۴۰۰ پرواز در اروپا به دلیل اعتصاب خلبانان لغو شد

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
۴۰۰ پرواز در اروپا به دلیل اعتصاب خلبانان لغو شد

در اروپا ۴۰۰ خلبان اعتصاب کردند که نتیجه آن لغو ۴۰۰ پرواز شده است.

خلبانان شرکت هواپیمایی رایان ایر اعتصابی تاریخی کرده و روز جمعه چهارصد پرواز را لغو کردند. دلیل اعتصاب این خلبانان افزایش حقوق و شرایط کار بهتر است. به اعتقاد این خلبانان حقوق دریافتی آنان در مقایسه با خلبانان دیگر شرکت‌های هواپیمایی اروپا بسیار کمتر است. خلبانان همچنین خواهان انعقاد قرارداد کاری و دریافت حقوق بر اساس محل اقامت خلبان هستند، ولی در حال حاضر خلبانان بر اساس قوانین ایرلند قرارداد بسته و حقوق دریافت می‌کنند.

از نتایج این اعتصاب سقوط هیجده درصدی سهام شرکت رایان‌ایر در اواسط ماه ژوئیه شده است.

بر اساس قوانین شرکت ایرلندی رایان ایر در صورتی که  خلبان مریض شود، حقوقی به وی پرداخت نمی‌شود. پنجاه و پنج هزار مسافر در اوج تعطیلات تابستانی در اروپا که چهل و دو هزار نفرشان در آلمان هستند، بر اثر اعتصاب خلبانان برنامه سفرشان به هم ریخته است.

سیصد پرواز در بلژیک، پرتغال و اسپانیا به خاطر اعتصاب خلبانان لغو شد.

در روزهای اخیر با اعتصاب حدود یک‌چهارم از خلبانان این شرکت ایرلندی، دویست و پنجاه هزار پرواز در پنج کشوری شامل آلمان، ایرلند، بلژیک، هلند و سوئد لغو شده است. یکی از مسافران می‌گوید:

چرا مسافران باید قربانی شوند؟

مسئولان شرکت رایان ایر در تلاش هستند که پروازهای لغو شده را با پروازهای دیگر جایگزین کرده یا در صورت تمایل مشتریان هزینه‌های بلیط هواپیما را به آنان برگرداند.

بلیط‌های شرکت هواپیمایی رایان‌ایر یکی از ارزان‌قیمت ترین بلیط‌ها در سطح اروپا محسوب می‌شوند. این شرکت روزانه بیش از دو هزار پرواز در دویست و بیست و سه فرودگاه و به مقصد سی و هفت کشور انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه