نمایشگاه وان ترکیه بار دیگر میزبان گردشگران ایرانی خواهد بود

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
نمایشگاه وان ترکیه بار دیگر میزبان گردشگران ایرانی خواهد بود

۵۰۰ هزار توریست ایرانی در سال گذشته در شهر وان ترکیه پذیرایی شده‌اند.

سال گذشته، ۵۰۰ هزار توریست که اغلب از استان‌های همجوار وان بودند، به ترکیه سفر کرده و با زیبایی‌ها جذابیت‌های گردشگری این شهر آشنا شدند. اسحاق چنار، معاون استاندار وان ترکیه در سفر به اردبیل و در نشست با فعالان اقتصادی این استان در اتاق بازرگانی اردبیل گفت: 

ما در مهر ماه امسال نمایشگاه بزرگ توریسم وان را برپا خواهیم کرد؛ که به‌عنوان سومین نمایشگاه پرمخاطب کشور ترکیه معروف است. ما انتظار داریم تا صنعتگران، گردشگران و فعالان حوزه تجارت از استان اردبیل در این نمایشگاه حضوری فعال داشته باشند. نمایشگاه وان که با محوریت توریسم برگزار می‌شود، پذیرای ۶۰ تا ۷۰  شرکت داخلی ترکیه نیز هست.

چنار در بازدید از استان اردبیل و مناطق مختلف این استان گفت:

ما هر چه در این استان مشاهده کردیم، قابلیت بی‌نظیری در بخش گردشگری است. با وجود آب‌درمانی‌ها و هتل‌ها و پیست‌ اسکی در سرعین، ما خوشحال هستیم که ۷ تا ۸ میلیون نفر گردشگر و توریست به این شهر وارد می‌شوند.

به گفته منظر آغ‌تور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی ترکیه، نمایشگاه‌های گذشته در امید و ازمیر برگزار شده‌اند. او در بازدید از مناطق تاریخی و جاذبه‌های دیدنی و طبیعی اردبیل گفته است:

دو استان اردبیل و وان مشترکات فرهنگی بسیاری دارند و قطعا ما باید با تقویت تعاملات و ارتباطات تلاش کنیم تا فرصت‌های اشتغال و همچنین توسعه روابط تجاری و اقتصادی را به خوبی فراهم کنیم.

توفیق تپه، معاون فرهنگی شهردار وان نیز که در این سفر دو روزه گروه تجاری و اقتصادی وان ترکیه به استان اردبیل حضور داشته است نیز به همکاری‌های مشترک بین شهرداری‌های استان‌های وان و اردبیل، برای تقویت تعاملات شهری و ارتقای زیبائی‌های این دو شهر، اشاره کرده است.

وان ترکیه

سلیمان گوللر، رئیس نمایشگاه‌های استان وان نیز افزود:

ما اتاق مشترک قونیه و تبریز را در وان ترکیه داریم و امیدواریم اتاق مشترک اردبیل نیز در وان ترکیه راه‌اندازی شود. ما همچنین در کنار برپایی نمایشگاه‌های متعدد، تلاش می‌کنیم تا موانع پیش‌روی گمرکی را نیز به نوعی از پیش‌روی تجار و بازرگانان برداریم تا در نمایشگاه وان، ۸۰ شرکت خارجی به ویژه از استان اردبیل و استان‌های همجوار ایران حضور پیدا کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه