سفر با کوله پشتی چه تاثیرات خوبی بر زندگی ما دارد؟

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
سفر با کوله پشتی چه تاثیرات خوبی بر زندگی ما دارد؟

مطالعه‌ای جدید اثبات کرده است که سفر طولانی با کوله‌پشتی می‌تواند تاثیرات جالبی روی شما، زندگی و کارتان داشته باشد.

آیا تاکنون این رویا را در ذهن خود داشته‌اید که زندگی واقعی خود را برای مدتی رها کنید و با یک کوله‌پشتی، شروع به گشت و گذار در سراسر جهان کنید؟ شاید شما فکر کنید که این یک کار احمقانه باشد، ولی تحقیقات جدید نشان می‌دهند که سفر با کوله‌پشتی چیزی بیش از صرفا یک تفریح است. اینچنین سفری می‌تواند به شما مهارت‌های جدیدی بدهد که این مهارت‌ها حتی می‌توانند در زندگی و کار شما نیز سودمند باشند.

سفر با کوله پشتی

سفر با کوله‌پشتی پس از بازگشت می‌تواند تاثیرات مثبتی را در زندگی شما داشته باشد.     عکس از: Westend61

در مطالعه‌ای که نتایجش در ژورنال «تراول ریسرچ» (Travel research) منتشر شد، تاثیرات سفر با کوله‌پشتی روی بیش از ۴۷۰ نفر با اصالت غربی و همچنین چینی مورد آزمایش قرار گرفت. در این مطالعه این نتیجه حاصل شد که سفر با کوله‌پشتی تاثیر مثبتی بر اعتماد به نفس عمومی افراد داشته و همچنین آن‌ها احساس می‌کنند که بسیار سودمند هستند و می‌توانند مشکلات را خودشان حل کنند.

استرالیایی‌ها، اروپایی‌ها و آمریکایی‌هایی که با کوله‌پشتی سفر می‌کردند، در مجموع بیشترین تاثیرات مثبت را از سفرهایشان دریافت کرده بودند. آن‌ها این چنین گزارش دادند که این تاثیرات مثبت را در سطح کلی تعدیل احساسات و باور به قابلیت‌های خود دیده‌اند. این قضیه به نوبه خود باعث افزایش سطح اعتماد به نفس در این افراد شده است.

سفر با کوله پشتی

هیچوقت برای این چنین سفری دیر نمی‌شود!       عکس از: Aleksandar Nakic

در مجموع، ۹۱ درصد از آزمایش‌شوندگان گفتند که توانایی آن‌ها در شناسایی و حل مشکلات بیشتر شده است. ۸۰ درصد از آزمایش‌شوندگان اطمینان بیشتری داشتند و ۶۰ درصد از آن‌ها نیز بر این عقیده بودند که در حال حاضر می‌توانند هم زمان و هم پول را خیلی بهتر از قبل مدیریت کنند. بنا به گزارش‌های مسافران کوله‌پشتی‌دار چینی، تفاوت‌های کمتری در آن‌ها حاصل شده بود که این احتمالا می‌تواند ناشی از اختلافات فرهنگی آن‌ها باشد.

در حالی که چینی‌ها افزایشی را در توانایی‌های خودشان گزارش می‌کردند، محققان یافتند که تفاوت در جهان‌بینی آن‌ها منجر به این شده که اعتماد به نفس آن‌ها کاهش یافته است. با این حال، اطمینان و اعتماد به توانایی‌های خودتان، اعتماد به نفس فرد را از طرق دیگری نیز می‌تواند افزایش دهد.

سفر با کوله پشتی

هیچوقت دلیل بهتری برای بستن کوله و رفتن به سفر وجود نداشته است.     عکس از: Sebastien Coell/Shutterstock

پروفسور هوانگ (Huang) از اعضای تیم محققان در این آزمایش در مصاحبه با ABC این چنین گفته که مطالعه آن‌ها این حقیقت را تقویت کرده است که سفر با کوله‌پشتی و در حالت کلی طولانی کردن سفر، می‌تواند به توسعه و تکامل مهارت‌های زندگی و ایجاد اثرات مثبت و بادوام کمک کند.

این اتلاف زمان یا اتلاف پول نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است. شما می‌توانید اعتماد به نفس خود را پرورش دهید و همچنین حس تاثیرگذار بودن را که در محیط کاری برایتان بسیار مهم است، در خود افزایش دهید. ما بر این اعتقاد هستیم که وقتی مردم به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنند، خصوصا هنگامی که در حال سفر در خارج از منطقه آسایش فرهنگی خود هستند، چیزهای جدید و متفاوتی را خواهند دید و این تفاوت‌ها به آن‌ها دورنما و نگرش متفاوتی را خواهند بخشید.

اگر شما نیز با خواندن این مقاله به فکر این افتاده‌اید که با یک کوله‌پشتی به سفری طولانی و متفاوت بروید، حتما برنامه‌ریزی خوب از یادتان نرود.

مطالب مرتبط:

منبع lonely planet

دیدگاه