تدوین بسته جدید ارزی از سوی دولت تا پایان هفته جاری

سیامک احدی
سیامک احدی چهار شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
تدوین بسته جدید ارزی از سوی دولت تا پایان هفته جاری

بسته جدید ارزی از سوی دولت تا پایان هفته جاری تدوین و موضوع تبدیل ارز گردشگران ورودی و خروجی در بسته جدید تعیین تکلیف می‌شود.

«علی‌اصغر مونسان» معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد:

تا پایان هفته جاری بسته جدید ارزی از سوی دولت تدوین می‌شود که در این بسته تکلیف تبدیل ارز گردشگران ورودی و خروجی مشخص شده است که موضوع بسیار مهمی است.

مونسان بیان کرد:

حداکثر تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که اخلالی در روند ورود گردشگر خارجی به کشور وارد نشود، در ابتدای سال گذشته سه درصد کاهش ورود گردشگر خارجی به کشور را داشتیم، اما در پایان سال شاهد رشد چهار درصدی در این خصوص بودیم.

وی افزود:

در سه ماهه اول امسال شاهد افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگر به کشور بودیم. تفاوت‌ نرخ ارز باعث کاهش هزینه‌های بسته خدمات گردشگری شده و برای گردشگر خارجی اکنون شرایط سفر ارزان تر فراهم شده است، اگرچه مشکلاتی نیز ایجاد شده که به عنوان مثال کنسل شدن یا محدود شدن پروازهای مستقیم به کشور است، اما به دنبال مهار عوارض این موضوع هستیم تا بتوانیم حداکثر بهره را ببریم.

وی ادامه داد:

خوشبختانه در حوزه‌های مختلف از جمله توریسم سلامت شاهد افزایش گردشگران هستیم و از کشورهایی مانند عمان شاهد ورود گردشگران سلامت به کشور هستیم.

مونسان با اعتقاد بر این‌که گردشگری در کشور روند خوبی را دنبال می‌کند و افق روشنی دارد، برای اثبات این ادعا گفت:

در حال حاضر ۱۷۰۰ پروژه گردشگری در حال احداث داریم و هدف‌گذاری کرده‌ایم که ۱۲۵۰ پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد. در حال حاضر اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از مهم‌ترین اتفاقات در حوزه گردشگری است و خوشحالیم که اعلام کنیم با رونق اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاهد مهاجرت معکوس روستاییان از شهر به روستا هستیم.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه