هزینه سفر به شیراز چقدر است؟

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی دوشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
هزینه سفر به شیراز چقدر است؟

شیراز ، شهر حافظ و سعدی و بوی عطر بهار نارنج و شهر بناها و باغ‌های تاریخی ایران است که تمامی این اوصاف باعث می‌شود، گردشگران بسیاری به این شهر زیبا سفر کنند.

با شنیدن نام شیراز بیشتر یاد آرامگاه سعدی و حافظیه می‌افتیم. با وجود جاهای دیدنی شیراز، آثار تاریخی، معماری و طبیعی فراوان در این شهر زیبا. سه روز کمترین زمانی است که می‌توانید برای این سفر در نظر بگیرید.

خوشبختانه راه‌های رسیدن به شیراز زیاد است. با توجه به بودجه‌ای که برای سفر دارید، می‌شود با هواپیما یا زمینی به شیراز رسید.

می‌توانیدبا تور به شیراز سفر کنید و  یا با ماشین شخصی به این شهر دوست‌داشتنی بروید. جالب است که بدانید کجارو علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری مقاصد داخلی و خارجی و راهنمای سفر به آن‌ها به معرفی انواع تورهای مختلف نیز پرداخته است.

اگر شما قصد دارید سفری راحت و برنامه‌ریزی شده به شیراز داشته باشید، می‌توانید تور شیراز را در کجارو به‌سادگی جست‌و‌جو کنید، از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید و در نهایت ارزان‌ترین تور به مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بیایید نگاهی  به هزینه‌های سفر به شیراز و هزینه‌ی هتل‌ها و رستوران‌های شیراز بیاندازیم.

هزینه‌ی رفتن به شیراز

از تهران تا شیراز راه طولانی است. در سفر زمینی ۹۳۰ کیلومتر یعنی بیشتر از ۱۰ ساعت رانندگی پیش رو دارید. هزینه‌ی بنزین رفت و برگشت با در نظر گرفتن گشت‌وگذار در شهر حدود ۲۲۰ هزار تومان خواهد بود.

 آرامگاه حافظ

عکس از: Kuno Modelhart

قیمت بلیط هواپیما به تور متوسط، میان ۳۸۰ هزار تا ۶۵۰ هزار تومان متغیر است. این قیمت با توجه به شرکت هواپیمایی، نوع هواپیما و ساعت پرواز متفاوت است.

اگر قصد تهیه بلیط ارزان هواپیما به شیراز یا هر مقصد گردشگری داخلی و خارجی را دارید کجارو به شما کمک می‌کند.

برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه‌جا تهیه کنید.

بلیط قطار شیراز از ۸۶ هزار تومان تا ۱۶۶ هزار تومان و قیمت بلیط اتوبوس از ۳۸ تا ۸۱ هزار تومان است.

متوسط هزینه‌ی اقامت در شیراز

هتل های شیراز

یکی از ویژگی‌های خوب سفر به شیراز این است که برای انتخاب هتل گزینه‌های زیادی با قیمت‌های متنوع مقابل شما هستند. بعد از اینکه بودجه‌ی سفرتان را مشخص کردید و تصمیم گرفتید برای اقامت چقدر می‌خواهید هزینه کنید، وقت آن می‌رسد که لیست هتل‌های شیراز را ببینید و امکانات، ظاهر اتاق‌ها، نشانی و میزان دسترسی هتل به جاهای دیدنی شیراز و قیمت‌ها را بررسی کنید.

در شیراز برای رزرو اتاق دو تخته در هتل لوکس حدود ۲۸۶ هزار تا ۶۵۹ هزار تومان می‌پردازید. برای مثال قیمت رزرو اتاق دو تخته در هتل هما ۶۶۰ هزار و در هتل چمران ۵۹۶ هزار تومان است.

قیمت هتل‌های میان‌رده حدود ۹۰ تا ۲۷۰ هزار تومان است. هزینه‌ی یک شب اقامت در هتل۳ ستاره‌ی ارگ برای اتاق یک تخته ۱۳۰ هزار (در ایام عید حدود ۱۰۰ هزار تومان) و در هتل آریوبرزن ۲۰۴ هزار تومان است.

اما همیشه گزینه‌های ارزان‌تری وجود دارد. هتل آریانا ۲ ستاره است و برای اتاق ۲ تخته ۱۷۰ هزار تومان دریافت می‌کند. هزینه‌ی اقامت در اتاق دو تخته در مهمانپذیر پیام ۹۵ هزار تومان است.

متوسط هزینه‌ی خورد و خوراک در شیراز

یکی از لذت‌های سفر میان‌وعده‌های زیاد و غذاهای محلی است. ممکن است شما بخواهید برای غذای متنوع و خوش‌مزه بیشتر هزینه کنید

قیمت هر پرس غذا از ۱۵ هزار تومان برای ساندویچ شروع می‌شود و کباب‌ها را از ۲۸ هزار تا ۶۴ هزار تومان برای چلوکباب سلطانی می‌توانید تهیه کنید.

طبعا قیمت پیش‌غذا، سالاد و نوشیدنی را هم باید در نظر بگیرید. اگر هزینه‌ی فاکتور رستوران برای شما اهمیتی ندارد، به رستوران هتل‌های لوکس سر بزنید که غذای گران‌تری سرو می‌کنند.

میان فست‌فودهای شیراز گزینه‌های باکیفیت و به‌صرفه پیدا می‌کنید.

هزینه حمل و نقل در شیراز

در شیراز سیستم حمل و نقل عمومی خوبی برقرار است که اگر نخواهید از ماشین شخصی بهره ببرید، خیال شما را از رفت و آمد در سطح شهر راحت می‌کند. قیمت کارت بلیط مترو شیراز به‌تازگی گران شده و از ۵۰۰ به ۷۰۰ تومان رسیده است. توکن یا همان بلیط الکترونیکی ۱۷۰۰ تومانی هم می‌توانید شارژ کنید.

اتوبوس واحد، تاکسی خطی و گردشی، تاکسی آنلاین مانند تپسی و اسنپ و تاکسی بی‌سیم ۱۳۳ گزینه‌های دیگر رفت و آمد هستند. کرایه‌ی هر کورس تاکسی گردشی ۶۰۰ تومان است.

هزینه‌ی بازدید از جاذبه‌های شیراز

سعدیه

عکس از: علی مصلح

بلیط ورودی آرامگاه سعدی، حافظیه، باغ ارم، ارگ کریم‌خان، باغ عفیف‌آباد، مسجد نصیر‌الملک و نارجنستان قوام را به قیمت ۳ هزار تومان می‌خرید.

برای بازدید از حمام وکیل ۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌پردازید. ورودی باغ جهان‌نما، باغ دلگشا و آرامگاه خواجوی کرمانی ۲ هزار تومان است.

اگر بخواهید از آثار تاریخی معروفی که بیرون شهر هستند، دیدن کنید، خوب است بدانید قیمت بلیط تخت‌چمشید، موزه‌ی تخت جمشید و نقش رستم هم ۳ هزار تومان تعیین شده است. بیشتر دیدنی‌های شیراز از گردشگران خارجی ۲۰ هزار تومان ورودی دریافت می‌کنند.

بودجه‌ی پیشنهادی گذراندن یک روز در شیراز

هتل زندیه

عکس از: سایت هتل زندیه

وقت آن رسیده که ببینیم هزینه‌ی یک روز هتل، رستوران و گشت‌وگذار در شیراز چقدر می‌شود. اگر در هتل لوکس اقامت کنید و هیچ صرفه‌جویی برای انتخاب رستوران نداشته باشید، ۸۶۰ هزار تومان هزینه‌ی دو نفر مسافر شیراز است.

درصورتی‌که انتخاب شما یک سفر متوسط باشد، برای دو نفر در یک روز ۴۲۰ هزار تومان هزینه دارید. یک سفر دو نفره‌ی ارزان به شیراز، در یک روز با ۲۱۵ هزار تومان به شب می‌رسد.

هزینه‌ی سفر سه روزه به شیراز

فرض می‌کنیم شما دو نفر هستید که از تهران با ماشین شخصی به شیراز سفر می‌کنید. سفر لوکس سه روزه‌ی شما به شیراز دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.

گردشگران زیادی هستند که با این باور که قرار است بیشتر روز را در شهر مشغول گشت‌وگذار باشند، هتل‌های متوسط را انتخاب می‌کنند. اگر شما از این دسته توریست‌ها باشید، با حدود یک میلیون تومان می‌توانید به شیراز سفر کنید. ۸۶۵ هزار تومان مقدار بودجه‌ای است که برای سفر ارزان به شیراز کنار می‌گذارید.

سوغات شیراز

سوغات شیراز خیلی متنوع و وسوسه‌کننده است، بودجه‌ی سوغات را در نظر بگیرید

همه این قیمت‌ها حدودی هستند. یکی از لذت‌های سفر میل کردن میان‌وعده‌های زیاد و غذاهای محلی است. ممکن است شما بخواهید برای غذای متنوع و خوش‌مزه بیشتر هزینه کنید. سوغات شیراز خیلی متنوع و وسوسه‌کننده است. بودجه‌ی سوغات را هم در نظر بگیرید.

در مسیر زمینی رفت و برگشت به شیراز گرسنه خواهید شد. راه طولانی است و اگر صبح حرکت کنید، ناهار در راه هستید. این انتخاب شما است که غذای آماده از خانه همراه داشته باشید، یا در یکی از رستوران‌های باکیفیتی که در مسیر می‌بینید، غذا میل کنید.

بنابراین، همین طور که می‌بینید و می‌دانید، هزینه‌های کوچک و بزرگ زیادی در سفر وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را مدیریت و کنترل کنید. نکته‌ی پایانی این‌ است که از سایت‌های خرید بلیط آنلاین و رزرو آنلاین هتل غافل نشوید که تخفیف‌های خوبی ارائه می‌کنند. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه