صدور ویزای ایران در اقلیم کردستان عراق محدودیتی ندارد

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان چهار شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
صدور ویزای ایران در اقلیم کردستان عراق محدودیتی ندارد

سرکنسول ایران در اربیل اعلام کرد محدودیتی در  صدور ویزا برای سفر به ایران وجود ندارد.

در طی روز گذشته (۲۳ مرداد ۹۷) بیش از ۴۰۰۰ ویزا در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در اقلیم صادر شد که ۲۵۱۰ مورد آن در اربیل انجام شد. لذا شایعه ممنوعیت ویزا تکذیب می‌شود. مرتضی عبادی، سرکنسول ایران در اربیل در این‌باره گفته است:

ایران از مقاصد جدی سفر ملت عراق از جمله اهالی کردستان عراق است. سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق، سهولت دریافت ویزا را نسبت به گذشته افزایش داده‌اند و متقاضیان روادید ظرف چند ساعت قادر به اخذ ویزا و انجام سفر خواهند بود.

او در ادامه افزود:

البته مسافرین به‌طور معمول از معطلی دو سوی مرز به دلیل تاخیر انجام تشریفات قانونی در مرزهای زمینی از جمله «تمرچین»، و نبود دفاتر یا نقشه‌های راهنمای گردشگری در ورودی مرزها، و همچنین هزینه چند صد دلاری «کاپوتاژ» برای کسانی که با خودروی شخصی به ایران سفر می‌کنند، گلایه دارند.

با اختلال در اینترنت معطلی برای صدور روادید اتفاق می‌افتد، اما در دیدار اخیر «نوزاد هادی»، استاندار اربیل، این وضعیت بهبود یافت.

یکی دیگر از عوامل معطلی مسافر در مرز تمرچین، نبود دفتر ارائه خدمات تحویل پلاک موقت راهنمایی و رانندگی است. عبادی در این‌باره گفت:

حضور دفتر خدمات تحویل پلاک موقت در مرزی که به‌طور شبانه‌روزی تردد در آن انجام می‌شود، یک ضرورت است. لذا نقص موجود علاوه بر اطلاع‌رسانی به نیروی انتظامی، در نشستی با رئیس سازمان گردشگری و میراث‌فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و انتظار می‌‌رود این مشکل حل شود.

عکس: ایسنا

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه