنجشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
قرارگیری استان اردبیل در رتبه چهارم تعداد پروازهای کشور

استان اردبیل از لحاظ تعداد پروازها در سطح کشور در جایگاه چهارم قرار دارد.

منوچهر اسفندیاری مدیر کل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در استان اردبیل گفت:

ما هنوز نتوانستیم ارتباط مستمر و ثمربخشی را با مشتریان صنعت هوایی برقرار کنیم و به همین خاطر مردم کمتر در جریان خدمات ایرلاین‌ها هستند.

او افزود:

دیدگاه ما در استان اردبیل به تناسب کل کشور نگاه تجاری نبوده بلکه یک نگاه خدماتی به افراد جامعه است که در این راستا تلاش می‌کنیم تا مفید به فایده باشیم هر چند که در تحریم‌های اخیر ما در نوک پیکان قرار داریم.

عبور از این گردنه از تلاش‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است که این مهم نیازمند کمک و مساعدت مسئولان دولتی و همراهی آحاد مردم است.

او به سیاستگذاری‌های دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی در بعد تقویت گردشگری داخلی و بها دادن به این ظرفیت عظیم اشاره کرد، به گفته مدیر کل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهارات مسئولان کشوری حاکی از آن است که کل بدنه دولت عزم خود را به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر خود جزم کرده است.

اردبیل استانی است که از لحاظ آمار جمعیتی در رتبه ۲۲ کشور و از لحاظ تعداد پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در رتبه چهارم قرار گرفته است.

علاوه بر فرودگاه اردبیل در فرودگاه پارس‌آباد نیز به هموطنان خدماتی ارائه می‌شود و با وجود مشکلات متعددی تلاش‌ها بر آن است تا رضایت مشتریان جلب شود.

اولویت شرکت هواپیمایی ارائه خدمات به مردم، حفظ موارد ایمنی و امنیت در پروازها بوده و پایبند به قوانین صنعت هوانوردی کشور  است.

اسفندیاری در مورد دایر کردن پروازهای اول صبح و آخر وقت در فرودگاه اردبیل بیان کرد:

ما نمی‌توانیم در این زمینه برنامه‌ریزی مشخصی را انجام دهیم چرا که گستردگی پروازها به حدی است که نمی‌توان یک شرکت هواپیمایی را وادار کرد که در یک ساعت خاص پروازی را دایر کند.

شرایط آب و هوایی نظیر جهت باد، فشار هوا، دمای هوا و ... تاثیر بسیار مهی در انجام یک پرواز خوب دارد، عدم برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد منجر به تاخیر و کنسلی پروازها می‌شود که در مورد اردبیل و با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه به طور زیاد شاهد این اتفاق می‌شویم.

در سه ماهه امسال ۱۶۷ سورت پرواز از اردبیل به مقصد تهران، مشهد و پارس‌آباد به تهران توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده که در این مدت بیش از ۱۲ هزار و ۳۶۱ مسافر جابجا شده و بیش از ۷۸ هزار و ۹۳۱ کیلوگرم بار همراه مسافر منتقل شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه