تلاش تایلند برای مبارزه با آلودگی پلاستیکی در پارک های ملی

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
تلاش تایلند برای مبارزه با آلودگی پلاستیکی در پارک های ملی

مسئولان گردشگری تایلند، برنامه جدیدی برای مبارزه با آلودگی پلاستیکی در ۱۵۴ پارک ملی این کشور دارند.

اداره گردشگری تایلند (TAT) از طرح اخیر اداره پارک‌های ملی، حیات‌وحش و حفاظت از گیاهان (DNP) برای مبارزه با آلودگی پلاستیکی استقبال کرده است.

جنبشی در دنیا وجود دارد که همه کشورها از جمله تایلند را به سمت آینده‌ای سبزتر سوق می‌دهد. چند ماه قبل، این کشور قانون جدیدی درباره محدودیت تخریب‌های زیست‌محیطی در جزایر کو سامویی (Koh Samui)، کو پانگان (Koh Phangan) و کو تائو (Koh Tao) وضع کرد و اکنون مسئولان گردشگری کشور، برنامه جدیدی برای مبارزه با آلودگی پلاستیکی دارند.

تایلند

طبق این برنامه که در ۱۵۴ پارک ملی تایلند اجرا می‌شود، از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف، کمتر استفاده کنند.

رییس اداره گردشگری تایلند می‌گوید:

تایلند مملو از مناظر فوق‌العاده با زیبایی‌های طبیعی و بکر است و اهمیت حفاظت از محیط زیست باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. به همین دلیل، اداره گردشگری تایلند از همه گردشگران داخلی و خارجی درخواست کرده است تا به کیسه‌های پلاستیکی و وسایل پلاستیکی یک‌بار مصرف، نه بگویند و به جای آنها از کیسه‌ها، ظروف و بطری‌های نوشیدنی استفاده کنند که امکان استفاده مجدد آنها وجود دارد.

تایلند

طرح اخیر اداره پارک‌های ملی، حیات‌وحش و حفاظت از گیاهان (DNP) باعث محدودیت استفاده از اقلامی نظیر کیسه‌های پلاستیکی و فومی، ظروف غذا، بطری‌های آب و وسایل پلاستیکی می‌شود. این اقلام یک‌بار مصرف هستند و بعد از استفاده امکان دارد در پارک‌های ملی دور ریخته شوند. در هر صورت مزایای بلند مدت این برنامه خیلی بیشتر از تاثیرات منفی بر محیط‌زیست و بخش گردشگری کشور خواهد بود.

برای حمایت از مبارزه با پلاستیک‌های یک‌بار مصرف، بنرهایی در پارک‌های ملی تایلند نصب شده است تا آگاهی مردم را افزایش دهند. طبق برآوردها، این برنامه می‌تواند به کاهش ۳ میلیونی زباله‌های پلاستیکی بینجامد و مسئولان امیدوارند حدود ۱۰ میلیون نفر به این جنبش محلق شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه