بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

آنکارا پایتخت کشور ترکیه و شهری مدرن است. برای برنامه‌ریزی بهترین زمان سفر به آنکارا نیاز به اطلاعات آب و هوایی و جزئیات دقیق دارید که در این مقاله در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آنکارا در مرکز آناتولیا در ارتفاع ۸۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این شهر با زمستان‌هایی سرد و برفی و تابستان‌هایی خشک و گرم، دارای اقلیم قاره‌ای است. آنکارا با وجود ۵ میلیون نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ ترکیه به شمار می‌آید.

نام این شهر از آنگورا (Angora)، یک نخ بسیار نرم که از خرگوش آنگورا به دست می‌آید، گرفته شده است. برخی از حیواناتی چون گربه، بز و خرگوش آنکارا تبدیل به نمادهایی از این شهر شده‌اند.

قدمت آنکارا به عصر برنز برمی‌گردد. این شهر عموما به‌علت وجود پارلمان و سران دولت، یک شهر رسمی است، اما مکان‌های جالبی چون موزه، یک مرکز اسکی و دیگر تفریحات برای بازدید در اینجا وجود دارند.

برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی آنکارا، آن‌ها را در کجارو ببینید.

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

«شهر دیگر» ترکیه ممکن است قصرهای عثمانی یا سر درهای شاهانه نداشته باشد، اما آنکارا شهری جوان و بانشاط و البته با پشتوانه از تاریخ است. مقایسه کردن این شهر با استانبول، بی‌فایده است؛ آثار آنکارا به زحمت در اشعار ملی ترکیه یافت می‌شود، اما موفقیت مدنی این شهر پویا به لطف حضور پررنگ دانشجویان و سفارتخانه‌های خارجی تضمین شده است.

آنکارا، پایتخت ترکیه در سال‌های اخیر با تبدیل شدن از یک شهر غبار گرفته دورافتاده آناتولیایی به یک صحنه مهم برای امور بین‌المللی، پیشرفت قابل توجهی کرده است. بازتاب موفقیت اقتصادی ترکیه را می‌توانید در رستوران‌های اطراف کاواک لیدره (Kavaklıdere) و کافه‌های در پیاده‌روها ببینید که پر از دانشجویان، تجار و بازنشستگان هستند.

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

به غیر از زندگی شبانه پویا که قطعا یکی از دلایل بازدید از این شهر به شمار می‌آید، آنکارا همچنین میزبان دو مرکز تاریخی فوق‌العاده از تاریخ ترکیه است؛ موزه تمدن‌های آناتولیا (Museum of Anatolian Civilisations) و آنیت کبیر (Anıt Kabir)، بنایی عظیم برای ادای احترام به آتاتورک، موسس ترکیه مدرن.

برای برنامه‌ریزی یک سفر فراموش‌نشدنی به آنکارا می‌توانید به تور ترکیه، رجوع کنید.

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

بهترین زمان سفر به آنکارا، بر اساس آب و هوا از ۳۰ام آوریل تا هشتم ژوئیه (۱۰ اردیبهشت تا ۷ تیر) و ۲۰ام اوت تا ۲۱ام اکتبر (۲۹ مرداد تا ۲۹ مهر) است.

ماه‌های تابستانی ژوئن تا سپتامبر با تابش دلپذیر نور خورشید و روزهای گرم و دلچسب، به‌عنوان فصل داغ گردشگری آنکارا شناخته می‌شوند. آنکارا به‌علت موقعیت جغرافیایی خود دارای اقلیم قاره‌ای است. زمستان‌های این شهر بسیار سرد و شاهد بارش برف است. دما در این فصل در ماه‌های سرد دسامبر و ژانویه تا ۱۵- درجه سانتی‌گراد نیز افت می‌کند.

تابستان‌ها با آب و هوایی خشک و گرم شاهد دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد و بالاتر با شب‌هایی کمی خنک‌تر هستند. در طول فصل بهار و پاییز، آنکارا شاهد بارش باران است.

نمره آنکارا از نظر آب و هوا در میان مقاصد گردشگری جهانی، ۵۱ از ۱۰۰ است

دمای میانگین در آنکارا بسیار متغیر است. با توجه به رطوبت موجود در هوا، نیمی از سال هوا سرد است و نیمه دیگر با احتمال کم باران، آب و هوایی دلپذیر دارد. آنکارا از نظر آب و هوا در میان دیگر مقاصد گردشگری جهان، نمره ۵۱ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به‌دنبال سفر در ماه‌های گرم سال هستید، در ماه‌های اوت، ژوئیه و ژوئن به آنکارا بروید. گرم‌ترین زمان سال، اواخر ماه ژوئیه با دمای میانگین ۳۳٫۳ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۹٫۲ درجه سانتی‌گراد در شب است.

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم به‌شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس بارش باران یا برف

اگر به‌دنبال بهترین زمان سفر در آب و هوایی خشک هستید، در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر با کمترین میزان بارش موثر (کمتر از ۲۵٫۴ میلی‌متر در ماه) به آنکارا بروید.

کمترین احتمال بارش باران یا برف در اواسط ماه ژانویه است. در مقابل بیشترین احتمال بارش در اوایل ماه می با یک روز بارش موثر در ماه تا آخر ماه آوریل است.

چه زمانی از سال در آنکارا برف می‌بارد؟

گزارش‌ها هواشناسی از بارش برف فصلی در اوایل ماه ژانویه اطلاع می‌دهند. بهترین زمان اسکی در آنکارا در اوایل ماه ژانویه است؛ زمانی که برف پودری با عمق زیادی در کوهستان‌های اطراف وجود دارد.

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس رطوبت و وزش باد

آنکارا دارای ماه‌های بسیار مرطوب و در مقابل ماه‌هایی بسیار خشک است. کم رطوبت‌ترین ماه سال، اوت با رطوبت نسبی ۲۷٫۴٪ و مرطوب‌ترین ماه، ژانویه با رطوبت نسبی ۷۳٫۱٪ هستند.

وزش باد نسبتا در آنکارا آرام است. پربادترین ماه سال ژوئیه، و سپس اوت و ژوئن هستند. باد ماه ژوئیه با میانگین سرعت ۱۰٫۲ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می‌آید. بیشترین سرعت باد با ۱۹٫۶ کیلومتر بر ساعت (نسیم ملایم) در اواسط ماه ژوئیه مشاهده می‌شود.

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری آنکارا، ژانویه و سپس اوت و مارس هستند. قیمت هتل‌ها و پروازها در این زمان از سال، در اوج خود قرار دارند؛ البته با رزرو از چند ماه قبل‌تر می‌توانید کمی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری آنکارا، ماه دسامبر است، زمانی که با کمترین نرخ هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس فصول

فصل بهار: ماه‌های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار در آنکارا منجر به آب و هوایی معتدل و کمی سرد می‌شود. دمای میانگین در این فصل ۹٫۹ تا ۲۴٫۶ درجه سانتی‌گراد است و هرچه به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، دما افزایش می‌یابد. میانگین بارش باران موثر در این فصل، حدودا یک تا سه روز در ماه است.

فصل بهار، دومین زمان شلوغ سفر به آنکارا به شمار می‌آید و همین امر، این زمان از سال را تبدیل به فصلی ایدئال برای بازدید از پایتخت ترکیه کرده است.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان دارای آب و هوایی دلپذیر و گرم هستند. میانگین بارش باران موثر در این فصل، حدودا صفر تا سه روز در ماه است. ژوئن و اوت، فصل داغ گردشگری آنکارا هستند، بنابراین هزینه‌های اقامت در هتل و سفر بیشتر از حد معمول خود است.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

دمای میانگین در فصل پاییز، ۱۱٫۴ تا ۲۹٫۶ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، زمان خوبی برای سفر به شمار می‌آید. میانگین بارش باران موثر در این فصل، حدودا یک تا دو روز در ماه است. گردشگران کمتری در فصل پاییز به‌علت آب و هوا در آنکارا دیده می‌شوند، بنابراین قیمت هتل‌ها مقرون به‌صرفه‌تر هستند.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

هوا در فصل زمستان آنکارا با دمای میانگین ۳٫۷ تا ۹٫۹ درجه سانتی‌گراد، بسیار سرد است. به‌صورت میانگین در هر ماه این فصل، یک یا دو روز بارش باران یا برف وجود دارد. زمستان، فصل خلوت گردشگری آنکارا است.

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا که یکی از رویدادهای اصلی سالانه این شهر است، به‌مدت ۱۰ روز در ماه آوریل برگزار می‌شود.

اگر برنامه سفر شما به آنکارا در فصل بهار است، حتما بازدید از فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا در برنامه خود قرار دهید. پخش فیلم‌های ترکی و خارجی در سالن‌های فستیوال در منطقه مرکزی آنکارا، کیزیلای (Kızılay)، جشنی مفصل برای عاشقان فیلم به‌شمار می‌آیند و به‌هیچ‌وجه نباید آن را از دست داد.

هدف اصلی فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا، حمایت از هنرمندان نوظهور با نمایش آثار هنری  آن‌ها به تماشاچیان و مشارکت در افزایش حضور جامعه بین‌الملل در سینمای ترکیه است.

اگر از آثار کلاسیک و فیلم‌های جدید مشهور ترکیه و کارگردانان خارجی و کاوش در آثار کارگردانان با استعداد آینده، لذت می‌برید، به فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا بیایید.

اولین فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا در سال ۱۹۸۸ برگزار شد. هر سال به تماشاچیان فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا، آثار قابل‌توجه و مهم بین‌المللی معرفی می‌شود. بخش رقابت این فستیوال شامل جوایزی در گروه‌های رقابت ملی، مستندهای ملی و فیلم کوتاه نیز می‌شود. در این زمینه جشنواره دارای طرح‌های پوستر، کمیک و فیلمنامه اسکریپت و تصاویر عکاسی مختلف و نمایشگاه‌های ویدئویی طراحی شده است.

فستیوال بین‌المللی موسیقی آنکارا

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

فستیوال بین‌المللی موسیقی آنکارا  با بیش از ۳۰ سال سن، یکی از فستیوال‌های اصلی موسیقی آنکارا است که هر سال در فصل بهار (معمولا ماه آوریل) به‌مدت سه هفته یا بیشتر برگزار می‌شود.

فستیوال بین‌المللی موسیقی آنکارا اولین بار در سال ۱۹۹۴ برگزار شد. برگزارکنندگان اصلی این فستیوال، انیستیتوهای فرهنگی آنکارا هستند.

فستیوال بین‌المللی جاز آنکارا

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

فستیوال بین‌المللی جاز آنکارا در سال ۱۹۹۶ تحت عنوان روزهای جاز متو (METU Jazz Days) آغاز به کار کرد. این فستیوال تا سال ۲۰۰۱ با اجرای کنسرت‌ها و کارگاه‌های موسیقی جاز در متو (دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا) ادامه داد. پس از آن نام این رویداد به فستیوال جاز آنکارا تغییر یافت و در سراسر دانشگاه‌های آنکارا برگزار شد.

فستیوال بین‌المللی جاز آنکارا که هر سال در ماه می برگزار می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های ترکیه با بیش از ۱۰ هزار مخاطب است.

فستیوال بین‌المللی جاز آنکارا دارای اسپانسر اصلی نیست و سازماندهی آن توسط انیستیتوهای ملی و بین‌المللی، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، حمایت رسانه‌ها و درآمدهای بلیط عاشقان هنر انجام می‌شود. تمام درآمد بلیط جشنواره به جامعه موسیقی جاز ترکیه اهدا و برای ارائه بورس تحصیلی در خارج از کشور و حمایت از وجود انجمن از آن استفاده می‌شود.

هدف اصلی انجمن جاز ترکیه و همچنین یکی از مهم‌ترین اصول آن، ارتقای موسیقی‌نوازان ملی جاز است. هر سال، حداقل سه گروه موسیقی برای اولین بار در یک سالن کنسرت حضور پیدا می‌کنند؛ بنابراین گروه‌ها و پروژه‌های جدید پلت‌فورمی برای حمایت پیدا می‌کنند.

فستیوال شکلات و قهوه آنکارا

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

فستیوال شکلات و قهوه آنکارا در سال ۲۰۱۷ در این شهر تاسیس شد و به‌علت استقبال خوب عاشقان قهوه و شکلات، برای بار دوم در ماه می در سال ۲۰۱۸ در این شهر برگزار شد.

این فستیوال چهار روزه با حضور بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده یکی از موفق‌ترین فستیوال‌های شهر آنکارا به شمار می‌آید. تولیدکنندگان شکلات و قهوه، فروشندگان تجهیزات و تولیدکنندگان، تولیدکنندگان وسایل قنادی و غیره، محصولات خود را در نمایشگاه نمایش می‌دهند و به بازدیدکنندگان فرصتی برای یادگیری در زمینه‌های مختلف تخصص و لذت بردن از محصولات مختلف قهوه و شکلات می‌دهند.

در کنار نمایشگاه، بازدیدکنندگان می‌توانند جهان قهوه و شکلات را از طریق رویدادهای مختلفی مانند کارگاه‌ها، سمینارها، مسابقات و کنفرانس‌ها کشف کنند. یک محوطه مخصوص نیز برای مجسمه‌های شکلاتی در این فستیوال وجود دارد. از دیگر برنامه‌های جذاب در فستیوال شکلات و قهوه آنکارا می‌توان به کنسرت‌های خوانندگان محبوب و شناخته‌شده ترک اشاره کرد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال بزرگ آنکارا (Büyük Ankara Festival)

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

فستیوال بزرگ آنکارا که مجموعه‌ای از رویدادهای جالب و خانوادگی است، در طول یک هفته در ماه تابستانی ژوئیه به‌صورت سالانه برگزار می‌شود. فعالیت‌هایی چون اجرای کنسرت‌های خیابانی، تئاتر، سیرک و بسیاری از رویدادهای جذاب دیگر در این فستیوال در آنکارا برقرار می‌شود و مخاطبین زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند.

ترکیه؛ آب و هوا و اقلیم

بهترین زمان سفر به آنکارا؛ پایتخت مدرن ترکیه

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در آنکارا

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۳٫۹۳٫۳
فوریه۵٫۶۳
مارس۱۰٫۶۳٫۳
آوریل۱۷٫۲۳٫۳
می۲۲٫۸۴٫۸
ژوئن۲۵٫۶۲٫۵
ژوئیه۳۰۱٫۳
اوت۳۰٫۶۱
سپتامبر۲۵٫۶۱٫۸
اکتبر۲۰٫۶۲٫۳
نوامبر۱۳٫۹۳
دسامبر۶٫۱۴٫۸

میانگین ماهیانه دما و بارش در آنکارا

اقلیم کشور ترکیه تحت‌تاثیر موقعیت شرقی آن و همچنین احاطه شدن توسط دریا است. در برخی نقاط کشور، تابستان‌ها بسیار گرم و مرطوب هستند. به‌محض اینکه از دریا کمی فاصله بگیرید، هوا می‌تواند بسیار داغ و سوزان شود.

در ارتفاعات، شب‌ها بسیار خنک هستند. در سواحل دریای سیاه، اقلیم گرمسیری حاکم است و جنگل‌ها بسیار متراکم هستند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۳٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۲٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۲٫۳ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر
فوریه۵٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۴٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۴٫۳ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۳٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر
مارس۹٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۸٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۶٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۵٫۶ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
آوریل۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۱۲٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
می۲۱٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۲۰ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱۸٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۱۷٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
ژوئن۲۴٫۹ سانتی‌گراد- ۱٫۹ سانتی‌متر۲۴٫۲ سانتی‌گراد- ۱٫۴ سانتی‌متر۲۳٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۲۲٫۸ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر
ژوئیه۲۸٫۹ سانتی‌گراد- ۱ سانتی‌متر۲۷٫۸ سانتی‌گراد- ۰٫۷ سانتی‌متر۲۶٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۴ سانتی‌متر۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۱ سانتی‌متر
اوت۳۰٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۹ سانتی‌متر۳۰٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۹ سانتی‌متر۳۰٫۲ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۳۰ سانتی‌گراد- ۰٫۷ سانتی‌متر
سپتامبر۲۴٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۶ سانتی‌متر۲۳٫۱ سانتی‌گراد- ۱٫۴ سانتی‌متر۲۱٫۹ سانتی‌گراد- ۱٫۲ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۱ سانتی‌متر
اکتبر۱۹٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۱۸٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۱ سانتی‌متر۱۶٫۹ سانتی‌گراد- ۱٫۹ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر
نوامبر۱۲٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۸٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر۷٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۳ سانتی‌متر
دسامبر۴٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۲٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۰٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در آنکارا

زمستان در مناطق مرکزی کشور، بسیار سرد و بی‌رحم و در سواحل، فصلی مرطوب است. بهترین زمان سفر به ترکیه ماه‌های می تا ژوئن (۱۱ اردیبهشت تا ۹ تیر) یا سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان) است، زمانی که آب و هوا و قیمت‌ها دلپذیر و مطلوب هستند.

چه زمانی به آنکارا برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۳-۵۲۵-۱۴۸
فوریه۲-۷۲۴-۱۹۸
مارس۰۱۲۱۶-۲۶۷
آوریل۵۱۸۷-۳۳۷
می۱۰۲۴۱-۳۳۷
ژوئن۱۳۲۷۲۳۸۵
ژوئیه۱۶۳۱۷۳۷۲
اوت۱۶۳۲۴۳۹۱
سپتامبر۱۲۲۷۲-۳۵۳
اکتبر۸۲۲۳-۳۳۵
نوامبر۴۱۵۱۸-۲۵۶
دسامبر۱-۷۲۵-۱۸۹

حداقل و حداکثر دما در آنکارا

هزینه روزانه توریستی در آنکارا

هزینه یک روز اقامت در آنکارا حدودا ۳۲۰ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به آنکارا سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در آنکارا انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه