برترین تپه های شنی جهان کجا قرار دارند؟

سحر مردانه
سحر مردانه شنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
برترین تپه های شنی جهان کجا قرار دارند؟

کسانی که به هیجان، ماجراجویی، بالا رفتن آدرنالین علاقه‌مند هستند و عکاسانی که به دنبال صحنه‌ها و سوژه‌های ناب هستند، این تپه‌های شنی را نباید فراموش کنند.

ساحل غربی ژاپن، صحرای نامیب در آفریقا و جزیره کانگورو (Kangaroo Island) در استرالیا دارای چیزی غیر‌معمولی اما مشترک هستند و آن هم این است که به‌طور طبیعی تپه‌های شنی زیبایی در این مناطق شکل گرفته‌اند. این تپه‌های شنی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، مکانی عالی برای افرادی هستند که به دنبال شیوه‌های جدیدی در ماجراجویی و هیجان هستند. تا به حال در مورد اسنوبورد زیاد شنیده‌اید، اما آیا تا به حال سندبورد (sandboard) در تل‌های شنی را شنیده یا تجربه کرده‌اید؟ اگر برای اولین بار می‌خواهید این سرگرمی را امتحان کنید، حتما از تپه‌های کوچک شنی شروع کنید. این مکان‌ها به تازگی جایگزینی مناسب و کم هزینه به جای تفرجگاه‌های پر‌هزینه و گران شده‌اند. به همین دلیل است که بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و اکثر اوقات شلوغ هستند.

حال در این مقاله با شش مکان هیجان‌انگیز در جهان با حضور تپه‌های شنی آشنا خواهیم شد.

۱. توتوری (Tottori)، ژاپن

تپه شنی

بزرگ‌ترین تپه‌های شنی ژاپن، تپه‌های توتوری است که حدود ۱۰ مایل در امتداد دریای ژاپن در شهر توتوری به چشم می‌خورند. این تپه‌ها، از شن و ماسه‌ای که از رودخانه Sendaigawa به دریا آورده شده‌اند و سپس توسط جریان‌های اقیانوسی به سمت ساحل آمده‌اند، شکل گرفته‌اند. علاوه بر سندبورد، فعالیت‌های متنوع دیگری نظیر شترسواری، چتربازی، موزه‌های شنی و ساخت مجسمه‌های شنی در مقیاس بزرگ، در این مناطق در دسترس است. معمولا هتل‌هایی که در اطراف این ساحل قرار دارند، تور‌های ویژه‌ای را برای مسافران ترتیب می‌دهند.

۲. کویر شن سفید، نیومکزیکو

تپه شنی

تپه‌های شنی که در جنوب نیومکزیکو به چشم می‌خورد، از شن ساخته نشده‌اند، بلکه به‌طور طبیعی از سنگ گچ، ماده‌ای معدنی بر پایه‌ی کلسیم که در مصالح ساختمانی استفاده می‌شود، تشکیل شده‌اند. کویر شن سفید در نزدیکی پایگاه نیروی دریایی هولمن (Hollman) قرار گرفته است و توسط کارکنان پارک ملی اداره می‌شود. این کویر دارای بزرگ‌ترین تپه‌های گچی در جهان است که حدود ۲۷۵ مایل مربع را پوشش می‌دهند. بر‌خلاف شن و ماسه، گچ با تابیدن خورشید گرم نمی‌شود، بنابراین پا‌برهنه راه رفتن روی آن هیچ درد و آسیبی ندارد. در این کویر سورتمه برای بازی و سرگرمی کودکان اجاره داده می‌شود، اصلا نگران نباشید زیرا سورتمه سواری در دل این کویر با شن سفید برای کودکان فعالیتی بی‌خطر و امن است.

۳. جزیره کانگورو، استرالیا

تپه شنی

جزیره کانگورو، یکی از بزرگ‌ترین جزایر استرالیا است، اما در دل ساحل جنوبی آن صحرایی با تپه‌های شنی که حدود ۱٫۲ را پوشش می‌دهند، به چشم می‌خورد. این تپه‌ها در طول ۷۰۰۰ سال گذشته بر اثر یک‌سری طوفان‌ها و آتش‌سوزی‌ها که در پی آن پوشش گیاهی این منطقه به‌طور کامل از بین رفت، شکل گرفته‌اند. در حال حاضر طبیعت، بخش بزرگی از این جزیره را تحت پوشش قرار داده است و حیوانات متنوع زیادی در این منطقه زندگی می‌کنند. اگر به این جزیره سفر می‌کنید، حتما چند روز به گشت و گذار در آن و مشاهده تمامی جاذبه‌های گردشگری اختصاص دهید. علاوه بر سندبورد و سورتمه‌سواری در این جزیره، قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری نیز بسیار محبوب است.

۴. هواکاچینا (Huacachina)، پرو

تپه شنی

هواکاچینا، روستایی بیابانی است که در دل آن تالابی زیبا قرار دارد و با درختان نخل و تپه‌های شنی احاطه شده است. این بیابان در ۱۹۰ کیلومتری جنوب لیما (Lima) در شهری کوچک با همین نام قرار دارد و استراحتگاه پر‌طرفداری در مسیر جاده‌ی نازکا (Nazca) به‌شمار می‌آید. محبوب‌ترین فعالیتی که در این بیابان انجام می‌شود، سندبورد در تپه‌های شنی منطقه است که همراه با تور‌ها انجام می‌شود. رزرو تور را می‌توانید از طریق محل اقامت خود و آژانس‌های مسافرتی آن منطقه انجام دهید.

۵. کانکون (Concón)، شیلی

تپه شنی

تپه‌های شنی مرتفع کانکون در هشت مایلی شمال شهر ساحلی Viña del Mar، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای گذراندن تعطیلات و تفریح در شیلی، قرار گرفته است. شاید بالا رفتن از این تپه‌های شنی سخت باشد، اما در عوض سندبورد بسیار جذابی را تجربه خواهید کرد. این تپه‌ها به سمت غرب، چشم‌اندازی زیبا و شگفت‌انگیز از شهر را ارائه می‌دهند. تپه‌های کانکون، یکی از بهترین نقاط تماشای غروب آفتاب در ساحل است. بعد از تجربه ماجراجویی و هیجان در این تپه‌های شنی، خوردن غذای دریایی در رستوارن‌های ساحلی را فراموش نکنید.

۶. صحرای نامیب، نامیبیا

تپه شنی

شما می‌توانید سندبورد را در بزرگ‌ترین تپه‌های شنی جهان، در قدیمی‌ترین بیابان این سیاره خاکی تجربه کنید و آموزش ببینید. نامیب بیابان وسیع ۱۲۰۰ مایلی است که به قسمت‌های زیادی از خط ساحلی اطلس در آفریقا، جنوب آنگولا و آفریقای جنوبی ختم می‌شود. نامیب یکی از بیابان‌های ساحلی در جنوب آفریقا است. برای سفر به صحرای نامیب در نامیبیا بهتر است با تور همراه شوید تا لذت بیشتری ببرید.

 

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه