ساختمان های افسانه ای؛ جایی برای اقامت شبانه

سحر مردانه
سحر مردانه یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
ساختمان های افسانه ای؛ جایی برای اقامت شبانه

آیا به فکر اقامت در مکانی متفاوت هستید؟ آیا به ماندن در ساختمان‌های قدیمی و بنا‌های تاریخی عجیب و غریب علاقه‌مندید؟

آیا به دنبال محلی هستید که بتوانید در آن اقامتی مستقل داشته باشید و تمامی کار‌ها را خودتان انجام دهید؟ موسسه نیکوکاری در بریتانیا و اطراف، بیش از ده‌ها ساختمان را تحت نظرات و مدیریت دارد که برای اقامت‌های کوتاه مدت شبانه اجاره داده می‌شود. این ساختمان‌ها هم شما و هم خانواده‌تان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با برخی از این ساختمان‌های تاریخی و افسانه‌ای آشنا خواهیم شد.

۱. برج کلاول (Clavell Tower)، شهر دورست (Dorset)

برج

ساختمان زیبا و قدیمی چهار طبقه در کنار سواحل دریای مدیترانه که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. در هر طبقه برج کلاول دو جای خواب وجود دارد که قیمت آن ۴۴۹ پوند است.

۲. خانه پرندگان (Birdhouse)، شهر شروپ شایر (Shropshire)

خانه

یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این ساختمان تاریخی، رمانتیک بودن آن است. خانه پرندگان به دور از دل مشغولی‌های شهر در گوشه‌ای از جنگل، در میان درختان انبوه به چشم می‌خورد.

۳. قلعه آستلی (Astley Castle)، وارویک شایر (Warwickshire)

قلعه

قلعه آستلی، از قرن دوازدهم مستقر است و چندین بار مورد مرمت و باز‌سازی قرار گرفته است. این قلعه‌ی زیبا در سال ۲۰۱۳ موفق به دریافت جایزه ریبا استیرلینگ (RIBA Stirling) شده است. هزینه اقامت در این قلعه، ۱,۰۶۶ پوند است.

۴. خانه مصری‌ها (Egyptian House)، پنزانس (Penzance)، شهر کورنوال (Cornwall)

خانه

خانه مصری‌ها یکی از جذاب‌ترین ساختمان‌های پیش از دوره ویکتوریا که تحت تاثیر کمپین‌های ناپلئون در مصر، طراحی و ساخته شده است. این آپارتمان دارای سه طبقه است که هزینه اقامت شبانه در آن ۱۷۸ پوند است.

۵. ساختمان آناناس (Pineapple)، دانمور (Dunmore)، اسکاتلند

خانه

ساختمان آناناس خانه‌ی تابستانی که مربوط به سال ۱۷۷۰ است و در شهر دانمور، مرکز اسکاتلند بنا شده است. تمامی دیوار‌های این خانه با گیاهان پوشانده شده و منظره‌ی زیبایی را به وجود آورده است. هزینه اقامت در این خانه ۲۴۱ پوند است.

۶. برج مارتلو (Martello Tower)، شهر الدنبورگ (Adeburghl)، سوفولک (Suffolk)

برج

برای ساخت برج مارتلو، حدود یک میلیون آجر استفاده شده است. بزرگ‌ترین و شمالی‌تری قسمت برج برای مقابله با تهدید‌های ناپلئون مورد استفاده قرار می‌گرفته است. هزینه اقامت شبانه در این برج، ۵۹۵ پوند است.

۷. جزیره لاندی (Lundy Island)، کانال بریستول (Bristol Channel)، انگلستان

جزیره

در جزیره لاندی مسیری سه مایلی برای پیاده‌روی و قدم زدن در اطراف وجود دارد. این مکان برای ادوگاه و اقامت بسیار مناسب و جذاب است. برج فانوس دریایی قدیمی نیز در این مکان به چشم می‌خورد. هزینه اقامت در این مکان ۲۹۳ پوند است.

۸. ویلا ساراسنو (Villa Saraceno)، ویسنزا (Vicenza)، ایتالیا

ویلا

قدمت ویلای ساراسنو به سال ۱۵۵۰ باز می‌گردد. این ویلا توسط آندریا پالادیو در ونتو (Veneto) ساخته شده است. این ویلا تقریبا یک ساعت از ونیز فاصله دارد و هزینه اقامت در آن ۱,۲۰۱ پوند است.

۹. قلعه Stogursey، شهر بریج واتر (Bridgwater)، سامرست (Somerset)

قلعه

قلعه Stogursey، یک کلبه کوچک کاهگلی است که از قرون وسطی به جا مانده است. در این مسیر یک پل قدیمی وجود دارد که به کلبه ختم می‌شود. هزینه اقامت در این قلعه بسیار قدیمی ۴۷۲ پوند است.

۱۰. کلبه‌های ساحلی، کیتنس (Caithness)، اسکاتلند

کلبه

چشم‌انداز این کلبه‌های ساحلی و در کل این منطقه بسیار زیبا در اسکلتلند، باور نکردنی است. این همه زیبایی، دقیقا شبیه به یک رویا است. این کلبه‌های ساحلی، خانه ماهیگیرانی است که از قرن هجدهم به جا مانده است. هزینه اقامت در این مکان از ۱۲۲ پوند شروع می‌شود.

۱۱. پیگستی (Pigsty)، شمال یورک شایر (Yorkshire)، انگلستان

ویلا

ساختمان پیگستی در شمال یورک شایر در انگلستان، توسط ارباب محلی با الهام گرفتن از تفرج‌گاه‌های مدیترانه‌ای ساخته شده است. پیگستی، در کناره یک روستای ماهیگیری در خلیج رابین هود (Robin's Hood Bay) بنا شده است و هزینه اقامت در آن ۲۶۴ پوند است.

۱۲. برج آب اپلتن (Appleton Water Tower)، نورفولک (Norfolk)

برج

برج آب اپلتن، برج زیبا و بلندی است که در انتها دارای یک تراس خوب و بزرگ سقفی است. این برج جزو املاک سلطنتی به شمار می‌امده است. هزینه اقامت در این برج ۴۹۵ پوند است.

۱۳. نائولاخا (Naulakha)، ورمونت (Vermont)، ایالات متحده آمریکا

کلبه

نائولاخا، خانه‌ای زیبا و رویایی در ایالات متحده آمریکا است که تمام بنا از چوب ساخته شده و دارای چشم‌اندازی شگفت‌انگیز است. هزینه اقامت در این خانه‌ی چوبی، برای هر شب ۴۹۵ دلار است.

۱۴. خیابان پرینسلت (Princelet Street)، لندن

خیابان

در خیابان پرینسلت خانه‌های قدیمی به جا مانده از قرن هجدهم به چشم می‌خورد که هر کدام دارای یک فضای سبز کوچک هم هستند. هزینه اقامت در این خانه‌های لندن، حدود ۱,۳۹۱ پوند است.

۱۵. پیازا دی اسپاگنا (Piazza di Spagna)، رم

خانه

آیا اقامتگاهی مقرون به صرفه و مشرف به ایتالیا می‌خواهید؟ این امکان به لطف آپارتمان‌های سه طبقه پیازا دی اسپاگنا وجود دارد. هزینه اقامت در این آپارتمان‌ها تنها ۱,۲۵۷ پوند است.

۱۶. کلیسای کلبه‌ای (Church Cottage)، کاردیگان شایر (Cardiganshire)، ولز

کلیسا

در یک روستای آرام در ولز، کلیسایی کلبه‌ای وجود دارد که معماری آن تا حدودی بر‌گرفته از سبک معماری گوتیک است. هزینه اقامت در این کلبه‌ی استثنایی، ۲۱۱ پوند است.

۱۷. بلمونت (Belmont)، دورست

خانه

در سال ۲۰۱۵، زمانی که تنها دو سال از بازسازی این ساختمان گذشته بود، در آن به روی عموم باز شد و اقامت برای افراد آزاد شد. هزینه اقامت در این خانه‌ی رویایی ۶۹۰ پوند است.

۱۸. ایستگاه آلتون (Alton Station)، استافورد شایر (Staffordshire)

ایستگاه

در اتاق انتظار آشپزی کنید و در دفتر فروش بلیط بخوابید. برج آلتون، ایستگاه معروفی است که می‌توانید اقامت شبانه در آن را تجربه کنید. هزینه اقامت در این برج، ۴۸۲ پوند است.

۱۹. برج نیکول (Nicolle Tower)، جرسی (Jersey)

برج

در ابتدا برج نیکول در سال ۱۸۲۱ ساخته شد که در طبقه اول دارای یک اتاق نشیمن زیبا بود. بعد‌ها، در سال ۱۹۴۳ آلمانی‌ها طبقه سوم را به این برج اضافه کردند. طبقه سوم دارای چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه است تا اطراف بهتر مشاهده شود. هزینه اقامت در این برج ۱۲۵ پوند است.

۲۰. فورت کلونکیو (Fort Clonque)، آلدرنی (Alderney)

کلبه

فورت کلونک در دهه ۱۸۵۰ به عنوان یک ایستگاه دفاعی علیه نیروی دریایی فرانسوی ساخته و گسترش یافت. امروزه شما می‌توانید با قدم گذاشتن در جاده‌ای که توسط امواج احاطه شده است به این ساختمان تاریخی قدیمی برسید. هزینه اقامت در این ساختمان، ۷۴۱ پوند است.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه