تماشا کنید؛ ساحل آبی درخشان که شب‌ها همچون جواهری آبی می‌درخشد

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد جمعه، ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
تماشا کنید؛ ساحل آبی درخشان که شب‌ها همچون جواهری آبی می‌درخشد

در جزیره وادهوی (Vaadhoo) مالدیو، شب‌ها آب دریا در نزدیکی ساحل، آبی و درخشان می‌شود و در ساحل نیز ذرات آب همچون ستارگان آبی می‌درخشند. این پدیده یکی از جاذبه‌های شاخص مالدیو است.

پدیده طبیعی شگفت‌‌انگیز زیادی در جهان وجود دارد که به جاذبه‌های گردشگری محبوب تبدیل شده‌اند. یکی از پدیده‌ها «ساحل آبی درخشان» است که می‌توانید شب‌ها در جزیره داهوی مالدیو شاهد آن باشید. در این جزیره  آب  دریا در نزدیکی ساحل مانند اکسیر جادویی آبی رنگی می‌درخشد و ذرات آب هم همچون ستارگان آبی یا تکه‌ای از جواهر درخشان فیروزه‌ای رنگ خود نمایی می‌کنند.

ساحل آبی درخشان مالدیو

علت این پدیده شگفت‌انگیز وجود موجودات میکروسکوپی بسیار ریزی به نام فیتوپلانکتون‌ها  در آب دریا است که نور آبی درخشانی را بازتاب می‌کنند. جالب است بدانید در یکی از سکانس‌های فیلم سینمایی جذاب و تحسین‌شده «زندگی پای» یا «Life of Pie» نیز به این موضوع به‌صورت غیرمستقیم اشاره شده است.

فیلم زندگی پای

باید این مژده را به شما بدهیم که در ایران هم می‌توانید در ساحل نقره جزیره هنگام در نزدیکی جزیره قشم که ماسه‌های آن در زیر نور آفتاب می‌درخشند، نیز می‌توانید شاهد این پدیده حیرت‌آور باشید. در ضمن در برخی از سواحل چابهار در برخی از شب‌های پاییز و زمستان، نیز می‌توانید  این پدیده را از نزدیک تماشا کنید که واقعا یکی از زیباترین هنرنمایی‌های طبیعت است.

ساحل آبی درخشان در جزیره هنگام

البته لازم به ذکر است که عمر ذرات میکروسکوپی خالق این پدیده، تنها چند دقیقه است و نمی‌توانید با برداشتن کمی از آب دریا و بردن آن، همیشه از این صحنه لذت ببرید!

علاوه بر این در ساحل خلیج تویاما در ژاپن و ساحل جزیره لارک در نزدیکی جزیره هرمز که فاصله چندانی با جزیره قشم ندارد، نیز می‌توانید شاهد ساحل درخشان آبی در شب باشید.

در ادامه شما را به تماشای کلیپی زیبا از این ساحل دعوت می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه