تجربه زندگی رنسانس در موزه جدید بلژیک

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
تجربه زندگی رنسانس در موزه جدید بلژیک

اگر تاکنون در مورد چگونگی زندگی در عصر رنسانس سوال داشته‌اید، می‌توانید پاسخ را در موزه جدید بازسازی شده بلژیک بیابید.

موزه هف وان باسلیدن (The Hof van Busleyden Museum) در مشلان (Mechelen)، شهری در استان آنتوئر (Antwerp) در منطقه فلاندری در بخش مدرن و به روز بلژیک واقع شده است. این شهر در قرن چهارده و پانزده میلادی، پایتخت هلند بورگاندی (Burgundian Netherlands) بوده است. این موزه پس از دو بار عملیات ترمیم، بازگشایی شده تا به ما نشان دهد که زندگی رنسانس در این بخش از جهان به چه شکل بوده است.

تجربه زندگی رنسانس در موزه جدید بلژیک

در طول رنسانس، مفهوم انسان در مرکز جهان به پا می‌خیزد. عکس از سوفی نویتن

خانه این موزه، قصر زیبای شهر، متعلق به هیرونیموس ون باسلیدن (Hieronymus Van Busleyden)، انسان‌گرای معروف و حامی هنر قرن پانزدهمی است. همان روح انسانیت، امروز موزه را به تصویر می‌کشد. با گردش در سالن‌های موزه می‌توانید رنسانس بورگاندی را در گذار تاریخ، ایده‌ها، قدرت و ساخت، صنعتگری، استادکاری و استادی ببینید.

تجربه زندگی رنسانس در موزه جدید بلژیک

این موزه برای اولین بار در سال ۱۹۱۴ و برای دومین بار در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. عکس از سوفی نویتن

اتاق‌های مختلف در موزه شما را به زندگی روزمره مردم در عصر رنسانس خواهد برد و به امروز متصل خواهد کرد. برای مثال، هر سال، موزه با برجسته کردن سه جامعه مختلف شهر مشلان، به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا دوره بورگاندی را تا به امروز مرور کنند و نحوه اتصال آن‌ها به هم را بیابند.

در تاریخ کشورهای سفلی (عنوان منتسب به کشورهای یک منطقه ساحلی در غرب اروپا و تشکیل شده از کشورهای هلند و بلژیک)، هلند بورگاندی، مجموعه‌ای از تیول‌های (ملک یا زمین بخشیده شده و امانت موقت) شاهنشاهی و فرانسوی تحت حاکمیت خاندان والیوس بورگاندی و وارثان دودمان هابسبورگ در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۴۸۲ میلادی بود. این منطقه شامل بخش‌های بزرگی از بلژیک و هلند، لوکزامبورگ و مناطق شمالی فرانسه بود.

تجربه زندگی رنسانس در موزه جدید بلژیک

ون باسلیدن از دوستان شخصیت‌های برجسته عصر رنسانس مانند توماس مور (Thomas More) و اراسموس (Erasmus) بود. عکس از سوفی نیتن

در وب‌سایت این موزه نوشته شده است:

در حال حاضر مانند گذشته، قصر یک مکان ملاقات است که در آن ایده‌های جدید متولد شده و هنر، جمع‌آوری و نمایش داده می‌شود.

موزه ون باسلیدن همچنین شامل نمایشگاه‌های موقت، فعالیت‌هایی برای کودکان و گروه‌های مدرسه‌ای و پروژه‌های شهری در یک تلاش حقیقی برای خلق دوباره روح انسانیت که عصر رنسانس را متحول کرد، است.

تجربه زندگی رنسانس در موزه جدید بلژیک

این موزه دارای چندین فعالیت است که به بازدیدکنندگان جوان‌تر اختصاص دارد. عکس از سوفی نویتن

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موزه می‌توانید به وب‌سایت رسمی آن، رجوع کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه