بهترین رستوران های گرجستان را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
بهترین رستوران های گرجستان را بشناسید

گرجستان، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در بین ایرانیان، آشپزی خاص و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای دارد. در این رستوران‌ها، علاوه بر بهترین غذاهای محلی، می‌توانید غذاهایی از سراسر اروپا را نوش جان کنید.

گرجستان کشوری واقع در انتهای شرقی دریای سیاه است که در شمال با روسیه، در شرق و جنوب شرقی با آذربایجان، در جنوب با ارمنستان و ترکیه و در غرب توسط دریای سیاه محدود است. 

 گرجستان در سال‌های اخیر به یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در بین ایرانیان تبدیل شده است. این کشور به سرعت در حال توسعه است و توانسته خود را به‌عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در سراسر دنیا معرفی کند. این کشور با بهره‌گیری از فرهنگ غنی و متفاوت و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیرش توانسته نظر گردشگران زیادی را جلب کند.

یکی از دلیل جذابیت گرجستان برای توریست‌های این کشور، غذاهای فوق‌العاده‌ی آن است. این غذاها عطر و طعمی متفاوت دارند و معمولا همه سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارند.

در دو شهر توریستی گرجستان یعنی باتومی و تفلیس، رستوران‌های زیادی وجود دارد. در این رستوران‌ها به غیر از غذاهای محلی، انواع غذاهای بین‌المللی هم سرو می‌شود. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران‌های این دو شهر مهم گرجستان را معرفی می‌کنیم تا در طول سفر، راحت‌تر بتوانید جایی را برای غذا خوردن انتخاب کنید و از یکی از جذاب‌ترین لذت‌های سفر، یعنی خوردن غذاهای محلی در رستوران، لذت ببرید.

هر زمانی که می‌خواهید به گرجستان سفر کنید به یاد داشته باشید که کجارو به شما کمک می‌کند تا بتوانید سفرتان را با پایین‌ترین هزینه‌ها آغاز کنید. ما با همکاری معتبرترین فروشنده‌های پکیج‌های تورهای خارجی، تورهای مقرون به‌صرفه گرجستان را فهرست کرده‌ایم تا بتوانید تور مورد نظرتان را با ارزان‌ترین قیمت از طریق آژانس‌ها خریداری کنید.

بهترین رستوران های گرجستان

بهترین رستوران‌های باتومی

رستوران قصر طلایی

بهترین رستوران های گرجستان

رستوران قصر طلایی، یکی از مدرن‌ترین و مجلل‌ترین رستوران‌های گرجستان است. همه چیز در مورد این رستوران، مدرن و شیک است؛ از دکوراسیون جذابش گرفته تا غذاها و نحوه‌ی سرو کردن آن‌ها. در این رستوران می‌توانید از منوی مفصل آن، غذاهای گرجستانی و ترکی را انتخاب کنید البته در آن، نام تعدادی از مشهور اروپایی هم دیده می‌شود. هرآنچه که دوست داشته باشید و با ذائقه‌ی شما تناسب داشته باشد، در منو پیدا می‌شود. منوی نوشیدنی‌های رستوران هم بسیار مفصل است و برای همه سلیقه‌ها، موردی در آن پیدا می‌شود.

رستوران مارکو پولو

به لطف دکوراسیون سنتی و رمانتیک رستوران مارکو پولو، غذا خوردن در این رستوران، شما را به سفری جذاب به دورانی می‌برد که مارکو پولو زندگی می‌کرد. فضای داخلی این رستوران کاملا شبیه به داخل یک کشتی بزرگ و مجلل طراحی شده است. اما، در این رستوران نه‌تنها دکوراسیون فوق‌العاده‌ی آن ارزش هزینه کردن دارد، بلکه غذاهای لذیذ و بی‌نظیری که سرو می‌شود را به‌سختی در جای دیگر باتومی می‌توانید با این کیفیت و طعم پیدا کنید.

 در این رستوران، غذاهای اروپایی با طعمی فراموش‌نشدنی سرو می‌شود؛ عطر و طعمی که بدون تردید شما را شگفت‌زده می‌کند. فراموش نکنید که در این رستوران سیگار کشیدن در همه قسمت‌ها ممنوع است.

رستوران قلب باتومی

بهترین رستوران های گرجستان

رستوران قلب باتومی، اولین رستوران در فهرست تریپ ادوایزر است. غذا خوردن در این رستوران تجربه‌ی جذابی است که شما را از نزدیک و دقیق با حال‌وهوای شهر آشنا می‌کند. در این رستوران غذاهای سنتی سرو می‌شود که البته با کمی تغییرات متناسب با ذائقه‌ی بین‌المللی تهیه می‌شوند. وقتی در این رستوران غذا می‌خورید، احساس می‌کنید که در یک مهمانی خانوادگی بزرگ شرکت دارید چون رفتار کارکنان رستوران با مشتریان بسیار گرم و صمیمانه است.

رستوران کلودز

اگر به‌دنبال جای لوکس و مجلل برای غذا خوردن همراه با یک مهمان خاص هستید، رستوران کلودز جایی است که دنبالش می‌شد. غذاهای این رستوران بسیار متنوع و از سراسر اروپا است بنابراین هیچ محدودیتی در انتخاب غذا ندارید و غذاهایی از مناطق مختلف اروپا را می‌توانید نوش جان کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این رستوران، چشم‌اندازهای نفس‌گیر است که باعث می‌شود خاطره‌ی شام خوردن در رستوران کلودز را تا مدت‌ها فراموش نکنید.

رستوران FanFan

بهترین رستوران های گرجستان

رستوران FanFan فقط یک رستوران نیست و در واقع کافه رستوران است. بنابراین اگر دنبال جایی می‌شد که هرآنچه دوست داشتید، در منو داشته باشد، اینجا را بدون تردید انتخاب کنید. فضای این کافه رستوران، بسیار گرم و دوستانه است. در آرامش کامل می‌توانید از تنوع منوی آن لذت ببرید. فرقی نمی‌کند که چه ساعتی از روز به اینجا سر بزنید، همیشه یک منوی مفصل و اشتهابرانگیز انتظارتان را می‌کشد.

رستوران پلیون

بهترین رستوران های گرجستان

رستوران پلیون در یکی از هتل‌های محبوب باتومی قرار دارد و رستورانی فوق‌العاده برای گذراندن یک شب فراموش‌نشدنی در فضایی شیک و مجلل است. اگر به‌دنبال بالاترین استانداردها هستید یا یک مهمان ویژه دارید، بدون تردید رستوران پلیون را انتخاب کنید. در منوی رستوران انواع غذاهای محلی گرجستان پیدا می‌شود که در تهیه‌ی آن‌ها، به کوچک‌ترین جزییات نیز توجه شده است. همچنین، همیشه در منوی رستوران تعدادی غذای بین‌المللی وجود دارد که دست شما را برای انتخاب، باز می‌گذارد. مطمئنا هر غذایی که انتخاب کنید، شما را ناامید نمی‌کند و راضی از رستوران خارج می‌شوید.

رستوران ورونیکا

رستوران ورونیکا یکی از آن رستوران‌های فوق‌العاده‌ای است که در آن احساس راحتی خواهید کرد. انگار که در منزل یکی از دوستان خود شام می‌خورید. غذای رستوران، بسیار باکیفیت است و در منوی آن به غیر از غذاهای محلی گرجستان، تعدادی غذای بین‌المللی هم وجود دارد. به غیر از غذا، فضای خاص و حال‌وهوای جالب رستوران، توجهتان را جلب می‌کند.

بهترین رستوران‌های تفلیس

گرجستان روز‌به‌روز در حال توسعه است. با وجود اینکه رستوران مجلل و ستاره‌دار و مشهور در سطح بین‌المللی ندارد، ولی در تفلیس، پایتخت این کشور می‌توان رستوران‌های فوق‌العاده‌ای پیدا کرد که دست کمی از رستوران‌های برتر دنیا ندارند. در ادامه چند نمونه از بهترین رستوران‌های تفلیس را معرفی می‌کنیم.

رستوران بربرستان (Barbarestan)

بهترین رستوران های گرجستان

اهالی گرجستان، علاقه‌ی خاصی به تاریخ و غذاهای محلی خود دارند به همین دلیل است که رستورانی مثل بربرستان نه‌تنها بین گردشگران بلکه در بین اهالی شهر نیز بسیار محبوب است. این رستوران با دکور جالب و غذاهای لذیذش، شما را به سفری به گذشته‌ی گرجستان می‌برد. در منوی رستوران، غذاهای ساده و پیش پا افتاده نخواهید دید و این منوی مفصل، پر از غذاهای اصیل است که با دستورهای قدیمی تهیه می‌شود. دکوراسیون قدیمی و سنتی و غذاهای لذیذ محلی در کنار کیفیت بی‌نظر غذا و خدمات دست به دست هم داده‌اند تا این رستوران یکی از بهترین‌ها در تفلیس باشد. فضای رستوران بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است و با سایر رستوران‌های سنتی شهر متفاوت است. اگر از علاقه‌مندان به غذاهای اصیل گرجستان هستید، هرگز فرصت غذا خوردن در این رستوران را از دست ندهید.

رستوران Rooms Hotel

اگر دوست دارید در کنار هنرمندان، سلبریتی‌ها و افراد سرشناس گرجستان غذا بخورید، رستوران مجلل Rooms Hotel را انتخاب کنید. این رستوران یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین رستوران‌های شهر است و مشتریان ثابتی از بین ثروتمندان و افراد سرشناس گرجستان دارد. در این رستوران بهترین غذاهای اروپایی سرو می‌شود و سیگار کشیدن در آن ممنوع است. بهترین نوشیدنی‌ها، پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر در منوی رستوران وجود دارد. بعضی از رویدادهای مهم شهر مثلا هفته‌ی مد تفلیس، در این رستوران برگزار می‌شود.

رستوران خارچو Kharcho

بهترین رستوران های گرجستان

رستوران خارچو در مرکز شهر تفلیس قرار دارد و یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای امتحان کردن غذاهای سنتی و محلی است که البته با تغییراتی مدرن، با خلاقیت و دقت فراوانی تهیه و سرو می‌شوند. همان طور که از اسم این رستوران مشخص است، تمرکز اصلی آن بر ارائه‌ی خارچو، یک خوراک لذیذ گرجستانی است. این غذا را با انواع گوشت از جمله بوقلمون، گوساله، بره و حتی میگو تهیه می‌کنند.

این رستوران طراحی داخلی بسیار شیک و حال‌وهوای گرم و صمیمانه‌ای دارد. اگر می‌خواهید سنت‌ها و فرهنگ گرجستان را ببینید، حتما این رستوران را برای غذا خوردن انتخاب کنید. روی دیوارها، عکس‌های سیاه و سفید از دوران‌های گذشته‌ی تفلیس وجود دارد. کوزه‌های سفالی، فرش‌های رنگارنگ و سایر المان‌های سنتی برای تزیین این رستوران مورد استفاده قرار گرفته است.

علاوه بر دکوراسیون جذاب، این رستوران را به خاطر غذاهای باکیفیت می‌شناسند که با مواد اولیه‌ی تازه و ارگانیک تهیه می‌شود. برخلاف بسیاری از رستوران‌ها که غذای نیمه‌آماده دارند و بعد آن را برای مشتری آماده می‌کنند، در این رستوران، غذاها تازه هستند و از ابتدا همان روز تهیه می‌شوند.

رستوران Xeme

بهترین رستوران های گرجستان

رستوران Xeme در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد. این رستوران علاوه بر اینکه یکی از جدیدترین رستوران‌های شهر است، جزو برترین و لوکس‌ترین رستوران‌های تفلیس است. حتی قبل از افتتاح رستوران، سروصدای زیادی در مورد آغاز به کار آن وجود داشت چراکه قرار بود بهترین رستوران گرجستان باشد. این رستوران در طبقه‌ی سی‌ویکم یک هتل قرار دارد و از طریق آستانسورهای شیشه‌ای می‌توانید خود را به آنجا برسانید. اینجا بهترین مکان برای قرارهای رمانتیک یا ملاقات‌های تجاری و رسمی است. حتی مراسم عروسی و تولد هم در این رستوران برگزار می‌شود. این رستوران، چشم‌اندازهای ۳۶۰ درجه و بسیار زیبایی از بخش‌های قدیمی و جدید شهر به نمایش می‌گذارد و برای کسانی که دوست دارند هم‌زمان با غذا خوردن از تماشای چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرند، بسیار مناسب است.

تمرکز اصلی رستوران بر ارائه‌ی خدمات عالی، غذای باکیفیت و موسیقی و هنر گرجستان است. کارکنان رستوران بسیار پرانرژی و مشتاق هستند و رفتار دوستانه‌ای دارند. علاوه بر اینها، دکوراسیون داخلی رستوران، بسیار جذاب و چشمگیر است. استفاده از رنگ قرمز و طلایی بر زیبایی دکور افزوده است.

رستوران Le Marais

بهترین رستوران های گرجستان

در رستوران Le Marais، بهترین و لذیذترین غذاهای اروپایی سرو می‌شود. علاوه بر غذای عالی، خدمات بی‌نظیر و محیط دنج و دوست‌داشتنی، از دیگر ویژگی‌های این رستوران است. منوی نوشیدنی‌های رستوران بسیار مفصل است و انواع دسر و دمنوش هم دارد.

رستوران فلینی (Filini)

رستوران فلینی در طبقه‌ی دوم یک هتل واقع شده است و یک تراس بسیار زیبا با چشم‌اندازی فوق‌العاده دارد. در این رستوران می‌توانید بهترین غذاهای اروپایی  انواع نوشیدنی‌ها و دسرهای لذیذ را امتحان کنید و از کیفیت آن‌ها مطمئن باشید. البته غذاهای رستوران، غذاهای خاص و منحصربه‌فردی نیستند و احتمالا نام آن‌ها را زیاد شنیده‌اید و در بسیاری از رستوران‌ها می‌توانید شبیه آن را پیدا کنید. آن‌چیزی که باعث می‌شود این رستوران ارزش هزینه کردن و وقت گذاشتن داشته باشد، فضای دوست‌داشتنی و چشم‌انداز زیبای آن است.

رستوران لولیتا

بهترین رستوران های گرجستان

رستوران لولیتا در مرکز شهر قرار دارد و بیش از هر چیز، به خاطر حیاط زیبا و جذابش، مشهور است. در این رستوران، حال و هوای مهمان‌نوازی گرم آسیایی را لمس خواهید کرد. بخشی از آشپزخانه‌ی آن، اپن است و می‌توانید سرآشپزان را در حال تهیه کردن غذاها و نوشیدنی‌ها، مشاهده کنید. باغ کوچک و دنج این رستوران، آن را از خیابان شلوغ و پرسروصدای شهر، جدا می‌کند. در طبقه‌ی بالای رستوران، تالاری وجود دارد که گاهی در آن موسیقی زنده توسط هنرمندان گرجستان اجرا می‌شود. منوی رستوران شامل انواع غذاهای اروپایی است و درمجموع این رستوران، قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد که نسبت به کیفیت غذاها، معقول و مناسب است.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر به گرجستان، برای انتخاب بهترین مکان برای صرف غذا، فهرست رستوران های گرجستان را در کجارو مشاهده کنید و اطلاعاتی همون رده قیمتی و آدرس و موقعیت دقیق آن‌ها را به‌دست بیاورید.

همچنین می‌توانید از طریق فهرست کامل جاهای دیدنی گرجستان، نزدیک‌ترین مکان‌های دیدنی به رستوران انتخابی خود را مشاهده کرده و گشت‌وگذار خود را در شهر ادامه دهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه