۱۰ مقصد برتر سفر با کمترین تراکم گردشگری

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
۱۰ مقصد برتر سفر با کمترین تراکم گردشگری

اگر می‌خواهید از مسیر معمولی گردشگری خارج شوید و یک کاوشگر حقیقی باشید، سفر بعدی خود را به یکی از کشورهایی که تراکم گردشگری بسیار پایین دارند، برنامه‌ریزی کنید.

کمپانی سفر و گردشگری استرالیایی اینترپید (Intrepid) یک فهرست از مقاصد سفر ماجراجویانه منتشر کرده است که در آن می‌توانید با کشورهایی که مجموع بازدیدکنندگان از آن‌ها، کسر کوچکی از جمعیت دائمی آن منطقه را تشکیل می‌دهند، آشنا شوید. این آمار بر اساس داده‌های سازمان جهانی گردشگری منتشر شده است.

به‌طور مثال، کمترین تراکم گردشگری در کشور تانزانیا به چشم می‌خورد؛ جایی که نسبت گردشگران به جمعیت آن، تنها ۲٫۳۱٪ است.

البته در این لیست کشورهایی چون کرواسی نیز به چشم می‌خورند که با وجود جمعیت ۴٫۱ میلیون نفری، در سال شاهد حضور ۵۷٫۶ میلیون نفر گردشگر است؛ نسبتی معادل ۱۳۸۰٪.

این مقاله توسط الکس باتلر در تیم لونلی پلنت نوشته شده است.

در ادامه مقاله می‌خواهیم ۱۰ مقصد گردشگری حاضر در این لیست که نسبت گردشگران به جمعیت آن‌ها بسیار اندک است را به شما معرفی کنیم.

۱. تانزانیا (۲٫۳۱٪)

تانزانیا

تانزانیا یک مقصد برتر سافاری است

تانزانیا با وجود جمعیت ۵۵٫۶ میلیون نفری، سالانه ۱٫۲۸ میلیون نفر گردشگر به خود می‌بیند. با وجود اینکه درصد کلی گردشگران در این کشور بسیار اندک است، اما تانزانیا جاذبه‌های متعدد و فوق‌العاده‌ای برای ارائه کردن به مسافران دارد. کوه کلیمانجارو، پارک ملی سرنگتی (Serengeti National Park)، جزیره بهشتی زنگبار (Zanzibar) و دیگر جاذبه‌های نفس‌گیر تانزانیا دلایل زیادی برای سفر به این منطقه هستند.

۲. پاپوآ گینه نو (۲٫۴۵٪)

 پاپوآ گینه نو

خانه‌هایی ساده از چوب، کاه، نی و بامبو، در فضای سبز جنگل در پالمبه (Palembe)، رودخانه سپیک در پاپوآ گینه نو. عکس از میشل نیت

پاپوآ گینه نو هر سال میزبان ۱۹۸ هزار گردشگر است، تنها کسر کوچکی از جمعیت هشت میلیون نفری آن. البته با یک پرواز کوتاه از استرالیا به راحتی می‌توان به این کشور دسترسی داشت.

پاپوآ گینه نو به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که از شلوغی‌ها فرار کنند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در مکانی زیبا با کوهستان‌هایی دست نخورده و جنگل‌های ابر خیره کننده داشته باشند.

۳. کنیا (۲٫۷۷٪)

کنیا با وجود ۱٫۳ میلیون نفر گردشگر  نسبت به جمعیت ۴۸٫۴ میلیون نفری، مانند تانزانیا، کشور همسایه، یک مقصد عالی برای سافاری است، اما جمعیت کمی از گردشگران به این منطقه سفر می‌کنند.

۴. اندونزی (۴٫۴۱٪)

اندونزی

جزیره پادار در پارک ملی کومودو در اندونزی

هزاران جزیره که ۱۱٫۵ میلیون نفر گردشگر را در سال به سمت اندونزی جذب می‌کنند، دارای جمعیت ۲۶۱ میلیون نفری هستند. اما با وجود کلانشهر بین‌المللی جاکارتا، پارک ملی دوردست کومودو و شهر پویای بالی، دلایل زیادی برای رفتن به این کشور وجود دارد.

۵. مصر (۵٫۶۴٪)

مصر به دیلی وجود بی‌ثباتی در سال‌های اخیر تنها ۵٫۴ میلیون نفر گردشگر در مقایسه با جمعیت ۹۵٫۷ میلیون نفری به خود دیده است. اما صنعت گردشگری در اینجا در حال برگشتن به جای خود است و مسافرانی که به دنبال مقصدی فوق‌العاده برای تاریخ غنی، سواحل و غیر هستند، مصر را برای سفر در نظر دارند.

۶. موزامبیک (۵٫۹۵٪)

موزامبیک، کشوری آفریقایی و ساحلی از مسیر گردشگران دور است؛ این کشور در مقایسه با ۲۸٫۸ میلیون نفر جمعیت آن، تنها ۱٫۷ میلیون نفر گردشگر به خود می‌بیند. موزامبیک برای کسانی که به دنبال کاوش در سواحل زیبا و آبی شفاف هستند، مقصدی عالی برای سفر به‌شمار می‌آید.

۷. ایران (۶٫۱۶٪)

ایران

مسجد نصیرالملک در شیراز، ایران؛ مشهور به مسجد صورتی. عکس از الکساندر مازورکویچ

تنها ۴٫۹ میلیون نفر گردشگر در مقایسه با جمعیت ۸۰ میلیون نفری، هر سال به ایران می آیند. ساکنین ایران به یکی از خونگرم‌ترین مردمان جهان مشهور هستند. این کشور دارای ساختمان‌هایی با معماری بی‌نظیر است، چیزی که گردشگران باید به چشم خودشان ببینند.

۸. کلمبیا (۸٫۳۲٪)

کلمبیا، کشوری در آمریکای جنوبی با وجود جمعیت ۴۸٫۶ میلیون نفری، تنها چهار میلیون گردشگر در سال به خود می‌بیند. اما فراموش نکنید که این کشور خانه سواحل کارائیبی، جنگل‌های بارانی آمازون، رشته‌کوه آندس و البته قهوه است.

۹. سریلانکا (۱۰٫۲۲٪)

سریلانکا

بخشی از نگا پوشانی آمبل کوویل (Naga Pooshani Ambal Kovil) در جزیره نایناتیوو (Nainativu) در منطقه جافنا در سریلانکا. این معبد به آمبل، خدای هندوها تقدیم شده است. عکس از توماس وینس

سریلانکا که هم‌اکنون یک مقصد گردشگری رو به رشد و پیشرفت است، کماکان میزبان ۲٫۲ میلیون گردشگر در مقایسه با جمعیت ۲۱٫۲ میلیون نفری خود است. اما این موضوع می‌تواند تغییر پیدا کند، زیرا مسافران متوجه سواحل سریلانکا، غذاهای خوش‌طعم و جمعیت فیل‌های آن شده‌اند.

۱۰. چین (۱۰٫۲۸٪)

با وجود اینکه چین در سال میزبان ۱۴۱٫۸ میلیون گردشگر است، اما در مقایسه با جمعیت یک میلیاردی آن، در دهمین رتبه این لیست از نظر تراکم گردشگری قرار گرفته است. چین بسیار گسترده است، بنابراین با رفتن از مسیرهای ناشناخته و جدید، به راحتی می‌توانید از روبه‌رویی با جمعیت و یا حداقل، توریست‌های دیگر اجتناب کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه