هرمزگان میزبان ۱۰ هزار گردشگر خارجی در سال گذشته

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
هرمزگان میزبان ۱۰ هزار گردشگر خارجی در سال گذشته

۱۰ هزار گردشگر خارجی در سال گذشته از هرمزگان دیدن کردند.

محسن ضیایی قائم مقام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت:

میراث فرهنگی یکی از حوزه‌های پرتلاش و پرجاذبه است که می‌تواند گردشگران زیادی را جهت شناسایی و بازدید از آن به یک منطقه سوق دهد.

شهرستان پارسیان این استان از مناطق تاریخی استان بوده که قدمتی بیش از‌ ۵ ‌هزارسال دارد.

در نوروز ۹۷ و در ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سه میلیون نفر گردشگر داخلی به هرمزگان رفتند که بیشتر آن‌ها از شهرستان پارسیان وارد شده و خدمات مناسبی نیز به آن‌ها ارائه‌ شده است.

گردشگری یکی از پرجاذبه‌ترین قسمت‌های میراث فرهنگی است و چیزی که امروز برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، جذب گردشگر داخلی و خارجی است. از طریق راه هوایی، دریایی، ریلی و زمینی می‌توان به هرمزگان سفر کرده و از جاذبه‌های آن دیدن کرد.

در سال گذشته ۱۰ هزار گردشگر خارجی به دیدن هرمزگان آمده‌اند. صنعت گردشگری منطقه را از طریق کشورهایی که رابطه دوستانه با ایران برقرار کرده‌اند و به‌خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس می‌توان توسعه بخشید.

۶۴ هزار نفر صنعتگر صنایع دستی در استان شناسایی شده که ۲ ‌هزار نفر آن‌ها در شهرستان پارسیان هستند و ۲ ‌میلیون دلار صنایع دستی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کرده‌اند.

ضیایی با اشاره به بسته‌های حمایتی از روستائیان بیان کرد:

به‌صورت جدی پیگیر اشتغال روستائیان در موضوعات صنایع دستی هستیم و وام‌های مناسب و تسهیلات خوب را در اختیار روستائیان قرار می‌دهیم تا شاهد رونق صنایع دستی در منطقه باشیم.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه