برگزاری ۵ رویداد مهم فرهنگی در کرمانشاه

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر پنجشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۵
برگزاری ۵ رویداد مهم فرهنگی در کرمانشاه

کرمانشاه میزبان برگزاری ۵ رویداد مهم فرهنگی خواهد بود.

به منظور برگزاری پنج رویداد بزرگ فرهنگی هنری در کرمانشاه، تفاهمنامه‌ای میان مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست شهرداری کرمانشاه امضا شد.

جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های زیاد استان کرمانشاه گفت:

به‌طور معمول وجود ظرفیت و پتانسیل در یک منطقه با مشکلات آن منطقه رابطه عکس دارد. به طوری که در یک منطقه با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌شمار باید مشکلات حداقل باشد، اما شاهد هستیم این رویه در استانی مانند کرمانشاه برعکس پیش می رود و با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در استان با مشکلات بسیاری به ویژه بیکاری مواجه هستیم.

این رویدادها عبارتند از: جشنواره ملی پوستر کرمانشاه، جشنواره ملی عکس کرمانشاه، جشنواره ملی کاریکاتور کرمانشاه، جشنواره استانی فیلم کوتاه نیلوفر و جشنواره استانی تئاتر عروسکی کرمانشاه.

در برگزاری این رویدادها سه دستگاه شهرداری، میراث فرهنگی و ارشاد همکاری‌های لازم را خواهند کرد. همچنین این برنامه می‌تواند نقطهت آغازی برای همکاری‌های بعدی باشد و برای اجرای برنامه‌های مشترک بیشتر در آینده زمینه را مهیا کند.

هیچ دستگاهی به تنهایی قادر به بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های حوزه خود نیست و همکاری دستگاه‌ها باعث بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌ها خواهد بود.

بالایی بیان کرد:

این همکاری می‌تواند برای تدوین تقویم فرهنگی ادامه داشته باشد تا بتوانیم برنامه‌های فرهنگی را طبق برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده برای سال آینده داشته باشیم.

به گفته وی کرمانشاه شهر گردشگری است، اما گردشگری شهری ندارد.

لازم است فهم گردشگری در نظام برنامه‌ریزی استان دخالت داده شود تا کرمانشاه تبدیل به مقصد گردشگری شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه