گردشگری کروز، یکی از سریع ترین بخش های در حال رشد گردشگری دبی

سحر ارجمند
سحر ارجمند چهار شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
گردشگری کروز، یکی از سریع ترین بخش های در حال رشد گردشگری دبی

گردشگری کروز، یکی از سریع‌ترین بخش‌های در حال رشد در صنعت گردشگری دبی است. این شهر یکی از مهم‌ترین مقاصد تورهای زمستانی کروز در جهان است.

در دبی، هر سال از ماه نوامبر تا ماه مارس، فصل تورهای کروز ادامه دارد.

به گزارش کروز عربیا و آفریقا، تعداد مسافران کشتی‌های کروز در دبی از ۳۲۰ هزار نفر در فصل گردشگری کروز در سال ۲۰۱۳- ۲۰۱۴، به ۶۲۵ هزار نفر در سال ۲۰۱۶- ۲۰۱۷ افزایش یافته است، که رشد ۹۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تعداد کشتی‌های کروز دبی در پایانه حمدان بن محمد در بندر رشید با افزایش ۶۸ درصدی، از ۹۳ کشتی کروز در فصل گردشگری کروز در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۴ به ۱۵۶ عدد در ۲۰۱۶-۲۰۱۷ افزایش یافته است.

گردشگری کروز، دبی

هیئت گردشگری دبی اعلام کرده است که میزان گردشگران کشتی‌های کروز در فصل گردشگری ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به ۷۲۵ هزار نفر و در فصل گردشگری ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به ۸۲۵ هزار نفر می‌رسد.

در فصل آینده تورهای گردشگری کروز، انتظار می‌رود ۸۳ کشتی کروز از دبی به‌عنوان شهر عبوری، بگذرند و بندر کروز دبی آخرین مقصد ۳۰ کشتی کروز خواهد بود.

به گزارش اتاق بازرگانی و صنایع دبی، دولت گردشگری کروز را به‌عنوان استراتژی خود برای جذب گردشگران بیشتر به این شهر در نظر دارد.

به منظور حمایت از صنعت گردشگری کروز در دبی، ویزای چند بار ورود امارات متحده عربی مخصوص گردشگران کشتی‌های کروز ارائه می‌شود.

دولت قصد دارد دبی را به مرکز گردشگری دریایی یکپارچه‌ای تبدیل کند و پایانه‌های جدیدی برای کشتی‌های کروز بسازد.

انتظار می‌رود، عملیات ساخت پایانه‌ی جدید کشتی‌های کروز دبی در اکتبر سال ۲۰۲۰ آغاز شود و ظرفیت پذیرش ۶ کشتی کروز را به طور هم‌زمان خواهد داشت.

بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶، آمریکا، چین و آلمان، سه کشور برتر در تعداد مسافران کشتی‌های کروز اقیانوسی در جهان بودند. بااین‌حال، گردشگران آلمانی در دبی بیشترین جمعیت مسافران کشتی‌های کروز را شامل می‌شوند.  

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه