شهرهایی با نام های ترسناک، مقاصدی جالب برای گردشگری وحشت (قسمت دوم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
شهرهایی با نام های ترسناک، مقاصدی جالب برای گردشگری وحشت (قسمت دوم)

شهرهایی با اسامی ترسناک، لزوما مکان‌های ترسناکی نیستند. هرچند گاهی در پس این نامگذاری‌ها، داستان‌های ترسناکی نهفته است.

در خلال سفرهای خود به اقصی نقاط جهان، بارها مقاصد گردشگری وحشت را با شما عزیزان در میان گذاشتیم، مکان‌هایی ترسناک با هاله‌ای مرموز که ناخودآگاه ترس را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کردند. اما گاهی اسامی ترسناکی توجه‌مان را جلب می‌کند. اسامی که خبر از حضور شیاطین، ارواح و رویدادهای ناخوشایندی همچون قتل و کشتار می‌دهند، اما وقتی با دقت بیشتری به منشأ نامگذاری این مکان‌ها می‌پردازیم، کاملا غافلگیر می‌شویم. داستان شهرهای ترسناک آمریکا نیز از همین ویژگی‌ها تبعیت می‌کند. هر چند در این میان گهگاه ردپای داستان نفرین مردگان و جادوی ساحران نیز قابل‌مشاهده است.

در بخش نخست این مطلب شماری از این شهرهای جالب توجه را به شما عزیزان معرفی کردیم، در بخش دوم این مطلب نیز همراه ما باشید تا با دیگر شهرها با اسامی ترسناک آشنا شویم.

پامپکین‌تاون (Pumpkintown)، کارولینای جنوبی

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

همه شهرهای هالووینی لزوما ترسناک نیستند، این مسئله به‌ویژه در مورد این شهر کوچک واقع در ایالت کارولینای جنوبی صدق می‌کند. هرساله در ماه اکتبر این شهر شاهد برگزاری یک جشنواره خاص به نام «فستیوال کدوتنبل» است. البته این مراسم شاید آنقدرها هم ترسناک نباشد، به‌ویژه آنکه با مراسم باربیکیو و اجرای موسیقی محلی (bluegrass) رنگی و لعابی متفاوت به گردهمایی خانواده‌ها می‌دهد.

بهتر است در هالووین بعد شانس خود را برای برنده شدن در رقابت ساخت بهترین کدو تنبل از دست ندهید، یک مراسم سرگرم‌کننده‌ی دیگر که در این شهر کدوتنبلی برگزار می‌شود.

کمینگاه شیطان (Devils Den)، کالیفرنیا

شهرهای ترسناک

کمینگاه شیطان شهری است در بخش مرکزی کالیفرنیا، نام عجیب آن طبق اسناد منتشرشده در کتاب «Kern County Place Names» به قلم «کورتیس دارلینگ» (Curtis Darling)، به خاطر تغییر شکل آتشفشانی است که در چهار مایلی غرب شهر پیدا شده است.

ناو بون (Gnaw Bone)، ایندیانا

شهر ترسناک

تئوری‌های مختلفی در مورد نام ترسناک این شهر (استخوان جویده شده) واقع در ایالت ایندیانا وجود دارد، اما مهم‌ترین فرضیه موجود این نام را برگرفته از واژه‌ی فرانسوی «Narbonne» می‌داند. نامی که حداقل در زبان فرانسه کمتر بدشگون به نظر رسیده و آنقدرها ناخوشایند نیست.

اسکارویل (Scarville)، آیووا

شهرهای ترسناک

ساکنان چندانی در این شهر کوچک ایالت آیووا زندگی نمی‌کنند، به‌طوری که در سال ۲۰۱۰  تنها ۷۲ نفر در آنجا سکونت داشتند. نام این شهر از نام یک ملاک محلی به نام «اوله اسکار» (Ole Scar) گرفته و ربطی به زخم‌های و جراحات عجیب و غریب ندارد. 

کاسپر (Caspar)، وایومینگ

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

به‌جز نفت، هیچ روح مهربان با رفتاری دوستانه در این شهر سکونت ندارد، پس انتظار ملاقات با روح مهربان کسپر را نداشته باشید. در واقع کاسپر نام خود را ایستگاه نظامی «Fort Caspar» واقع در وایومینگ به امانت گرفته است.

بَدَکس (Bad Axe)، میشیگان

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰، دو مرد به نام‌های «رودولف پابست» (Rudolph Papbst) و «جرج ویلز» (George Wills) یک تبر آسیب‌دیده و خراب را در جایی پیدا کردند که بعدها این شهر در آنجا و در ایالت میشیگان بنا نهاده شد. این نام از نظر آوایی در وضعیت بهتری نسبت به دیگر اسم احتمالی یعنی «تیشه بدردنخور» (Useless Hatchett) قرار داشت.

شیطان سرخ (Red Devil)، آلاسکا

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

مدت‌ها قبل و در سال ۱۹۲۱ رسوبات جیوه در مناطق کوهستانی اطراف این شهر در آلاسکا پیدا شد و از آن زمان اینجا به نام «شیطان سرخ» نامگذاری شد. علی‌رغم این نام گذاری غیر متعارف، تاکنون هیچ دلیل و نشانه‌ای دال برحضور شیطان در این شهر و نواحی اطراف آن یافت نشده است.

نفرین زن مرده (Dead Women Crossing)، اکلاهما

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

دست‌کم این شهر به‌دلیل یک قتل وحشیانه بیش از دیگر شهرها با احتمال تسخیرشده بودن دست‌وپنجه نرم می‌کند و این خود برای ماجراجویان مکان‌های ترسناک نویدبخش است.

ظاهرا در سال ۱۹۰۵ یک معلم مدرسه به نام «کیتی دوایت جیمز» (Katie DeWitt James) به‌همراه کودک ۱۴ ماهه‌اش ناپدید می‌شود. مدتی بعد جسد او در نزدیکی نهر آب پیدا شد. این رویداد ترسناک در اکلاهما منبع داستان‌های بسیاری شده و در نهایت نام این شهر را نیز به تسخیر خود درآورد.

کیپ فیر (Cape Fear)، کارولینای شمالی

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

اسم این شهر از ماجرایی الهام گرفته شده که در نزدیکی خطوط ساحلی آن رخ داده است. ظاهرا در سال ۱۵۸۵ کشتی هیئت اعزامی از سوی «سر ریچارد گرنویل» (Sir Richard Grenville) در نزدیکی این محل در کارولینای شمالی دچار حادثه شد. خدمه از احتمال واژگونی کشتی وحشت‌زده شده و همین مسئله باعث شد که نام آنجا را کیپ فیر بگذارند.

هفت شیطان (Seven Devils)، کارولینای شمالی

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

اگر شما فکر می‌کنید یک شیطان برای ترساندن‌تان کافی است، شاید باید در افکارتان تجدید نظر کنید! این شهر «آپالاچین» (آپالیشین) نام خود را از هفت برادر معروف قرن نوزدهمی گرفته که ظاهرا خیلی به جنگ و نزاع علاقه داشته و به همین خاطر از سوی مردم محلی به نام «هفت شیطان» شناخته می‌شدند. با این حساب شاید نباید زیاد هم از مشکلات بچه‌های امروزی گله و شکایت داشت!

کنام شیطان (Devil's Den)، وایومینگ

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

ظاهرا شیطان قلمرو و کمینگاه‌های بسیاری در گوشه و کنار آمریکا دارد. این منطقه نیز به‌خاطر نام متفاوت و تا حدی ترساکش به شهرت رسیده است. اما برخلاف نامش، اینجا یک جواهر واقعی برای علاقه‌مندان گشت و گذار و آن دسته از افرادی است که عاشق ماجراجویی در طبیعت و تماشای جاذبه‌های طبیعی هستند. اینجا درست در نزدیکی رودخانه یلوستون واقع شده و یکی از نقاط دیدنی وایومینگ است. 

وست کیل (West Kill)، نیویورک

وست کیل

یک نام ترسناک که شاید در همان لحظه‌ی نخست وقوع قتل و ریخته شدن خون افراد را تداعی کند، اما با این وجود باید اشاره کنیم که این مکان تا حد زیادی امن و بدون خطر است!

نام این شهر از رودخانه‌ای به همین نام گرفته شده که در میان کوهستان جاری است. اگر در نواحی شمال غربی آمریکا سفر کنید، ممکن است با نام‌های این‌چنینی زیاد برخورد داشته باشید. اما جای نگرانی نیست، چراکه برخلاف تصور عموم، این نام از لغت هلندی «kille» گرفته شده که به معنی بستر رودخانه است. 

دره مرگ (Death Valley)، کالیفرنیا

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

نام این مکان به‌نوعی یادآور حادثه عجیب گم شدن یک گروه ماجراجوی پیشتاز است، واقعه‌ای که در سال ۱۸۰۰ رخ داد. البته این تنها ویژگی این منطقه نیست، چرا دست برقضا این محل با دمای ثبت شده ۱۳۴ درجه، به‌عنوان یکی از گرم‌ترین نقاط کره زمین شناخته می‌شود.

البته این گرمای سوزان موفق نشده گردشگران را از بازدید این محل باز دارد، به‌خصوص که لوکیشن یکی از مجموعه فیلم‌های موفق سینما یعنی «جنگ ستارگان» در همان حوالی واقع شده است. البته بهتر است بازدیدکنندگان قبل از شروع سفر از به‌همراه داشتن آب کافی مطمئن شوند تا سفری امن و خاطره‌انگیز را تجربه کنند.

بلک کریک (Black Creek)، جورجیا

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

این شهر واقع در ایالت جورجیا ناخودآگاه شما را به یاد حضور هیولاهای مرموز در اعماق آب‌های تیره و تار دریاچه‌ می‌اندازد. اما متأسفانه این تأثیر تنها در نام این محل خلاصه شده و هیچ مخلوق عجیبی در اعماق آب‌های این حوالی و درمیان سایه‌ها پنهان نشده است. 

کیل دویل هیلز (Kill Devil Hills)، کارولینای شمالی

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

نام توأم با ترس این منطقه از ماجرایی رخ داده در سال ۱۷۰۰ الهام گرفته شده است. هنگامی که یک کشتی حمل بار در نزدیکی این منطقه دچار آسیب‌دیدگی شده و غرق شد. از قضا بار کشتی هم به این داستان دامن زده و تأثیر این نام را دو برابر کرد. از سوی دیگر این ناحیه محلی است که برادران معروف رایت برای نخستین بار در اوایل سال ۱۹۰۰، با هواپیمای آزمایشی خود پرواز کردند.

کات آف (Cut Off)، لوئیزیانا

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

این یکی واقعا نام عجیبی برای یک شهر است. شهری جنوبی واقع در ایالت لوئیزیانا که نام خود را از کانالی گرفته که در همان حوالی جاری است. بخشی از شهر به نام «Côte Blanche» شناخته می‌شود، یک واژه‌ی فرانسوی به‌معنای «ساحل سفید». این نام شاید به‌خاطر رنگ خانه‌های این منطقه باشد، چراکه از اوایل تا اواسط ۱۹۰۰، بسیاری از خانه‌های این منطقه با رنگ سفید رنگ‌آمیزی شدند.

دِدوود(Deadwood)، اورگن

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

«دد وود» یا «جنگل مرده» نامش را از یک تنه‌ی درخت قدیمی و بی‌جان گرفته که درست در نزدیکی شهر و در بستر رودخانه قرار دارد.

شهر کرکس (Vulture City)، آریزونا

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

حین بازدید از این شهر در آریزونا متوجه می‌شوید که این شهر نام دیگری نیز دارد و بسیاری اینجا را به اسم «معدن کرکس» هم می‌شناسند. یک معدن طلای قدیمی پربازده که نامش را در تاریخ آریزونا به یادگار گذاشته است. ممکن است بازدیدکنندگان حین گشت و گذار مهیج‌شان در این شهر، یکی دو کرکس هم در گوشه و کنار مشاهده کرده و بهتر با دلیل نام‌گذاری این شهر آشنا شوند.

فرانکشتاین، میسوری

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

حتما دوست داشتید به شهری سر بزنید که مخلوق ترسناک دکتر فرانکشتاین را به‌عنوان شهردار در اختیار داشته باشد! اما متأسفانه باید بگوییم این آرزو به واقعیت نخواهد پیوست، چراکه این شهر واقع در ایالت میسوری نامش را مرهون یک ماجراجوی پیشرو به نام «گودفرد فرانکن» (Godfried Franken) است. 

سِیلِم (Salem)، ماساچوست

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

خب بالاخره به نظر می‌رسد به یک جواهر واقعی در دنیای گردشگری وحشت رسیدیم. شهری که با پیشینه‌ی عجیبش، مقصدی ایدئال برای علاقه‌مندان دنیای ترس و وحشت است.

نام این شهر چندان هم عجیب و غیر متعارف نیست، اما شهرت آن داستانی متفاوت دارد. سیلم در ایالت ماساچوست بیش از هر چیز دیگر به‌خاطر ماجرای سرشار از تیرگی و عداوتی به شهرت رسیده که در باور عموم از آن با نام «محاکمه‌ی» جادوگران یاد می‌شود. دادگاهی که در سال ۱۶۹۲ در این شهر برپا شده و تعدادی نیز قربانی گرفت. متأسفانه داستان این شهر برخلاف بسیاری دیگر از شهرهای این فهرست پایان خوشی نداشت و اثرات آن، به شکلی تا به امرز باقی مانده است.

غار خفاش، کارولینای شمالی

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

پرواضح است که اسم عجیب این شهر از کجا منشأ گرفته است! بله، حدس‌تان درست است. در نزدیکی شهر غاری واقع شده که چندین گونه‌ی مختلف خفاش در کنار یکدیگر و در این غار سکونت کرده و رمز و رازی خاص به شهر همجوارشان بخشیده‌اند.

سَوِج (Savage)، مینه‌سوتا

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

در گذشته این منطقه در مینه‌سوتا با نام «همیلتون» شهرت داشت، اما بعدها در احترام به یک مالک و تعلیم‌دهنده‌ی اسب‌های مسابقه به نام «ماریون ویلس سوج» (Marion Willis Savage) تغییر اسم داد.

کیلن (Killen) آلاباما

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

منشأ اصلی و ماجرای پنهان در پس نامگذاری این شهر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما به هر حال این نام تأثیر خود را روی حال و هوای حاکم بر این شهر واقع در ایالت آلاباما گذاشته است.

اسلاتر بیچ (Slaughter Beach)، دِلاوِر (Delaware)

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا

بر اساس داستان‌های محلی، این شهر این نام ناخوشایند را مدیون کشتار نخستین کسانی است که در قرن هیجدهم در این منطقه زندگی می‌کردند. امروزه اینجا اما پناهگاه و محل زندگی خرچنگ‌های نعل اسبی شده و ازاین‌رو کمتر از گذشته ترسناک به نظر می‌رسد.

مانستر (Munster)، ایندیانا

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا
شاید نام این شهر شما را به یاد هیولاها بیندازد، اما در واقع این شهر واقع در ایندیانا هیچ ارتباطی با سریال تلویزیونی به همین نام یا دیگر هیولاها ندارد. ظاهرا نام این شهر برگرفته از نام یک مرد هلندی به نام «جیکاب مانستر» (Jacob Munster) است.

اکسیدنت (Accident)، مریلند

شهر اکسیدنت

در نگاه نخست شاید این نام شما را به یاد یک اتفاق ناخوشایند یا یک مصیبت بیندازد، اما علی‌رغم این تصویر ذهنی، این شهر در ایالت مریلند آنقدرها هم درگیر بلایا نبوده است. داستان‌های متفاوتی در مورد علت نام‌گذاری این شهر وجود دارد که یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها به ماجرایی بر‌می‌گردد که در سال ۱۷۸۶ رخ داده است. در آن زمان دو نفر به نام‌های «بروک بیل» و «ویلیام دیکینز» هر دو به‌صورت تصادفی ادعای مالکیت یک زمین را مطرح کردند.

اسکریمر (Screamer)، آلاباما

شهرهایی با اسامی ترسناک در آمریکا
به نظر می‌رسد شهر اسکریمر نام خود را مرهون فریادهای جیغ مانند بومیان آمریکا است که در حدود سال ۱۸۰۰ در این نواحی زندگی می‌کردند. از سوی دیگر این نام ممکن است به‌خاطر صدای پلنگ یا گربه‌های وحشی ساکن این منطقه نیز باشد. 
به پایان این مطلب رسیدیم، نظر شما در مورد این اسامی تا حدی ترسناک و متفاوت چیست؟ همچنان منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادها و انتقادات سازنده شما عزیزان هستیم.

مطالب مرتبط:

منبع Housebeautiful

دیدگاه