برگزاری کنگره بین المللی شمس تبریزی

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی جمعه، ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
برگزاری کنگره بین المللی شمس تبریزی

تبریز میزبان کنگره بین‌المللی شمس، به‌عنوان یکی از  رویدادهای ارزنده تبریز  2018 است.  

‌ میکائیل نظری سرپرست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز از برگزاری کنگره بین‌المللی شمس تبریزی خبر داد و گفت:

از رویدادهای ارزنده تبریز 2018 این کنگره است، که با مسئولیت اجرایی سازمان فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

‌ میکائیل نظری با اعلام این خبر بیان  کرد که در پاییز سال جاری و هم‌زمان با رویداد فرهنگی تبریز 2018 و با توجه به اهمیت فضای فرهنگی، ادبی و تاریخی شهر تبریز، کنگره بین‌المللی شمس تبریزی به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم و ارزشمند در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

ایشان با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی کمیته فرهنگی تبریز 2018  در خصوص شخصیت شمس تبریزی گفت که شهر تبریز با نمودهای فرهنگی خود در جهان شناخته شده و یکی از چهره‌های درخشان و بی‌بدیل شهر تبریز،  شخصیت تاریخی شمس تبریزی است که به حق شناخته نشده و شایسته است بیش از پیش به این شخصیت تاریخی در سالی که به نام شهرمان نامگذاری شده، بپردازیم.

سرپرست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز  تاکید کرد:

برگزاری کنگره شمس تبریزی در سطح بین‌المللی، با حضور اهالی فرهنگ و ادب از سراسر جهان و زمینه‌ای برای مطرح شدن هرچه بیشتر شهر تبریز در پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 است.

دبیر اجرایی این همایش گفت که این سازمان به‌عنوان دبیرخانه کنگره بین‌المللی شمس تبریزی، بر اساس مصوبه کمیته فرهنگی تبریز 2018، پس از انتشار فراخوان در خدمت علاقه‌مندان و پژوهشگران خواهد بود.

وی به ظرفیت‌های دانشگاهی، ادبی و پژوهشی شهر تبریز اشاره کرد و گفت:

عموم پژوهشگران، اساتید دانشگاه، نهادهای فرهنگی و ادبی، می‌توانند با ارائه طرح‌ها و ایده‌های خود، در ارتقای سطح کیفی این کنگره بین‌المللی موثر باشند.

بحث و بررسی زمینه‌ها و هماهنگی‌های اولیه برای برگزاری کنگره بین‌المللی شمس تبریزی با نشست هماهنگی کمیته فرهنگی تبریز 2018، در استانداری آذربایجان‌شرقی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

در این کمیته به‌عنوان مسئول دبیرخانه کنگره سرپرست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز انتخاب، و مقرر شد این سازمان به‌عنوان دبیرخانه، هماهنگی و تدوین فراخوان و پروپوزال کنگره را در دستور کار قرار داده و طرح‌های لازم را به شورای سیاست‌گذاری تبریز 2018، انتقال دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند پس از انتشار فراخوان کنگره، سوالات خود را از طریق شماره تلفن ۳۳۲۴۸۳۸۰-۰۴۱یا پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به نشانی    http://honar.tabriz.ir  مطرح کرده و در این رویداد فرهنگی مشارکت کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه