اعزام زائران اربعین آذربایجان غربی از مرز خسروی

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر چهار شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
اعزام زائران اربعین آذربایجان غربی از مرز خسروی

امسال زائران اربعین آذربایجان غربی از مرز خسروی اعزام می‌شوند.

زائران اربعین استان آذربایجان غربی از مرز خسروی به کشور عراق سفر به‌صورت گروهی و شبه گروهی اعزام خواهند شد.

امسال هشت موکب از استان برای حضور و خدمت‌رسانی در مراسم عظیم ثبت نام کرده‌اند. این موکب‌ها در هر روز، توزیع جیره غذایی گرم و سرد برای ۳۰ هزار نفر انجام داده و برای ۱۰ هزار نفر در روز نیز اسکان می‌دهند. خدمات رایگان موکب‌های ایرانی و به تبع آن موکب‌های آذربایجان غربی در پیاده‌روی اربعین شامل تمامی خدمات بهداشتی، تغذیه و درمانی است.

همه موکب‌ها باید از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات مجوز صدور داشته باشند. همچنین ستاد بازسازی مرجع جمع‌آوری نذورات مردم بوده و هیچ فرد، اداره یا ارگان اجازه انجام چنین کارهایی را ندارد.

زائران فقط از طریق سامانه سماح می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند. هزینه روادید و بیمه ۱۹۲ هزار تومان برای هر زائر است. به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین از سوی ستاد، حساب متمرکزی در این زمینه ارائه خواهد شد تا تمامی کمک‌های مردمی از این طریق واریز شود.

راهپیمایی اربعین در جهت ترویج و اصل فرهنگ اربعین، ایجاد و تقویت وحدت بین مسئولین برپا می‌شود و باید از هم اکنون اقدامات لازم برای استقرار موکب‌ها، اعزام و هماهنگ و تدارک زیرساخت‌های لازم در مرز انجام شود تا مراسم امسال نیز بهتر و گسترده‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه