هزینه‌ سفر به کاشان چقدر است؟

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی دوشنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه‌ سفر به کاشان چقدر است؟

کاشان که نامش با گلاب گره خورده است، با داشتن حمام فین و خانه‌های تاریخی و بازار قدیمی زیبایش، ارزش چند بار سفر را دارد.

کاشان یکی از شهرهای قدیمی و بسیار دیدنی است که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن دیدن کرده‌اند یا در فکر برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر زیبا هستند. 

گنجینه‌ی معماری در کاشان در خانه‌های قدیمی آن مانند خانه‌ی بروجردی‌ها، خانه‌ی طباطبایی‌ها، خانه‌ عباسیان، مسجدها و بازار قدیمی آن جلوه می‌کند.

حمام فین کاشان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کاشان است که بخشی از تاریخ ما به شمار می‌رود. ضمن اینکه کاشان بهترین عرقیجات را تولید می‌کند و مسافران کاشان با چندین بطری گلاب برمی‌گردند. مقصد سفری که هم جذابیت تاریخی و معماری دارد و هم خوش‌مزه‌هایش را در بازار قدیم عرضه می‌کند، بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

هزینه‌ی رفتن به کاشان

کاشان به تهران نزدیک است و هزینه‌ی رفت و آمد خیلی بالا نیست. سفر با ماشین شخصی به کاشان گزینه‌ی خوبی است. حدود ۳ ساعت راه در پیش رو دارید و باید ۲۵۰ کیلومتر را بپیمایید.

قیمت بلیط قطار تهران به کاشان از ۱۹ تا ۳۳ هزار تومان است. با اتوبوس هم می‌توانید به کاشان بروید. قیمت بلیط آن ۱۹ تا ۲۱ هزار تومان است.

در ضمن همیشه می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه‌جا تهیه کنید.

متوسط هزینه‌ی اقامت در کاشان

هتل های کاشان

کاشان هتل‌های زیادی دارد که بعضی‌ از آن‌ها در خانه‌های قدیمی سنتی برپا شده‌اند و برخی دیگر نوساز هستند. هزینه‌ی یک شب اقامت در هتل‌های لوکس کاشان از ۲۱۳ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

برای ماندن در هتل‌های متوسط کاشان از ۱۳۵ تا ۲۲۰ هزار تومان می‌پردازید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز برای هر شب اقامت از ۷۰ تا ۳۴۹ هزار تومان دریافت می‌کنند.

متوسط هزینه‌ی خورد و خوراک در کاشان

رستوران کاشان

از ۱۷ هزار تا ۸۷ هزار تومان هزینه‌ی یک وعده غذا در کاشان است. اگر بخواهید پیش‌غذا و دسر هم سفارش بدهید، این عدد بالاتر می‌‌رود. قیمت پیتزاها از ۲۰ هزار تومان  شروع و تا ۷۲ هزار تومان برای پیتزا رست بیف سه نفره به چشم می‌خورد و قیمت یک پرس کباب خوب بالای ۶۰ هزار تومان است. اما منو‌های ارزان‌تر هم وجود دارد و می‌توان با ۲۰ هزار تومان یک پاستا آلفردو، نوشیدنی و سالاد سفارش داد.

حمل و نقل در کاشان

اتوبوس‌های درون‌شهری به بیشتر خیابان‌ها و محله‌های کاشان سرویس دارند. از تاکسی‌های خطی، گردشی و بی‌سیم مانند ۱۳۳ هم می‌توانید بهره ببرید. مبلغ ورودی کرایه‌‌ی تاکسی خطی معادل ۵۶۰ است که بر اساس مسافت به کرایه‌ی شما اضافه می‌شود. برای تاکسی‌های دربستی، ورودی ۲۱۰۰ تومان است و برای جابه‌جایی در شهر و تا ۵ کیلومتری حومه‌ی شهر، ۵۶۰۰ باید پرداخت کرد، البته در طول شب به کرایه ۲۰ درصد اضافه می‌شود.

هزینه‌ی بازدید از جاذبه‌های کاشان

موزه و خانه های تاریخی در کاشان فراوان دارد. قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی کاشان از ۲ تا ۵ هزار تومان است. بلیط اتباع خارجی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بودجه‌ی پیشنهادی گذراندن یک روز در کاشان

دیدنی های کاشان

سفر متوسط سه روزه به کاشان حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد

ماهیت سفر به‌گونه‌ای است که همیشه امکان بیشتر خرج کردن وجود دارد، اگرچه همیشه هم جای صرفه‌جویی هست!

می‌توانید در هتل‌های لوکس کاشان اقامت کنید، رستوران‌های عالی و لوکس را انتخاب کنید و یک وعده غذای کامل سفارش بدهید. در این صورت به‌طور میانگین می‌توانید در یک روز ۶۴۰ هزار تومان خرج کنید.

با نگه داشتن هزینه‌ها در حد متوسط، با ۳۸۰ هزار تومان یک روز و یک شب را گذرانده‌اید. با اقامت در هتل ارزان کاشان و انتخاب غذای ساده در منوی رستوران هزینه‌ی یک روز شما حدود ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود.

هزینه‌ی سفر سه روزه به کاشان

اگر با ماشین شخصی سفر کنید، هزینه‌ی سفر لوکس سه روزه به کاشان حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود. یک سفر متوسط حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. در سفر ارزان به کاشان ۸۵۰ هزار تومان بودجه لازم دارید.

از کاشان نمی‌شود دست خالی و بدون خرید سوغات برگشت. هزینه‌ی خرید عرقیجات، گل، گلاب و باقلوا را جداگانه در نظر داشته باشید. از طرف دیگر با بررسی همه سایت‌های رزرو آنلاین هتل، می‌توانید مناسب‌ترین قیمت را پیدا کنید. امکانات هر هتل را به‌دقت بررسی کنید و با توجه به مشخصات آن‌ها و بودجه‌ی سفرتان، یکی را انتخاب کنید. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه