افتتاح نمايشگاه ارجان و جوبجی در موزه بانک ملی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی پنجشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۰
افتتاح نمايشگاه ارجان و جوبجی در موزه بانک ملی

نمایشگاه ارجان و جوبجی در موزه بانک ملی به‌مدت سه هفته در معرض بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

 با حضور مدیران امور، روسای ادارات امور شعب تهران و تنی چند از دیگر مسئولان بانک ملی ایران، جمعی از سفرای کشورهای استرالیا، هلند، اکوادور، یونان، ارمنستان، گرجستان، بلغارستان و پاکستان در تهران، مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، روسای موزه‌ها و مسئولان فرهنگسراها و نگارخانه‌های کشور و علاقه‌مندان به هنر و آثار تاریخی نمایشگاه ارجان و جوبجی، جلوه‌هایی از هنر زرگری عیلام افتتاح شد.

این نمایشگاه از امروز به‌مدت ۳ هفته با ۵۹ قطعه و اثر زرین و طلایی کشف شده از آثار محوطه باستانی ارجان و جوبجی متعلق به جنوب شرقی استان خوزستان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

این نمایشگاه یافته‌های زرین گورآوندهای دوران عیلام را در معرض بازدید علاقه‌مندان و عموم به نمایش گذاشته که این نمایشگاه دومین همکاری مشترک بین موزه بانک ملی ایران و موزه ملی ایران است.

حلقه، بازوبند،گوشواره، دکمه و دستبند زرین همچنین صفحه تزیینی و مهره طلایی و انگاره‌های سرویس چای‌خوری ملیله از جنس طلا آثاری هستند که در این نمایشگاه بر پا شده است.

در این نمایشگاه، برای اولین بار پرده زربفت منحصربه‌فرد اهدایی از شعبه هامبورگ آلمان و مجموعه‌ای از ۲۵ تابلوی نگارگری استاد محمد باقر آقامیری نیز به نمایش در آمده است.

علاقه‌مندان برای آشنایی از تاریخ پیش از میلاد جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به نشانی خیابان فردوسی، بعد از خیابان سرهنگ سخایی، موزه بانک ملی ایران مراجعه کنند .

مطالب مرتبط:

دیدگاه