اعتقاد عجیب مردم ایسلند به وجود اِلف ها

سهیل بالینی
سهیل بالینی سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
اعتقاد عجیب مردم ایسلند به وجود اِلف ها

الف‌ها موجوداتی خیالی و افسانه‌ای هستند که از اساطیر و فولکلور کهن ژرمن‌ها، به اعتقادات کشورها و فرهنگ‌های مختلف وارد شده‌اند.

اغلب مردم کشور ایسلند به وجود الف‌های نامرئی اعتقاد دارند. اعتقادی عجیب که زندگی روزمره مردم این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شاید در نگاه اول داستان افسانه‌ای الف‌ها فقط برای کودکان جالب باشد؛ اما آمار رسمی می‌گوید که اکثریت مردم کشور ایسلند به وجود الف‌ها باور دارند.

در یک نظرسنجی که در سال ۱۹۹۸ انجام‌شده، بیش از ۵۴ درصد شرکت‌کنندگان به وجود الف‌هایی به نام «هولدوفلک» (Huldufolk) اعتقاد داشتند. هولدوفلک در زبان ایسلندی به معنی موجودات نامرئی است.

البته این موجودات عجیب‌وغریب و احتمالاً خیالی، شباهتی به الف‌های داستان بابانوئل ندارند و درست اندازه یک انسان واقعی هستند. اعتقاد ایسلندی‌ها به وجود هولدوفلک‌ها یک اعتقاد معمولی نیست و بسیاری از اعمال مردم این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خانه الف ها در ایسلند

خانه الف‌ها در کشور ایسلند

اگر از کشور ایسلند دیدن می‌کنید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که نباید نیروی ماوراءالطبیعه این موجودات خیالی را نادیده بگیرید. بسیاری از فعالیت‌های ساختمانی و ساخت جاده‌های جدید در این کشور به خاطر مخاطراتی که برای زندگی الف‌ها ایجاد می‌کند، متوقف شده است.

این باور عجیب مردم ایسلند به الف‌ها آن‌قدر در زندگی روزمره مردمان این کشور نفوذ کرده، که سازمان راهداری ایسلند مجبور شده تا استانداردی ۵ صفحه‌ای را برای مختل نکردن زندگی الف‌ها منتشر کند.

فولکلور و باورهای سنتی نقشی بی‌بدیل را در ارتباطات انسانی و فرهنگی ایفا می‌کنند. ارتباطاتی که بدون شک در نحوه برخورد مسافرین و گردشگران با مردمان کشور میزبان تأثیر گذار است.

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه