۱۲۰۰ روستای استان مرکزی، پتانسیل توسعه گردشگری دارند

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۰
۱۲۰۰ روستای استان مرکزی، پتانسیل توسعه گردشگری دارند

با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری هر روستا در استان مرکزی می‌توان گردشگری و اشتغال را رونق داد.

سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت:

استان مرکزی با توجه به پتانسیل‌های طبیعی و تاریخی در مناطق روستایی از مناظر زیبایی برخوردار است، بر همین اساس توجه به ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی و توسعه بوم‌گردی یکی از اهداف اداره کل میراث فرهنگی استان به شمار می آید از همین رو از سرمایه‌گذاران این بخش استقبال کرده و با تمام توان حامی آنها خواهیم بود.

به گفته او بیش از ۱۲۰۰ روستای منحصر به فرد در سطح استان موجود بوده و تلاش‌های اداره کل بر آن است تا توسعه بوم‌گردی در استان را سرعت بخشد و در روستاهای هدف گردشگری که از ارزش تاریخی برخوردارند بر رونق گردشگری و ترویج و توسعه صنایع دستی در جهت افزایش اشتغال پایدار پیش رود.

هر گونه اقدامی در روستا باید با حفظ و صیانت از بافت روستا صورت گیرد. هر روستا از خصوصیات ویژه‌ای برخوردار است و مورد مطالعه قرار دادن شرایط محیطی و طبیعی و داشته‌های روستا پیش از اقدام برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ضروری است، چرا که تقویت ظرفیت‌های بوم‌گردی روستاها و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان سبب تقویت حوزه گردشگری روستایی شده و هم سبب جلوگیری، مهاجرت روستاییان به سمت شهرها می‌شود.

از اهداف این اداره توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در راستای تثبیت جایگاه اجتماعی و اقتصادی روستاها است، اما هدف از بوم‌گردی، حفظ و احیا روش زندگی بومی است و این توسعه باید سبب افزایش جایگاه اجتماعی روستا شده و هیچ گونه شکافی در ماهیت اجتماعی و فرهنگی روستا وارد نسازد.

لازم به توضیح است که در حال حاضر ۷۷ مجوز احداث اقامتگاه های بوم‌گردی در سطح استان صادر شده و ۴ اقامتگاه در حال خدمات‌رسانی به گردشگران هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه