طرح کارورزی و مشوق های بیمه ای در حوزه گردشگری آغاز می شود

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
طرح کارورزی و مشوق های بیمه ای در حوزه گردشگری آغاز می شود

با ایجاد طرح‌ها و مشوق‌های گردشگری می‌توان ظرفیت‌های حوزه گردشگری در کشور را افزایش داد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز به کار طرح کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای در حوزه گردشگری خبر داد.

علی ربیعی در جلسه امضای تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری گفت که می‌توان با استفاده از جذابیت‌های موجود در حوزه گردشگری از کاستی‌های موجود در برخی از بخش‌ها  که  در دوران تحریم با آن مواجه‌ایم کاسته، که بخشی از این بسته بزرگ، اشتغال در گردشگری است که با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری محقق می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد:

 بسته‌های گردشگری در دوران تحریم، می‌تواند همچنان برای ما اشتغال‌زا باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود در خصوص تفاهم‌نامه امروز با سازمان میراث فرهنگی گفت که مقرر شد با استفاده از فضای مجازی، تعداد ۵۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بدون محدودیت رشته تحصیلی به عنوان بازاریاب و درصورت حصول نتیجه به عنوان راهنما به کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه از این امکانات آژانس‌ها بهره‌مند خواهند شد و تورلیدرهای بیشتری استخدام می‌شوند، بیان کرد که این شغل بعد از دو سال به شغل پایدار تبدیل خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:

با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، این افراد پیش از فعالیت رسمی، در یک دوره ۶ ماهه آموزش می‌بینند و آژانس‌ها برای جذب آن‌ها به عنوان راهنمای تور (تور لیدر) ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، کمک مزد و مشوق‌های بیمه مسئولیت مدنی و حوادث دریافت خواهند کرد.

ربیعی ضمن اشاره به رشد خانه صنایع خلاق  و درخصوص ایجاد مشاغل جدید نیز بیان کرد:

فکر می‌کنیم با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای بتوانیم ایجاد مشاغل قابل توجهی را تضمین کنیم و این شغل‌ها در سال ۹۸ و ۹۹ به اشتغال پایدار تبدیل شوند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه