آفزایش ۸٫۶ درصدی ترافیک هوایی در فرودگاه بین المللی پیتزبورگ

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
آفزایش ۸٫۶ درصدی ترافیک هوایی در فرودگاه بین المللی پیتزبورگ

فرودگاه بین‌المللی پیتزبورگ در پنسیلوانیای ایالات متحده آمریکا، شاهد افزایش ۸٫۶ درصدی ترافیک هوایی در ماه می بود. برای جزئیات بیشتر این خبر با ما بخوانید.

اضافه شدن فرکانس‌های فصلی و صندلی‌های موجود بیشتر به بازارهای تجاری و بازار آزاد از فرودگاه بین‌المللی پیتزبورگ به‌صورت بی‌وقفه ادامه پیدا می‌کنند تا ترافیک مسافرتی را به بالاترین حد ممکن برسانند.

در ماه می، ترافیک مسافری این فرودگاه بین‌المللی ۸٫۶ درصد و از اول سال تاکنون ۱۰٫۴ درصد افزایش داشته است. همچنین، ۸۴۱,۰۹۲ نفر مسافر از فرودگاه بین‌المللی پیتزبورگ در مقایسه با ۷۷۴,۶۲۰ نفر در می ۲۰۱۷، سفر کرده‌اند. این آمار این ماه را شلوغ‌ترین ماه می برای سفر در دهه گذشته و همچنین ۲۵امین ماه متوالی در رشد مسافران کرده است. تا ماه می امسال، مجموعا ۳,۷۱۸,۰۲۷ مسافر از فرودگاه بین‌المللی پیتزبورگ سفر کرده‌اند که این عدد در همین بازه در سال ۲۰۱۷، ۳,۳۶۶,۵۷۳ نفر بوده است.

کریستینا کاساتیس، میرعامل فرودگاه شهرستان آلیگینی (Allegheny County Airport) گفت:

راحت کردن سفر برای مسافران به اندازه اضافه کردن نقاط جدید به نقشه، مهم است.

افزودن فرکانس و هواپیماهای بزرگ‌تر در مسیرهای ثابت، نشان‌دهنده تقاضا در بازار سالم و رشد پیتزبورگ است.

علاوه بر از سرگیری خدمات بین‌المللی در کاندور (Condor) و دلتا در ماه می، شرکت‌های هواپیمایی، ظرفیت سفر در فصل تابستان (فصل داغ گردشگری) را به بازارهای زیر اضافه کرده‌اند: هواپیمایی ساوت وست (Southwest) از مبدا نشویل؛ هواپیمایی دلتا و جت بلو (JetBlue) از مبدا بوستون؛ هواپیمایی آمریکن و اسپریت از مبدا فرودگاه بین‌المللی دالاس/فورت ورث؛ هواپیمایی اسپریت از مبدا مرتل بیچ در کارولینای جنوبی (Myrtle Beach) و هواپیمایی ساوت وست از مبدا لاس‌وگاس. تمام این شرکت‌های هواپیمایی در افزایش صندلی‌ها، پروازها و مسافران برای ماه، مشارکت می‌کنند.

به‌صورت کلی، فرودگاه بین‌المللی پیتزبورگ، شاهد ۷۱ هزار صندلی بیشتر و ۴۶۰ پرواز اضافی در ماه می بوده که مجموعا ظرفیت صندلی‌ها در ماه را به یک میلیون رسانده است؛ اولین باری که این فرودگاه از ماه می ۲۰۰۸ به این تعداد رسیده است.

در ماه می شرکت هواپیمایی واو (WOW air) نیز، پنجمین پرواز خود را در یک هفته به ریکیاویک انجام داد، ایر کانادا سرویس بدون وقفه به مونترآل را آغاز کرد، هواپیمایی وکیشن اکسپرس (Vacation Express)، سرویس چارتر هفتگی خود را کوزومل (Cozumel)، جزیره‌ای در دریای کارائیب را راه‌اندازی کرد و هواپیمایی‌های دلتا و آمریکن سرویس‌های برنامه‌ریزی شده آخر هفته خود به کانکون (Cancun)، شهری در جنوب شرقی مکزیک را ادامه دادند.

در آینده انتظار می‌رود سرویس جدید بی‌وقفه در اواخر تابستان فعالیت خود را آغاز کند. پروازهای جدید به شهر سالت لیک (Salt Lake City) توسط شرکت هواپیمایی دلتا در روز یکشنبه، هشتم جولای آغاز خواهند شد؛ اولین پروازهای چارتر از چین در تاریخ سوم و یازدهم آگوست به آمریکا خواهند رسید و شرکت هواپیمایی فرانتیر (Frontier) سرویس بی‌وقفه خود به سن دیگو را در ۱۳ام آگوست آغاز خواهد کرد و پروازهای بی‌وقفه شرکت هواپیمایی آلاسکا به سیاتل، نیز ششم سپتامبر شروع می‌شوند.

دو پرواز در طول روز به سان فرانسیسکو توسط هواپیمایی یونایتد در طول تابستان ادامه خواهد داشت و مجموع پروازهای اضافه شده به ساحل غربی برای تمامی شرکت‌های هواپیمایی را به بیش از ۵۶۰ پرواز در سال خواهد رساند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه