محدودیت تعداد گردشگران در پارک کومودو اندونزی

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
محدودیت تعداد گردشگران در پارک کومودو اندونزی

دولت اندونزی برای حفاظت از پارک کومودو قصد دارد تعداد گردشگران آن را در طول سال محدود کند.

با وجودی که پارک ملی کومودو در مقایسه با سایر نقاط گردشگری اندونزی، بازدیدکننده کمتری دارد، اما به خاطر مارمولک‌های عظیم‌الجثه‌اش در همه جای دنیا شناخته‌ شده است. مقامات اندونزی برای حفاظت از حیوانات این پارک ملی قصد دارند تعداد بازدیدکنندگان را در طول سال کاهش دهند.

پارک ملی کومودو اندونزی

طبق گزارش جاکارتا پست، این پارک که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است، اخیرا در اثر یک ته سیگار روشن، ۱۰ هکتار از زمین‌هایش در آتش‌سوزی سوخت. با توجه به افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی، دولت اندونزی بیش از پیش نگران مشکلات زیست‌محیطی و تاثیر بازدیدکنندگان بر اژدهای کومودوی معروف (مارمولک غول‌پیکری که تا ۳ متر هم رشد می‌کند) هستند. جالب اینکه دم مارمولک کومودو، بلند است و از آن برای ترساندن و شکار طعمه استفاده می‌کند.

در حال حاضر، بیش از ۱۰ هزار نفر در طول ماه از این پارک دیدن می‌کنند و دولت مایل به کاهش این تعداد به ۵ هزار نفر است. دولت می‌خواهد با بررسی اوضاع، مقرراتی را وضع کند و انتظار دارد با اجرایی شدن آن، مسافران پیش از سفر به این مکان، به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند.

پارک ملی کومودو اندونزی

مسافران با سفر به این پارک متوجه می‌شوند که تنها جاذبه‌ آن، کومودوهای کنار ساحل نیستند و سواحل فوق‌العاده، مسیرهای کوه‌پیمایی، زندگی دریایی و... نیز اوقات خوشی را برای هر گردشگری رقم خواهد زد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه