۳۶٫۹ میلیون مسافر در فرودگاه بین المللی دبی در اوایل سال ۲۰۱۸

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵
۳۶٫۹ میلیون مسافر در فرودگاه بین المللی دبی در اوایل سال ۲۰۱۸

فرودگاه بین‌المللی دبی، شهر آسمان‌خراش‌های امارات متحده عربی و پیشرو در صنعت گردشگری در اوایل سال ۲۰۱۸، شاهد ۳۶٫۹ میلیون نفر مسافر بوده است.

فرودگاه بین‌المللی دبی در طول پنج ماهه اول سال ۲۰۱۸ طبق گزارش ماهیانه ترافیک هوایی صادر شده توسط اپراتور فرودگاه‌های دبی، میزبان ۳۶٫۹ میلیون نفر مسافر بوده است.

فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) در مقایسه با عدد ۳۶,۹۶۹,۵۹۴ مسافر ثبت شده در پنج ماهه اول سال گذشته، در همین دوره در سال ۲۰۱۸ شاهد ورود ۳۶,۹۴۳,۶۱۳ مسافر، بوده است؛ یک انقباض نزولی ۰٫۱ درصدی که عمدتا به دلیل تاثیر ماه رمضان که در ماه می سال جاری اتفاق افتاد.

ترافیک مسافران هوایی در ۱۲ ماه گذشته، مجموعا ۸۸,۲۱۶,۱۱۸ نفر بوده که در مقایسه با تعداد ۸۵,۹۷۴,۰۹۶ نفر مسافر در همین بازه در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶، افزایش ۲٫۶ درصدی را تجربه کرده است.

در ماه می، تعداد مسافران مجموعا ۶,۵۸۹,۲۶۴ بوده که در مقایسه با تعداد ثبت شده ۶,۸۵۰,۰۵۲ نفر در همین ماه در سال گذشته، یک نزول ۳٫۸ درصدی را تجربه کرده است؛ به علت حجم کمتر مسافران در طول ماه رمضان.

با این حال میانگین میانگین حجم ترافیک ماهانه در سال ۲۰۱۸ همچنان زیاد و در ۷٫۴ میلیون مسافر باقی مانده است.

اروپای شرقی با رشد چشمگیر در مسیرهای کرواسی، بلغارستان، صربستان و رومانی و همچنین راه‌اندازی خدمات جدید فلای دوبای (flydubai) به کراکوف در لهستان، با رشد ۱۹٫۴ درصدی، سریع‌ترین منطقه رو به رشد در ماه می بود.

هند با مجموع ۱,۰۴۱,۲۵۸ نفر مسافر، در بالای لیست کشورهای مقصد گردشگری و پس از آن، عربستان سعودی (۴۹۵,۲۴۲ نفر) و انگلستان (۴۲۹,۸۹۳ نفر) قرار داشتند. در لیست شهرهای مقصد گردشگری، لندن با ۲۶۲,۹۱۳ نفر مسافر، بمبئی با ۲۱۳,۰۵۶ و جده با ۱۷۹,۷۵۶ نفر در صدر دیده می‌شدند.

جابجایی‌های هوایی مشاهده شده در ماه می، ۳۲,۶۲۰ عدد بوده که در مقایسه با ۳۴,۵۴۴ پرواز در همین ماه در سال ۲۰۱۷، کاهش ۵٫۶ درصدی داشته است.

در ماه می امسال در فرودگاه بین‌المللی دبی، ۲۲۱,۳۶۳ تن بار جابجا شد که در مقایسه با عدد ۲۳۲,۸۴۴ تن در همین ماه در سال گذشته، ۴٫۹ درصد کاهش داشته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه