رونق و توسعه گردشگری قنات در اردکان

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی جمعه، ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
رونق و توسعه گردشگری قنات در اردکان

یکی از اولویت‌های شهر اردکان توسعه و رونق گردشگری در قنات‌های منطقه برای جذب گردشگر است.

حمید مشتاقیان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان از در دستور کار قرار گرفتن فاز دوم طرح گردشگری قنات اردکان  با اشاره به استقبال مطلوب گردشگران از مسیر گردشگری قنات این شهر، خبر داد.

فاز اول طرح مسیر گردشگری قنات اردکان از مهرماه پارسال شروع و در بهمن‌ماه همان سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. حمید مشتاقیان با اشاره به ادامه روند ایجاد مسیر گردشگری قنات اردکان، در این باره تصریح کرد که اکنون برای سال‌جاری فاز دوم آن در دستور کار است.

وی  در ادامه خاطرنشان کرد:

از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در این مرحله از طرح اقداماتی مانند لایروبی قنات، مسدود کردن و اصلاح مسیرهای فاضلاب خانگی منتهی به قنات، استحکام‌بخشی و ساماندهی پایاب‌های موجود در مسیر، انجام خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان تاکید کرد که از مهم‌ترین اهداف ایجاد این مسیر گردشگری، توسعه و رونق صنعت پاک گردشگری و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در کنار ایجاد اشتغال پایدار است.

مشتاقیان این طرح را فرصتی برای درآمدزایی و سرمایه‌گذاری جدید در مجاورت مسیر مذکور دانست و خاطرنشان کرد:

این نوع گردشگری محیطی مناسب با امور تحقیقاتی و علمی و پژوهشی دانشجویان است و علاوه بر این گردشگران در جریان بازدید از این مسیر گردشگری با علوم گذشتگان در مورد انتقال آب از طریق قنات و تاسیسات جانبی آن هم‌چون پاکنه، پایاب و آسیاب آبی آشنا می‌شوند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه