افتتاح بزرگترین مجموعه آکواریوم و اسکله مارینا در منطقه آزاد انزلی

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۵
افتتاح بزرگترین مجموعه آکواریوم و اسکله مارینا در منطقه آزاد انزلی

مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و نیز اسکله مارینا در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه اسکله مارینا در منطقه آزاد انزلی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد.

ساخت اسکله‌های مارینا به‌عنوان مهم‌ترین زیرساخت عملیاتی گردشگری دریایی در دریای خزر مطرح است و به‌عنوان مهم‌ترین زیرساخت فعال‌سازی گردشگری دریایی در دریای خزر در دستور کار قرار دارد. امکان پهلوگیری حدود ۳۰۰ شناور در این اسکله، گام مهمی را در جهت ایجاد و توسعه گردشگری دریایی و اشتغال‌زایی به میزان ۱۵۰ نفر در این بخش از صنعت گردشگری برداشته است.

بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان ایران با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در زیربنایی به مساحت بیش از ۱۰ هزار متر مربع و در چهار طبقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، در محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی افتتاح شد. ۳۰ میلیون یورویی خارجی روی این مجموعه سرمایه‌گذاری شده است.

بزرگترین تونل آکواریوم کشور به طول ۴۰ متر و باغ خزندگان کشور، شهربازی سرپوشیده، بولینگ، سینمای چند بعدی، سوئیت‌های اقامتی و بخش‌های تجاری و خدماتی از امکانات این مجموعه است. همچنین ۱۲۰ نفر میزان اشتغال‌زایی این مجموعه تفریحی است.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در پیرامون دریای خزر است. از مزایای این منطقه می‌توان به قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی شمال-جنوب، دارا بودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همسایگی با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه‌های مناسب به بازارهای مصرف کشورهای همسود (CIS) و نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه