دو پست اسکله تفریحی در تالاب انزلی در حال احداث است

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵
دو پست اسکله تفریحی در تالاب انزلی در حال احداث است

دو پست اسکله تفریحی با استانداردهای بین‌المللی در تالاب بندرانزلی در حال حداث است.

صنعت حمل و نقل دریایی و فعالیت‌های بندری در استان گیلان پیشینه تاریخی دارد. بندر انزلی یکی از بنادر تاریخی و با سابقه در کشور است، این بندر به‌علت برخورداری از مزیت مناطق آزاد تجاری-صنعتی، قرارگیری در مسیر کریدورهای بین‌المللی، دسترسی مناسب به شبکه حمل و نقلی سرزمینی، همجواری با استان‌های صنعتی و همچنین نزدیکی به پایتخت، جایگاه ویژه‌ای در میان بنادر شمال کشور داشته و می‌تواند فرصت بی‌نظیری جهت جذب جریان‌های سرمایه، کسب و کار و تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم کند.

بندر آستارا نیز از سرمایه‌های استان گیلان بوده و با تلاش‌های بخش خصوصی نقش مهمی در راستای تولید ثروت و اشتغال برای منطقه و کشور داشته است.

دو پست اسکله تفریحی با استانداردهای بین‌المللی در تالاب انزلی ایجاد می‌شود که هم‌اکنون در حال احداث است، هدف از احداث این اسکله توسعه صنعت بندری و دریایی و همچنین ایجاد اشتغال است.

سه پست اسکله که هر یک ۱۸۰ متر طول داشته در بندر انزلی ساخته شد، همچنین در راستای توسعه زیرساخت‌های بندری،
سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث سیلوی غلات و افزایش ۴۵۲ درصدی ظرفیت سیلوی نگهداری غلات در بندر، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی (با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی) در احداث مخازن روغن خام و افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت مخازن نگهداری روغن در بندر، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث انبارهای عمومی و افزایش ۷۵ درصدی ظرفیت انبارهای سرپوشیده در بندر، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی (با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی) در احداث اولین پایانه صادراتی بنادر شمال کشور، پروژه ایجاد اولین مجتمع گردشگری دریایی (مارینا) در بنادر شمال کشور انجام شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه