از موزه آموس رکس هلسینکی بیشتر بدانید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
از موزه آموس رکس هلسینکی بیشتر بدانید

موزه مدرن و جدید آموس رکس در هلسینکی با هدف تلفیق گذشته، حال و آینده در یک فضای جذاب قرار است از در ۳۰ آگوست ۲۰۱۸، افتتاح شود.

موزه آموس رکس (Amos Rex) هلسینکی در تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۱۸ درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز می‌کند و اسرار پنهان در پشت ساختمان اداری Lasipalatsi یا همان قصر شیشه‌ای را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. این سازه کاربردی در سال ۱۹۳۶ در مرکز هلسینکی ساخته شد و مدتی است که سر و صداهای زیادی از زیر این ساختمان تاریخی شنیده می‌شود. موزه جدید هنر درست در میدان پشت ساختمان Lasipalatsi قرار گرفته و هدفش تلفیق گذشته، حال و آینده در یک فضای جذاب است.

موزه آموس رکس هلسینکی

بازدیدکنندگان با راه پله‌ای دوار به پایین رفته تا به دو سالن‌ بزرگ با سقف‌های نقطه‌ای پولکا و پنجره‌های سقفی می‌رسند. گروه teamLab از توکیو قرار است در روز افتتاحیه در ۳۰ آگوست ۲۰۱۸، نمایشگاهی را در محل نمایش اصلی داشته باشند. تیمی قوی از ۵۰۰ هنرمند، برنامه‌نویس کامپیوتر، انیمیشن‌سازهای CG، ریاضیات، معماری، طراحان گرافیک و نویسندگان مسئولیت برپایی این نمایشگاه را بر عهده دارند.

این نمایشگاه «بدون عنوان» نامگذاری شده و پیش‌نمایش‌های آن شامل رقص نور و موسیقی ارکستر بوده که تماشاگران را مسحور خود کرده است. برگزارکنندگان به مردم پیشنهاد می‌کنند که می‌توانند ایستاده، نشسته یا خوابیده به تماشای این نمایشگاه بپردازند و با برنامه تعامل داشته باشند. در کارگاه‌ها به کودکان توجه خاصی شده، به‌طوری که می‌توانند نقاشی و طراحی کرده، هر چقدر که می‌خواهند ریخت و پاش کنند، بالا و پایین بپرند و در نورهای رنگی بازی کنند.

موزه آموس رکس هلسینکی

این نمایشگاه تا ۶ ژانویه ۲۰۱۹ ادامه دارد، هر چند مسئولان موزه آموس رکس می‌خواهند این رویه را ادامه داده و علاوه بر تجربه علمی، هنر را با فرهنگ شهری تلفیق کنند. سینما بیو رکس (Bio Rex) بخشی از این مجموعه است که برای جشنواره‌های فیلم و فعالیت‌های چندرشته‌ای به کار خواهد رفت. کنسرت‌ها و سایر رویدادهای عمومی نیز در انجمن رویدادها واقع در محوطه پارک مانند این میدان انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه