جنگل ابر شاهرود میزبان اولین ماراتن جنگلی ایران

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی جمعه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
جنگل ابر شاهرود میزبان اولین ماراتن جنگلی ایران

اولین ماراتن جنگلی ایران هشتم شهریور ماه در جنگل‌های ابر شاهرود برگزار می‌شود.

در جنگل ابر شاهرود در شرق استان سمنان برگزاری اولین ماراتن جنگلی ایران در حال برنامه‌ریزی است، شهرستان شاهرود میزبان این مسابقات در هشتم شهریور است و با توجه به ضرورت‌های زیست محیطی منطقه، مشارکت و همکاری مطلوبی برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم گردشگری- ورزشی از طرف نهادهایی مانند حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه‌های امنیتی  وجود دارد.

محمد جهانشاهی مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری سمنان گفت:

ماراتن جنگلی یک رویداد گردشگری ورزشی است و هدف آن معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، توسعه پایدار و حفاظت از منابع طبیعی است.

محمد جهانشاهی با بیان اینکه رویداد ماراتن پیش از این در ایران در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در بیابان لوت  استان کرمان برگزار شد، افزود که از جمله دستاوردهای این رویداد فراهم شدن زمینه حضور گردشگران خارجی، معرفی ظرفیت‌‌های گردشگری و پخش مستندهای این برنامه از شبکه‌های ملی و بین‌المللی بود که این هدف‌گذاری برای ماراتن جنگلی در استان سمنان انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان با اشاره به اینکه این رویداد در مسیر جنگل ابر شاهرود یکی از قطب‌‌های گردشگری کشور برگزار می‌شود، گفت:

از دلایل تعیین این مسیر برای ماراتن قرارگیری بخشی از ارتفاعات البرز در شهرستان شاهرود و تلفیق شگفت‌انگیز جنگل و ابر در این مسیر است.

به گفته معین افضلی مدیر اجرایی اولین ماراتن جنگلی ایران برگزاری این رویداد هم‌افزایی همه جانبه در استان سمنان را طلب می‌کند و مسابقه ماراتن امسال در جنگل ابر شاهرود مقدمه‌ای است  که این رویداد در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ بین‌المللی شود.

برنامه‌ریزی برای ماراتن جنگل ابر شاهرود در ۲ بخش ماراتن ۴۲ و ۲۱ کیلومتری است که از روستای قطری، روستای ابر، جنگل های هیرکانی و درختان سرخدار در خط‌الراس البرز عبور می‌کند و به روستای ابر در نقطه پایان باز می‌گردد.

تاکنون ۵۰ دونده ایرانی برای این ماراتن اعلام آمادگی کرده‌اند که ظرفیت این تعداد تکمیل شده و هنوز علاقه‌مندانی برای حضور اعلام آمادگی می‌کنند.

مسئولان آکادمی بین‌المللی وُرد رانینگ ایتالیا در برگزاری اولین ماراتن جنگلی کشور در استان سمنان حضور خواهند یافت و دونده ایتالیایی را پائولو بارگینی، مدیر آکادمی و خانم دانیلا، مدیر بازرگانی این آکادمی در زمان برگزاری در ایران همراهی می‌کنند.

جلب مشارکت این مجموعه برای برگزاری ماراتن سال آینده به‌صورت بین‌المللی هدف از حضور آکادمی بین‌‌المللی از ایتالیا است.

علاقه‌مندان برای شرکت و ثبت‌نام در نخستین ماراتن جنگل کشور در شاهرود می‌توانند تا یکم شهریور به پایگاه اینترنتی به نشانی www.luttravel.com مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه