چطور از تاخیر در پرواز جلوگیری کنیم؟

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی چهار شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
چطور از تاخیر در پرواز جلوگیری کنیم؟

تاخیر در پرواز به هر دلیلی، چیزی جز اعصاب‌خوردی به بار نمی‌آورد. اما آیا ما می‌توانیم تا حدی جلوی این تاخیرها را بگیریم؟

اینکه هواپیمای شما به موقع حرکت کند، به عوامل مختلفی بستگی دارد که از اختیار شما خارج است. به‌طور معمول، تاخیر پرواز به‌دلیل نامساعد بودن آب‌وهوا و نقص فنی است که باعث می‌شوند شما ساعت‌ها در فرودگاه معطل بمانید.

با بکارگیری استراتژی‌های خرید بلیط هواپیما در روزها و زمان‌های مشخص، می‌توانید به‌راحتی از این تاخیرها خلاص شوید. در ادامه با معرفی ۶ نکته کوتاه اما موثر، به شما کمک می‌کنیم تا سهم خود را در رسیدن به موقع به مقصد انجام دهید.

۱. پروازهای بدون توقف را رزرو کنید

اگر پرواز شما توقف داشته باشد یا مجبور باشید برای رسیدن به مقصد هواپیمای خود را عوض کنید، حتما با تاخیر به مقصد می‌رسید.

  • به وضعیت آب‌وهوا توجه کنید. دقت کنید که طی فصل‌های طوفانی از مناطق خلیجی عبور نکنید، یا در فصل زمستان از مناطقی که دارای آب‌وهوای نامناسب هستند، رد نشوید.

پرواز بدون توقف

۲. وسط هفته پرواز کنید

بیشتر فرودگاه‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (نسبت به اول و آخر هفته) خلوت‌تر هستند. هرچه تعداد پروازها کمتر باشد، شانس شما برای فرار از ترافیک در باند فرودگاه یا در آسمان بیشتر است.

۳. پروازهای صبح را به آخر شب ترجیح دهید

پرواز صبح

وقتی پرواز شما دچار تاخیر شود، به دنبالش مشکلات شما شروع می‌شود (دیر رسیدن، به تاخیر افتادن کارها و غیره). بنابراین هرچه ساعت پرواز شما زودتر باشد، شانس شما نیز برای زود رسیدن بیشتر می‌شود.

  • سعی کنید آخرین پروازها یا پروازهای دیروقت را رزرو نکنید. اگر این پروازها (پروازهای آخر شب) تاخیر داشته باشند، مجبور می‌شوید تمام شب را در فرودگاه بمانید یا به‌طور کلی پروازتان را کنسل کنید.

۴. فرودگاه‌های کوچک را انتخاب کنید

فرودگاه کوچک

پرواز از فرودگاه‌های بزرگ و اصلی، درصد تاخیر شما را افزایش می‌دهد.

۵. تمام قوانین مربوط به حمل بار و چمدان را رعایت کنید

چمدان

با رعایت نکردن قوانین و معطل شدن در قسمت چک- این، باعث تاخیر در پرواز می‌شوید.

  • چمدان همراه خود را خیلی محکم و سخت نبندید تا به‌راحتی اسکن یا بررسی شود.
  • زمانی که در صف امنیت پرواز منتظر ایستاده‌اید، کفش، کت، و لوازم فلزی خود را دربیاورید و پاسپورت و کارت شناسایی را در دست بگیرید.

۶. سعی کنید در زمان‌های شلوغ سال سفر نکنید

فصول شلوغ سال

تعطیلی‌های عید، تابستان، تعطیلی‌های مناسبتی و آخر هفته‌ها شلوغ‌ترین مواقع برای پرواز هستند، بنابراین امکان تاخیر در پرواز نیز بیشتر است.

اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، می‌توانید از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع wikihow

دیدگاه