ثبت یک رکورد جدید در دبی؛ بزرگترین جورچین دنیا

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
ثبت یک رکورد جدید در دبی؛ بزرگترین جورچین دنیا

دبی، اکنون میزبان بزرگ‌ترین جورچین جهان است که از نظر بزرگی مساحت، موفق به ثبت در کتاب رکوردهای جهانی گینس شده است.

مرکز DMCC در دبی و مقامات امارت دبی به افتخار بنیانگذار امارات متحده‌ی عربی و به مناسبت سال «زاید» در این کشور، از یک جورچین ۱۲۰۰۰ قطعه‌ای با نقشی از صورت شیخ زاید رونمایی کردند. این پازل به قدری بزرگ است که مساحتی به اندازه‌ی ۶۰۰۰ متر مربع را دربر گرفته است و از فاصله‌های دور هم قابل مشاهده است.

این پازل فوق‌العاده در منطقه‌ی «Uptown DMCC» واقع در نزدیکی JLT (برج‌های دریاچه‌ی جمیرا) واقع شده است و پس از اتمام پروژه دوباره بازیابی می‌شود تا به تعهد کشور نسبت به پایداری، پایبند بماند.

«آپ تاون دبی» (Uptown Dubai) یک منطقه‌ی توسعه‌ی املاک و مستغلات است که در گذشته به نام برج ۲۰۲۰ نامیده می‌شد. این منطقه، شامل بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر مربع فضای تجاری و مسکونی است. پیش‌بینی می‌شود که این پروژه بتواند ۱۰۰۰۰ شغل جدید در دبی ایجاد کند.

جورچین شیخ زاید

احمد بن سلیمان، رئیس اجرایی DMCC، یکی از قطعات ین جورچین را در جای خود گذاشت

رکورد قبلی مربوط به بزرگ‌ترین جورچین جهان که به ثبت گینس رسید، متعلق به پازلی به مساحت ۵۴۲۸٫۸ متر مربع بود. دارنده عنوان قبلی گینس در نوامبر سال ۲۰۰۲ و در «فرودگاه کای تاک» در هنگ‌کنگ تکمیل شد.

بزرگ‌ترین جورچین، از نظر تعداد قطعات مورد استفاده در آن، در ورزشگاه «فو تو» (Phu Tho) در شهر هوشی‌مین، ویتنام، بود که در سپتامبر سال ۲۰۱۱ تکمیل شد. این جورچین، یک گل نیلوفر آبی با ۶ گلبرگ بود که از بیش از ۵۵۰٬۰۰۰ قطعه تشکیل شده بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه